Res --> Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Проведено внутрішню оцінку якості та моніторинг соціальних послуг у КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»
AA

Проведено внутрішню оцінку якості та моніторинг соціальних послуг у КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», на виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг в комунальному закладі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» (далі – територіальний центр) було організовано та проведено в період з 23 липня 2023 року до 30 липня 2023 року внутрішню оцінку якості (далі – оцінка) та моніторинг соціальних послуг: у відділенні соціальної допомоги вдома, у відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю та у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг.

Наказом директора територіального центру від 05.05.2023 №92 створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, затверджено план заходів щодо проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром (далі – Комісія).

Підставою для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки  якості соціальних послуг є здійснення планового контролю.

Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, які надаються відділенням соціальної допомоги вдома, відділенням оздоровчо-реабілітаційних послуг та відділенням комплексної реабілітації дітей з інвалідністю використовувались такі методи оцінки: опитування отримувачів соціальних послуг з метою отримання відгуків стосовно організації послуги вдома, послуги денного догляду, співбесіди, телефонне опитування, спостереження, відвідування за місцем проживання,  аналіз звернень. В опитуванні взяли участь 200 отримувачів соціальних послуг. Опитування проводили члени Комісії.

Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних  послуг.

При проведенні внутрішньої оцінки якості соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

Комісія з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг працювала відповідно до затвердженого плану заходів щодо проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром.

Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінювання працівників територіального центру. За результатами проведених бесід, працівники територіального центру задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації. Проблемним є питання оплати праці та часте психологічне навантаження.


Соціальні послуги у відділенні соціальної допомоги вдома.

На обслуговуванні у відділенні соціальної допомоги вдома територіального центру фактично перебувало 166 осіб, у тому числі 38 осіб із сільської місцевості. До категорії громадян, які скористалися послугами відділення, входять не лише одинокі громадяни похилого віку, а й одинокопроживаючі громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі, які не здатні до самообслуговування і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, та громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації. Обслуговування останніх здійснюється на платній основі. На платному обслуговуванні у відділенні соціальної допомоги вдома терцентру перебувало 53 особи, у тому числі 20 осіб у сільській місцевості. У виняткових випадках громадяни, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, звільняються від плати за надання соціальних послуг у разі, коли такі рідні належать до малозабезпечених і отримують державну соціальну допомогу в установленому законодавством порядку, залежні від психоактивних речовин, алкоголю, перебувають у місцях позбавлення волі, також можуть звільнятися від оплати за надання соціальних послуг учасники бойових дій, особи з інвалідністю в наслідок  Другої Світової війни та учасники Другої Світової війни, які проживають самотньо тощо. Для цього рішенням Южноукраїнської міської ради від 27.05.2021 №421 затверджено склад та Положення комісії з питань звільнення окремих категорій громадян від оплати за надання соціальних послуг комунальним закладом «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» в новій редакції. В поточному році таких осіб не було.

Протягом поточного року проводилася наступна робота: відвідування підопічних – 59 осіб (перевірок – 39), укладання договорів про взяття на обслуговування - 17 осіб, надано допомогу у написанні заяв на державні допомоги – 31 особа, забезпечення талонами на відшкодування ліків ветеранам війни – 35 осіб, забезпечення талонами на медичні засоби (підгузки) – 16 осіб, забезпечення інсуліном – 18  осіб, лекції у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг – 4 лекції, відвідування сім'ї за зверненням сусідів – 8 осіб, консультації – 108 осіб, відвідування у лікарні – 4 особи, допомога у здійсненні поховання – 6 осіб, роздача благодійної допомоги – 180 осіб, здійснення комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб осіб, які потребують надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі –  64 особи,  надано допомогу з генерального прибирання за рахунок суспільно корисних робіт – 10 сімей та ін.

У відділенні соціальної допомоги вдома на обслуговуванні у сільській місцевості перебуває 38 осіб, з них за оплату – 20 осіб (с.Бузьке – 12 осіб, смт Костянтинівка – 16, с.Іванівка- 6, с.Панкратове – 4). Робота за звітний період: проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців сіл про послуги комунального закладу, державні допомоги, допомоги з бюджету громади, зміни в законодавстві – 2216 осіб,  прийом громадян – 968 осіб, надання допомоги у написанні заяв на різні види допомог – 77 осіб, забезпечення талонами на пільговий проїзд – 315 осіб, прийняття заяв на допомоги з бюджету громади – 55 заяв, перевірка роботи соціальних робітників –  18 перевірок, забезпечення ветеранів війни талонами на лікарські засоби – 14 осіб; обстеження умов проживання потребуючих допомоги громадян – 10 осіб,  супроводження хворих до лікарні – 9 осіб, надання гуманітарної допомоги – 4372 набори, надання послуг з придбання та доставки продуктів харчування, ліків, оплати комунальних послуг – 304 особи, забезпечення продуктами та речами першої необхідності малозабезпечених та гостро потребуючих –  25 сімей та інше.

У 2023 році введено нову послугу – фізичний супровід осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору. 6 осіб отримали послуги.

Проведено визначення  індивідуальних потреб з урахуванням ступеня індивідуальних потреб на основі шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій на кожного громадянина, який отримує соціальну послугу догляду вдома, складено індивідуальні плани догляду, укладені договори відповідно до вимог Держстандарту зі всіма отримувачами соціальної послуги догляду вдома. Відповідно до вимог Держстандарту догляду вдома індивідуальні плани постійно переглядаються та вносяться зміни до них.

Територіальний центр використовував такий метод оцінки, як анкета, яка  заповнюється з метою отримання відгуків стосовно організації та надання послуги догляду вдома. В опитуванні взяли участь 109 отримувачів соціальної послуги догляду вдома. Проводились співбесіди, телефонне опитування, вихід за місцем проживання, проаналізовано характер звернень, які реєструються у журналі обліку особистого прийому громадян. За період проведення оцінки скарг не зареєстровано, а звернення не надходили. Протягом даного періоду від підопічних до установи надійшли 39 похвальних відгуків щодо надання їм якісної послуги догляду вдома соціальними робітниками. Загалом підопічні відділення задоволені якістю роботи соціальних робітників.

Внутрішню оцінку якості соціальних послуг працівниками територіального центру здійснено шляхом самооцінки, яка проводиться щомісячно. За результатами самооцінки     93% соціальних робітників одержали «високу» оцінку, 7% - «добру».

Оцінка якості соціальних послуг догляду вдома, визначається вивченням реального стану соціального обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома  із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

Адресність та індивідуальний підхід 

 Згідно із заявами громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах (відповідно до індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги, своєчасно проводиться повторне визначення індивідуальних потреб. Такі показники як адресність та індивідуальний підхід повністю задовольняють потреби отримувачів – 100 %

Результативність 

Згідно із проведеним опитуванням, в т.ч. і телефонним, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась; скарг з боку підопічних не було, отримані позитивні відгуки роботи соціальних робітників.

Своєчасність

Рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається терцентром протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача(ем) соціальної послуги або його законного(им) представника(ом) та з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та  складання індивідуального плану здійснюються протягом 5 календарних днів з дати  звернення отримувача(чем) соціальної послуги або його законного представника (законним представником)

Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання/перегляду індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.

Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома завідувачем відділення та працівниками (за потреби) проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на півроку.

Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі та згідно з графіком.

Доступність та відкритість

Відділення соціальної допомоги вдома знаходиться в першому мікрорайоні міста Южноукраїнськ. Біля будівлі розташовані інші структурні підрозділи соціального призначення. В’їзд на територію будівлі транспортним засобам доступний.

Приміщення завідувача відділення відповідає санітарним та протипожежним вимогам та забезпечене безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами чинного законодавства. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету / посадової особи.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги догляду вдома, про Державний стандарт догляду вдома, містяться  буклети та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян керівництвом та завідувачами відділень, картка догляду вдома, інформацію розміщено на офіційному сайті міста, на сторінці у мережі фейсбук та  в міській газеті «Контакт».

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

Під час проведення внутрішнього моніторингу  та згідно із проведеними опитуваннями, в т.ч. і по телефону, результат надання  соціальних послуг  показав позитивну тенденцію, задоволення індивідуальних потреб, дотримання вимог й показників забезпечення якості встановлених  у Державному стандарті догляду вдома.

В ході опитування не було виявлено негативних відгуків щодо некоректного, неввічливого ставлення зі сторони працівників територіального центру до отримувачів соціальних послуг. Також не було зафіксовано фактів негуманних чи дискримінаційних дій зі сторони працівників.

Працівники відділення ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають у таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків (п. 2.4 Договору про надання соціальних послуг). Випадків порушення договорів не виявлено. Соціальні робітники проводять самооцінку своєї діяльності, результати регулярно обговорюються на виробничих нарадах та отримали оцінку «добре».

Працівниками відділення вжиті заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», конфеденційної інформації про отримувачів послуги. Отримувачі соціальної послуги в обов’язковому порядку ознайомлені із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності.

Професійність 

Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

Затверджені посадові інструкції завідувача відділення соціальної допомоги вдома, соціальних працівників та соціальних робітників. Працівники володіють знаннями і навичками та відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеним «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги”, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року №324.

Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього  трудового розпорядку для працівників територіального центру.   

Розроблена програма стажування для початківців, «стартового» навчання новопризначених працівників.

Розроблені плани-графіки проведення технавчань на кожне півріччя, курсів підвищення кваліфікації соціальних робітників.         

В особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка).

Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди, про що мають запис в особистих медичних книжках.

Двічі на місяць проводяться оперативні наради, на яких проходить ознайомлення з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг. Розроблений графік проведення навчання та підвищення кваліфікації і графік проведення атестації  робітників.

Відповідно до затвердженого кошторису доходів та видатків на 2023 рік працівникам відділення соціальної допомоги вдома  виплачуються надбавка за складність та напруженість в роботі, щомісячна премія,

Матеріально–технічна база хороша. Для соціальних робітників придбано спецодяг, спецвзуття, сумки та інвентар (рукавички, захисні маски). Соціальних робітників на селах забезпечено велосипедами (5 шт.) та жилетками. За потребою працівники відділення соціальної допомоги вдома забезпечуються проїзними квитками.

Високий професіоналізм, співчуття та небайдужість, підтримка вразливих верств населення є запорукою успіху роботи відділення.

Комісія з оцінки якості соціальних послуг працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг установою, проведено анкетування, проаналізовані отримані дані.

Засідання Комісії оформлено протоколами (100 %). Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

 

-

-

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення соціальної допомоги вдома

«добре»

Продовжувати роботу з відділенням соціальної допомоги вдома. Надавати якісно і вчасно  послуги, розширювати спектр послуг

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.


Соціальні послуги у відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю.

Комісія з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг (далі- Комісія) використовувала наступні методи проведення оцінки: опитування законних представників отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, бесіди / співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг, вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.

Оцінка якості соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг, а саме: адресність та індивідуальний підхід,результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

З початку 2023 року відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» відвідувало           58 дітей, в тому числі 33 дітей з інвалідністю, 15 дітей віком до 3 років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, та 10 дітей віком від чотирьох років, які мають відповідні медичні показання і потребують спеціальних умов та цілоденного перебування реабілітації. Створено 2 групи денного догляду (короткотривалого перебування) чисельністю 8 дітей та 6 дітей. Іншим дітям надаються реабілітаційні послуги поза групою за індивідуальним графіком.

У 2023 році працювала групи короткотривалого перебування. У першому півріччі закуплено 3 масажні столи для надання послуги оздоровчого масажу вдома.

Адресність та індивідуальний підхід

При зверненні батьків, визначаються індивідуальні потреби дітей з інвалідністю у соціальних послугах згідно з індивідуальними програмами реабілітації (для дітей з інвалідністю) та рекомендаціями лікарсько – консультативної комісії лікувально – профілактичного закладу (для дітей, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності та діти, які мають медичні показання і потребу). Всі особові справи вихованців містять індивідуальні плани комплексної реабілітації (абілітації), форма яких затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 24.06.2022 № 186, та додатки до індивідуального плану реабілітації, які розробляються фахівцями реабілітаційної установи.

Індивідуальні плани надання соціальної послуги денного догляду розробляються з урахуванням ступеня індивідуальних потреб, умінь та сформованих навичок. Ступінь індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у її наданні визначається на основі шкали оцінки можливості  виконання елементарних дій та шкали оцінки можливості виконання елементарних або складних дій.

В додатках до індивідуального плану реабілітації дітей зазначаються відомості про дитину та її родину, дослідження індивідуальних особливостей дитини та індивідуальна корекційна програма на курс реабілітації.  Індивідуальний план комплексної реабілітації (абілітації) на кожну дитину затверджується директором комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади». Додатки узгоджуються з батьками вихованців відділення.

Результативність

Під час проведення оцінки було здійснено опитування 47 законних представників дітей, які отримують послуги денного догляду, соціальної, ранньої, психолого – педагогічної, фізичної реабілітації. З числа опитаних усі задоволені наданням реабілітаційних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану дітей. В результаті опитування отримано схвальні відгуки та виявлено позитивні зміни.

Враховуючи потребу корекційної спрямованості навчання, виховання, реабілітації дітей з інвалідністю та групи ризику, особлива увага приділяється забезпеченню фізичного та психічного здоров’я дітей. Важливе місце в навчально-виховному процесі відводиться формуванню знань про навколишній світ, вихованню культури поведінки, корекції відхилень, розвитку практичних умінь, необхідних для повсякденного життя та подальшого освітнього шляху дітей. Проводяться індивідуальні, малогрупові та групові заняття з математики та грамоти, розвитку мовлення, малювання та аплікації, музичні заняття. Також відпрацьовуються санітарно – гігієнічні навички, навички самообслуговування, елементи етики. За призначенням лікарів вихованці отримують лікувальний масаж і ЛФК, що позитивно відображається на нервовій, дихальній та кровоносних системах, руховій активності дітей.

Своєчасність

Рішення про надання послуг комплексної реабілітації (габілітації) чи відмову у їх наданні виноситься приймальною комісією відділення, яка протягом п’яти робочих днів розглядає пакет документів, що надходить від управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради. Зарахування дітей з інвалідністю та дітей віком до 3 років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, до відділення здійснюється згідно з Порядком здійснення реабілітаційних заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2022 року № 31. До відділення зараховуються діти віком від 0 до 18 років з фізичними та (або) розумовими вадами розвитку, які отримали інвалідність, діти віком до 3 років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, та діти віком від чотирьох років, які мають відповідні медичні показання і потребують спеціальних умов для реабілітації.

Доступність та відкритість.

Відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю розташоване за адресою: місто Южноукраїнськ, вулиця Молодіжна, 5а. Приміщення знаходиться на першому поверсі двоповерхової будівлі, вхід до відділення та евакуаційні виходи обладнано пандусами. Поручнями обладнано душові кімнати та санвузли. Перед входом до установи є майданчик для паркування автомобілів.

У приміщенні відділення розташовані інформаційні стенди, висвітлюється діяльність відділення на сторінці у фейсбуці. На офіційному сайті Южноукраїнської міської територіальної громади в розділі «Соціальний захист та медицина» є рубрика «Територіальний центр соціального обслуговування», в якій розміщено інформацію про структуру, графік роботи та про послуги, які надаються відділенням.

Протягом звітного періоду проводилася інформаційно - роз’яснювальна робота із законними представниками дітей (консультації, анкети, буклети).

Повага до отримувача соціальної послуги

За результатами проведенного опитування батьків отримувачів реабілітаційних послуг щодо ставлення до їх дітей надавачів послуг отримано тільки схвальні відгуки.

За результатами перевірок роботи надавачів соціальних послуг відмічено, що скарг щодо неповажливого ставлення до отримувачів послуг та негуманних і дискримінуючих дій не надходило.

Забезпечено дотримання принципу конфіденційності.

Професійність

У відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю працює 10 осіб, з яких 4 особи - педагогічні працівники. Вчитель – логопед та практичний психолог мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Розроблено та затверджено посадові інструкції всіх працівників відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю. Всі спеціалісти ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис.

Кожна особова справа працівника установи  містить копії документів про освіту (державного зразка).

План проведення технічного навчання та проведення атестації спеціалістів складено. Атестацію з підтвердженням кваліфікаційного рівня пройшли всі педагоги установи.

Працівники відділення забезпечені спецодягом та іншими засобами: костюми, халати, рукавиці, бахіли та засоби індивідуального захисту (маски, антисептики).

Проводяться щорічні медогляди.

Кількісний показник:

З початку 2023 року скарг щодо надання реабілітаційних послуг не надходило.

Засідання Комісії оформлено протоколами (100 %). Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг у відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги денного догляду

 

-

-

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 Оцінка якості соціальної послуги денного догляду в цілому:

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення

«добре»

продовжувати роботу відділення, удосконалювати методи роботи, підвищувати кваліфікацію, застосовувати нові методи роботи, розширювати спектр послуг

«задовільно»

-

«незадовільно»

-


Соціальні послуги у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг.

Комісія з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг (далі- Комісія) використовувала наступні методи проведення оцінки: опитування отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, бесіди / співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг, вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.

Оцінка якості соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг, а саме: адресність та індивідуальний підхід,результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

З початку року у відділенні 99 осіб отримали послуги, з них за оплату – 91 особа. У відділенні надано 2738 послуг, у тому числі 380 разових послуг отримали 29 осіб.

З 10.04.2023 до 30.06.2023 у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг був проведений поточний ремонт. Заїзд на відпочинок розпочато з 03.07.2023.

У період з 19.06.  до 30.06. – надано разові послуги 10 особам - 151 послугу.

Для відпочивальників організовано триразове збалансоване харчування  (345,0 грн. на 1 особу на день).

З метою оздоровлення пільгової категорії населення відділення надає разові послуги на платній та безоплатній основі наступним категоріям осіб, які зареєстровані в   Южноукраїнській міській територіальній громаді (далі – ЮМТГ), а саме:

  • громадянам похилого віку;
  •  особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку) з частковим порушенням рухової активності, які частково здатні до самообслуговування.

Відділення надає послуги громадянам незалежно від їх сімейного стану, які не мають медичних протипоказань для перебування в колективі та потребують оздоровчо-реабілітаційних послуг з метою запобігання виникненню та розвитку органічних розладів особи, підтримки її здоров’я.

Відділення КЗ «ТЦСО» надає разові послуги на платній та безоплатній основі у визначений наказом період громадянам, які зареєстровані в Южноукраїнській міській територіальній громаді.

Адресність та індивідуальний підхід:  згідно з звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах (100%).  Комісією перевірено особові справи отримувачів соціальних послуг. Всі особові справи містять документи, які відповідають вимогам законодавства.

Такі показники як адресність та індивідуальний підхід повністю задовольняють потреби отримувачів – 100 %

Результативність 

Згідно із проведеним опитуванням, в т.ч. і телефонним, 100% опитаних отримувачів задоволені соціальною послугою денного догляду, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану, позитивними змінами у стані у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга денного догляду не надавалась; скарг з боку відпочивальників не було, отримані позитивні відгуки роботи персоналу відділення оздоровчо-реабілітаційних послуг.

Навпаки, відпочивальниками відмічаються шанобливе і щире ставлення до них працівниками відділення, їх тактовність і турбота. 

Що стосується критерію «дотримання принципу конфіденційності при наданні соціальних послуг», то посадовими обов’язками працівників територіального центру передбачено пункт, згідно з яким працівники повинні дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання посадових обов’язків, не розголошення інформації особистого характеру, що стала відома під час надання соціальних послуг. Фактів не коректного ставлення до отримувачів соціальних послуг, розголошення їх персональних даних не виявлено. Статус - «добре».

Своєчасність

Відділення надає послуги громадянам незалежно від їх сімейного стану, які не мають медичних протипоказань для перебування в колективі та потребують оздоровчо-реабілітаційних послуг з метою запобігання виникненню та розвитку органічних розладів особи, підтримки її здоров’я. Послуги надаються відповідно до призначень лікаря, в повному обсязі і якісно.

Скористатися правом на перебування у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг особи можуть один раз на рік, два рази на рік – при наявності вільних місць. Вдруге бути взятим на обслуговування у першу чергу мають право особи з інвалідністю, одинокі особи похилого віку або одиноко проживаючі особи похилого віку, що потрапили у складні життєві обставини. Інші категорії – за наявності вільних місць.

Відділення може надавати оздоровчо - реабілітаційні послуги протягом 12-ти робочих днів, але не більше 18 робочих днів.

Доступність та відкритість

Відділення оздоровчо-реабілітаційних послуг знаходиться в першому мікрорайоні міста Южноукраїнськ. Біля будівлі розташовані інші структурні підрозділи соціального призначення. В’їзд на територію будівлі транспортним засобам доступний.

 Приміщення відділення відповідає санітарним та протипожежним вимогам та забезпечене безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами чинного законодавства, облаштоване сигналізацією. Також приміщення об лаштоване пандусом. Туалетна кімната об лаштована відповідно до вимог безперешкодного доступу. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету / посадової особи.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги денного догляду, містяться  буклети та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян керівництвом та завідувачами відділень, інформацію розміщено на офіційному сайті міста, на сторінці у мережі фейсбук та  в міській газеті «Контакт».

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: 100%

Під час проведення опитування отримувачів соціальних послуг щодо ставлення до них працівників терцентру комісією недоліків не виявлено. Усі отримувачі послуг задоволені ставленням до себе.

В ході опитування не було виявлено негативних відгуків щодо некоректного, неввічливого ставлення зі сторони працівників територіального центру до отримувачів соціальних послуг. Також, не було зафіксовано фактів негуманних чи дискримінаційних дій зі сторони працівників.

Працівники, які надають соціальні послуги, відносяться з повагою до гідності отримувачів соціальних послуг та не допускають негуманних і дискримінаційних дій щодо них, дотримуються професійних та етичних норм і принципів у роботі. Скарг або виявлених фактів негуманних чи дискримінаційних дій до отримувачів соціальної послуги не було.

Професійність 

Штатний розпис Територіального центру сформовано відповідно до законодавства. Розроблені та затвердженні посадові інструкції.  В особовій справі працівників містяться документи про освіту (державного зразка) та інші необхідні документи. 

Розроблена програма стажування для початківців, «стартового» навчання новопризначених працівників.

Розроблені плани-графіки проведення технавчань на кожне півріччя, курсів підвищення кваліфікації медичних систер.       

Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди, про що мають запис в особистих медичних книжках.

Двічі на місяць проводяться оперативні наради, на яких проходить ознайомлення з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг. Розроблений графік проведення навчання та підвищення кваліфікації та графік проведення атестації  робітників.

Всі працівники відділення забезпечені  спецодягом, рукавичками та засобами індивідуального захисту.

Високий професіоналізм, співчуття та небайдужість, підтримка вразливих верств населення є запорукою успіху роботи відділення.

Кількісний показник:

З початку 2023 року скарг щодо надання реабілітаційних послуг не надходило.

Засідання Комісії оформлялися протоколами (100 %). Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги денного догляду

 

-

-

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 Оцінка якості соціальної послуги денного догляду в цілому:

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення

«добре»

продовжувати роботу відділення, надавати якісні послуги, розширювати спектр надання послуг і урізноманітнювати заходи з організації дозвілля відпочивальникам.

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

Отже, в комунальному закладі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг та моніторинг соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома, відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю та у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послу. Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників усі вищевказані соціальні послуги, що надаються територіальним центром, відповідають встановленому рівню – «Добре».

Заплановані заходи для покращення роботи комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»:

- продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги, а також роботу щодо вивчення потреб мешканців Южноукраїнської територіальної громади у соціальних послугах.;

- своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги в частині їх перегляду;

- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру, зокрема забезпечення соціальних робітників спецодягом, взуттям, забезпечення обладнанням відділень, тощо;

- запроваджувати надання нових соціальних послуг та нових методів комплексної реабілітації дітей з інвалідністю;

- співпрацювати з Южноукраїнською міською філією Миколаївського обласного центру зайнятості  щодо залучення працівників на громадські та суспільно корисні роботи;

- своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів реабілітації, забезпечувати оформлення відповідно до вимог законодавства;

- щомісячно проводити наради щодо обговорення якості надання реабілітаційних послуг та самооцінки фахівців у відділенні комплексної реабілітації осіб з інвалідністю;

- проводити відповідну роботу щодо підвищення  якості соціального обслуговування отримувачів послуг;

- продовжити інформаційно-роз'яснювальну роботу серед мешканців громади з питань  соціального захисту населення;

- підтримувати цінності та імідж територіального центру.

 

 

Читайте також

Чисте довкілля – запорука здорового способу життя

КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

В рамках проведення загального екологічного місячника по прибиранню та благоустрою території Южноукр...

Подорож до музею

КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

Сьогодні відпочивальники відділення оздоровчо-реабілітаційних послуг КЗ «Терито...

Лекція у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг

КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

  Сьогодні у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг КЗ «Територіальний центр соці...

Психологічне заняття із соціальними робітниками відділення соціальної допомоги вдома КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»

КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

Психологічне заняття із соціальними робітниками відділення соціальної...

Прогулянки природничого характеру у  відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю

КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

З настанням теплої погоди для вихованців групи денного догляду відділення комплексної реабіліта...