Засідання постійної комісії міської ради
Засідання постійної комісії міської ради з питань планування соціально-економічн...
Res --> 1
ВИРІШУВАТИ ПИТАННЯ МІСЦЕВОГО ЗНАЧЕННЯ –
право, обов’язок та відповідальність представницької влади міста
Шановні депутати міської ради, гості міста та мешканці Южноукраїнська!
На шляху до реалізації ідеї гідності, свободи і майбутнього, вікового прагнення Українського народу, ми маємо Європейську концепцію – Стратегію сталого розвитку «Україна 2020». В ній є мета, це впровадження європейських стандартів життя, є вектори, дорожня карта та першочергові пріоритети реалізації, де надані завдання по всьому державному устрою країни. Стосовно територіальних громад, в ній зокрема вказано – «вони самостійно вирішуватимуть питання місцевого значення і нестимуть відповідальність за розвиток всієї країни».
Аби саме так сталось, нам потрібно буде ще багато чого зробити. Зокрема з’ясувати в повноваженнях і в ресурсах, чи в достатньому обсязі вони будуть закріплені в розпорядженні міської ради? Є ще багато невизначеностей по нашим болючим питанням. Будемо оптимістами в розрахунку на те, що ВР України все це повирішує на користь її громадян. Та і самі маємо проявляти певну винахідливість, адже знакова реформа – Децентралізація, нас зобов’язує.
Виходячи з викладеного, доречно нагадати, що система місцевого самоврядування включає територіальну громаду – первинного носія владних повноважень, міську раду, міського голову та виконавчі органи міської ради. Саме на нас і покладено відповідальність випробувати нові повноваження в знаковій реформі – децентралізації, бути самокритичними і вдумливими її виконавцями та бути як можна ближче до людей в їх надії отримати вікове прагнення жити вільно і заможно на багатій, Богом даній землі свого чудового краю.
На виконання вимоги 18 депутатів міської ради, як це і визначає частина 7-а 42 -ї статті ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» я прозвітую про роботу виконавчих органів ради, з’ясовану на цьому перехідному відрізку часу з документальною фіксацією всіх позицій доповіді та за їх згодою з демонстрацією паралельно доповіді відео ряду щодо певних об’єктів.
Маю потребу зауважити, що коли повноваження міської ради згідно 26-ї статті вказаного Закону регламентують її виключну компетенцію і правомочності, то прийняті радою рішення, в переважній частині її завданнь, будуть відповідати алгоритму статей виконавчих органів ради, основних виконавців їх рішень. Виходячи з власних (самоврядних) і делегованих повноважень від 27 до 40 статті включно, за іншими статтями вказаного Закону, їм разом з комунальними підприємствами міста і виконувати прийняті радою рішення за чинним прописом.
Певним путівником і регламентом у виконанні рішень міської ради та чинних вимог державного рівня є положення, статути та посадові інструкції по структурі апарату, по виконавчим органам ради і комунальним підприємствам, що перебувають у комунальній власності територіальної громади. Це така норма, яка начебто і не потребує додаткових пояснень, та на ділі, це зовсім не так.
В результаті вибіркових перевірок, здійснених на вимогу депутатів, які відображені у відповідних актах, зокрема встановлено, що:
· Є суттєві проблеми в управлінні містом з причини не повної відповідності пропису обов’язків посадових осіб виконавчих органів ради щодо вимог чинного законодавства, як в інструкціях, положеннях, так і в статутах.
· Наприклад, введена в ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» ще в 2011 році стаття 38 прим. не імплементована в положення виконавчих органів ради за відповідною приналежністю. Не краще стан справ і з іншими статтями вказаного Закону.
· Детальний пропис власних і делегованих повноважень та інших властивих статей ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» частково відсутній практично по всій структурі виконавчих органів ради, у когось краще, у кось гірше, та проблема є у всіх. Складено відповідний акт.
· З цієї причини та за відсутності чіткого пропису вимог ст. 17 «нашого» Закону, де упущені певні дії підпорядкованості, підзвітності і підконтрольності, загальна керованість і комунальних підприємств реалізовувалась, принаймні недостатньо, що в решті решт і призвело до низки суттєвих проблем. Документи стосовно їх наявності будуть передані Вам, шановні депутати, вже в ближчі дні.
· Мова йтиметься про – можливу компенсацію збитків економічних від господарської діяльності, який вимірюється у вартісній формі, понесений юридичною або фізичною особою в результаті господарської бездіяльності партнерів або в результаті господарського злочину, який завданий міській громаді, міському бюджету в результаті помилок або несумісної діяльності суб’єктів господарської діяльності будь якої форми власності. Більш конкретне визначення, як і реагування на наявні проблеми, мабуть зробить міська рада, бо початково, це її повноваження.
Проблема більш широка в наслідках, ніж можемо собі уявити. Коли в бік громади чуємо погрози відключення води, маємо арешти рахунків підприємства, що засноване на її власності і загрозу втрати цієї власності, то постає низка питань до того суб’єкта, який побудував місто з грубими порушеннями діючими в той і нинішній час нормами щодо містобудівельних вимог. Відтоді і понині з цієї причини громада несе збитки і підвернена певній небезпеці. Ми не маємо проектного блискавка-захисту та заземлень всіх будинків міста, інших захисних і чинних споруд. Згодом Ви, шановні депутати, отримаєте потрібні матеріали. І звертаюсь до мешканців міста.
Шановні городяне, не вірте ніяким слухам. Скорочень штатів закладів і підприємств не буде, не буде і будь-якого погіршення життя з причин, які виходять від влади міста. Всі чутки розпускають наполохані особи і недоброзичливці нашого Южноукраїнська, які і причетні до наших бід.
· З вище викладених та інших причин мають місце різного роду проблеми в житлово-комунальному господарстві міста, по всій сфері розвитку його соціально-економічного сектору. Про деякі з них проінформую далі:
· Гуртожиток № 4 має руйнівні ознаки конструктивної споруди, є нахил будинку. Хоча і з запізненням та все ж вживаються заходи вивчення і реалізації способу протидії аварійності.
· Гуртожиток № 6 – 2-й рік запустіння, всі внутрішні комунікації зруйновано, вибиті всі двері з блоками їх кріплення, відсутні мережі і прилади опалення та освітлення, відсутні сантехнічні прилади. Ми встигли закрити периметр споруди тиждень тому, була загроза для її цілісності. Що далі, питання поки відкрите.
· Замість того, щоб при зміні призначення у використанні цих приміщень розпочати реконструктивні роботи під житло, як це робили раніше по гуртожитку №2, ми отримали руїну, яка буде потребувати додаткових мільйонних витрат. Буде вимушене відтермінування в отриманні десятків квартир, які так потрібні для мешканців міста.
· Коли говоримо про житлові споруди, нам потрібно поновити програму службового житла. Але головне, це постійно діюча лінія доступного житла. Ми її починаємо, і ще до кінця цього року зможемо поліпшити житлові умови в межах 10 осіб чи сімей з наявного фонду, який готується під таку ціль. За фінансової готовності на 2016 рік, ще до 50 таких одиниць буде підготовлено для поселення пільгових і осіб за загальною чергою, але в цьому буде потрібно дуже постаратись нам всім.
· Споруда бувшої дитячої поліклініки роки знаходиться в стані руйнування, там теж все вибито і розбито, є загроза самій будівлі. Цього теж могли уникнути, якби при виході персоналу поліклініки зробили поточний ремонт уходу і відразу там міг би бути дитячий садок чи реалізовувалось би інше соціальне призначення. Затягли з призначенням та визначенням власника і маємо ще одну велику проблему на мільйони гривен, яка теж в такому обтяжливому стані лягатиме на бюджет міста.
· Є придбана бюджетом у 2012 році десятиліттями не добудована дитяча лікарня, яка розташована на території СМСЧ-2. Це теж проблемний об’єкт. Першочергово мали намір переобладнати цю будівлю під житловий будинок та виникли суттєві проблеми з проектом такого перепланування і небажання МОЗ України віддавати частину своєї території під нормовану прибудинкову територію. Та ще є і небажання потенційних мешканців жити в будинку на такій території. Вони кажуть – ліпше там будуть офіси, готель тощо, а звільнені гуртожитки, за їх статусом житлових приміщень, будуть переобладнані під квартири, ніж наші діти будуть гратись і рости поряд з моргом та інфекційним відділенням лікарні.
· Маємо загрозу у 2016 році недорахуватись понад 5 мільйнів гривень в податку на землю від АЕС з причин недбалості 1 заступника міського голови та інших посадовців. Маємо дуже проблемний об’єкт «Кобзар», магазин «Світанок» ... Є не здані роботи по напірному колектору тощо.
· Є ще багато проблемних і запущених ділянок роботи, які поставлені на контроль дослідження та вжиття необхідних заходів виправлення через Ваш контроль і потрібне реагування.
· Про те як працює самоврядування і комунальники міста будемо дізнаватись в періодичних публічних звітах нашої спільної роботи.
· Ми маємо багатомільйонну проблему в між тарифних стосунках по комунальним послугам на ділянці – ВП ПУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» і міста в особі КП ТВКГ, наразі це 77 мільйонів грн. нашого боргу. Її особливість в тому, що такої проблеми не мають інші міста, де розташовані АЕС України. Проблема поставлена в лінійку її дослідження, про це вже вказувалось вище.
· Є попередня домовленість саме так діяти на рівні міського голови і генерального директора АЕС. Та цим наші дії не обмежені, йде потрібна підготовча робота до виправлення стану, який став загрозливим інтересам всієї громади міста.
· Є задавнена передаварійна ситуація з напірним колектором господарче побутових стоків від КНС-3 до очисних споруд на майданчик АЕС. Особливо вона тривожна в зоні Ташлицького водосховища. Про неї відомо в області і добре знають в «ЕНЕРГОАТОМІ», наразі питання нами ініційоване для додаткового розгляду, виконується додаткове дослідження.
· Є проблемне звалище побутових відходів, це проблема і велика. За 40 років там, в заповідній території, поряд з Гідрокомплексом, згоріло біля одного мільйона тон загрозливої суміші побутових та інших відходів, вони горять і в цей час. Чим і скільки ми дихаємо з тієї хмари знає мабуть тільки один Бог. Наразі ми інформуємо АЕС, «Енергоатом», ОДА, інших осіб і Вас, шановні депутати, що вже маємо проектні рішення і готові долати цю проблему.
· Є проблема з новим світлоформ. Він часто виходить з ладу, в ньому відсутні секції повтору сигналів на внутрішній обсяг перехрестя. Ділянка, що ним регулюється, має нахил і в зимовий час особливо, буде відчутна проблема з браком виділеного алгоритму зеленого світла пішоходам по всьому периметру його регулювання. Поки буде замовлений проект і виділені кошти такого переобладнання, як нас інформує СКГ, пройде певний час.
· Є проблема з бродячими тваринами. Є пропозиція організуват пункт їх утримання для стерилізації. В ближчий час до Вас надійдуть потрібні матеріали. Також є ініціатива організувати пункт обігріву, догляду та періодичного харчування для безхатченків. Розглядаються варіанти вирішення і цього питання. Це вже схвальні ініціативи від депутатів різних політичних партій.
На рівні виконавчих органів ради та комунальних підприємств міста розгорнуто роботу по зниженню собівартості послуг утримання житла і вивезення побутових відходів, готуються заходи протидії зростанню тарифів на комунальні послуги.
Щодо названих негараздів та в порядку формування нових умов роботи самоврядування і комунального середовища міста, в межах наявних можливостей, зокрема робимо наступне:
· В приміщенні виконавчого комітету міської ради, в фойє першого поверху влаштовується офіс початкового обслуговування звернень громадян і надання безоплатної первинної правової допомоги. Ми робимо так, що коли будь хто звернеться до влади міста, то отримає увагу, потрібну і можливу допомогу, хто не зможе прийти до нас в силу своїх обмежених можливостей, ми самі прийдемо йому на допомогу.
· Одночасно започатковується офіс прийняття пропозицій щодо інноваційно-інвестиційного розвитку інфраструктури міста та пропозицій налагодити додаткові робочі місця. Це теж фойє, тільки вже другого поверху. Офіси будуть оформлені прозорим периметром, матимуть столи з комп’ютерами, стільці для відвідувачів та отримають достатню кількість відповідального персоналу.
· Заходи оперативно-чинної уваги і правової допомоги при зверненні громадян в одне вікно, незабаром будуть нормою для роботи всієї структури виконавчих органів ради.
· На порядку денному, як це вже вказувалось вище, здійснюємо аналіз використання всіх гуртожитків на етапне повернення площ зайнятих під офіси з потрібними ремонтами і переплануванням під житло нашим пільговикам та черговикам. Це програмна робота на декілька років.
· Є очікування, що з Вашим, шановні депутати, включенням в роботу по вирішенню названих та інших чисельних питань громади, ми отримаємо бажані результати. Ми разом зосередимо свою увагу і зусилля на розбудові перспективи нашого міста, малі чи великі ці проблеми, вони повинні отримати чіткі плани їх подолання. Це буде нова публічність і нова взаємодія з першим, базовим носієм представницької влади міста – його мешканцями.
· До проектного вирішення наявної проблеми з освітленням залишкової частки вулиці Набережна Енергетиків, ми дещо покращили освітлення її тротуару та інших проблемних по освітленню територій. Були суттєві зауваження на перехресті по вул.. Молодіжна, де діти йдуть в школу з МПЗ. Проблему зняли. На Ваш розгляд буде передана перспектива придбання «Шкільного автобуса» для потреб наших школярів та освітян, як і багато чого нового і корисного за іншими напрямами роботи.
· А ще здійснена додаткова підготовка до зими в плані посилення технічного уходу наявної автотракторної техніки. Заявляється потреба дещо докупити аби полегшити працю наших прибиральників, особливо завантажених в цей період року. З огляду на тендерні процедури і кінець бюджетного року роботи будуть мати різні терміни виконання. Але є прохання до Вас, шановні депутати, Вашими рішеннями покращувати і цю ланку роботи в числі першочергових заходів.
· Ми ставимо на контроль розгляду і відповідного реагування також і ті питання, які були підняті і підтримані при проведенні «Громадської ініціативи» в липні поточного року і те, за що мешканці міста підтримали нас з Вами разом. Попереду зміни в утриманні СМСЧ-2, структурна перебудова нашої роботи під нові вимоги децентралізації та цілої низки інших актуальних рішень.
Цією доповіддю на наступними моїми діями, на виконання чинних повноважень міського голови, я і в подальшому сприятиму якісному виконанню всього кола покладених на мене повноважень аби і Вами доведені завдання в рішеннях ради, інші чинні обов’язки перед людьми і Державою виконувались послідовно, якісно та задовольняли потреби людини на шляху отримання нею дійсно гідного життя.
Наразі є суттєва кількість депутатів міської ради, які зайняли активну позицію щодо вирішення питань місцевого значення, реагування на звернення громадян, є різні цікаві ініціативи. З приємністю це відмічаю та знаю, що така тенденція буде поширена і нам всім буде чим звітувати перед містом.
В завершення маю сказати. Місто має глибоко законспіровані гральні автомати, є інші прояви незаконної діяльності, які можуть і вже руйнівне впливають не тільки економічно чи фінансове. Є вплив на морально-психологічний клімат в місті, а це небезпечна тенденція для нашої міської функції певного гаранта безпечної роботи АЕС.
Це врешті решт і підрив мети та засобів вказаної «Стратегії 2020» - де розбудова гідного життя громадян нашої країни і відповідальність за стан її виконання, як вже бачимо покладено перш за все на нас з Вами. Ми і раніше всебічне підтримували весь блок правоохоронної роботи і будемо це робити в чинних межах не зважаючи на тимчасовий перебіг подій, коли і АЕС втрачає певну опіку від «міліції» з причин, які від нас і них поки не залежать.
Цитую з чого почав доповідь, з нових обов’язків громад і обраної нею влади. « ... вони самостійно вирішуватимуть питання місцевого значення і нестимуть відповідальність за розвиток всієї країни», вказано в зазначеній «Стратегії 2020». Ми добре знаємо, що змін життя на краще від нас чекає не тільки Держава, а і все місто. А це зобов’язує нас діяти професійно і працювати ініціативно.
Дякую за увагу.
Слава Україні!
Засідання постійної комісії міської ради з питань планування соціально-економічн...
Лише ті, хто пережив насильство, знають, що відчуває людина, яка пережила такі важкі події та опинил...
22 листопада у виконавчому комітеті Південноукраїнської міської ради відбулася зустріч з волонт...
Станом на 26 листопада 2024 року потужність дози на території Южноукраїнської міської т...
За нормами Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»...
25 листопада в рамках Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства» з метою пр...
Проходьте 4-денну програму “Запусти власну справу”, розробляйте бізнес-план і реалі...
У понеділок, 25 листопада, у сесійній залі відбулася апаратна нарада під головуванням міського голов...
За відповідний період до бюджету громади надійшло доходів в сумі 19 937,6 тис. грн....
22.11.2024 року, за ініціативи управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради...