Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та ін.
AA

Застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та ін.

 Міндоходи міста Южноукраїнська нагадує, що з 1 січня 2013 року податкова служба перейшла на електронне приймання  інформації з реєстраторів розрахункових операцій. На електронній контрольній стрічці РРО в пам’яті касового апарату або модему, який до нього приєднаний, формуються копії розрахункових документів і фіскальних звітів. Один раз на добу цей звіт автоматично передається до серверу обробки інформації ДПС. У платників виникають ряд питань, а саме:

Яка відповідальність чекає на платників за неподання звітності про використання РРО в електронному вигляді?

У разі неподання до органів Міндоходів  звітності, пов’язаної  із застосуванням  реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку до суб’єктів  господарювання починаючи з 01.07.2013 року застосовуватимуться фінансові санкції  у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (170 грн.).

Які переваги використання РРО з контрольною стрічкою в електронній формі?

Перевагами для суб’єктів господарювання є спрощення формування та подання звітності про використання РРО, зменшення витрат платників податків на друкування та зберігання контрольних стрічок, зменшення кількості перевірок завдяки застосуванню дистанційного контролю.

Яким чином буде передаватися електронна стрічка до податкової?

Щоб передавати електронну стрічку, необхідно або замінити старий касовий апарат більш сучасним, або використовувати наявний касовий апарат, обладнавши його спеціальним модемом. Копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків формуватимуться на контрольній стрічці в пам’яті касового апарату або пам'яті модему, який до нього приєднаний. Один раз на добу цей звіт автоматично передаватиметься до серверу обробки інформації Міндоходів.

Яким чином суб'єкт господарювання отримає підтвердження про надходження звітності до органів Міндоходів?

Після отримання інформації від суб’єкта господарювання на його модем в автоматичному режимі надходить повідомлення про її отримання.

Які вимоги до модема, який буде використовуватися з РРО, що друкує паперову контрольну стрічку?

Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, якими встановлюються критерії щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій для різних сфер застосування та вимоги до модемів, за допомогою яких реєстратори розрахункових операцій передаватимуть дані в електронній формі дротовими або бездротовими каналами зв'язку, затверджені наказом Мінфіну  від 08.10.2012 року №1057.

Які види реєстраторів розрахункових операцій можна буде використовувати?

5 березня 2013 року затверджений Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції, з урахуванням моделей, внесених відповідними наказами ДПС України та рішеннями Державної комісії з питань електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України.

Де можна дізнатись про моделі касових апаратів, які обладнані спеціальним модемом для передачі фіскальних звітних чеків?

Таку інформацію можна отримати в центрах сервісного обслуговування  реєстраторів розрахункових операцій, які безпосередньо займаються їх продажем та обслуговуванням.

Які переваги податкового сервісу – дистанційного моніторингу касових операцій?

Дистанційний моніторинг розрахункових операцій шляхом впровадження системи передачі даних про готівкові операції на сервер податкової служби значно скоротить податковий аудит підприємців – користувачів касових апаратів, адже усі розбіжності між поданою звітністю та первинною документацією виявлятимуться дистанційно.

Чи обов’язково необхідно буде заміняти  існуючі касові апарати  на нові?

Виконання вимог щодо подання до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку звітної інформації можливе як шляхом придбання нової касової техніки, а саме РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, так і шляхом доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї відповідних модемів для передачі даних. Виробники касової техніки долучилися до процесу оновлення парку касової техніки і на сьогодні в Державному реєстрі РРО налічується 27 моделей РРО, які відповідають вимогам чинного законодавства щодо передачі контрольно-звітної інформації в електронному вигляді.

Хто забезпечуватиме підключення РРО суб’єктів господарювання та їх первинну реєстрацію в Системі зберігання і збору даних РРО?

Підключення РРО суб’єктів господарювання та їх первинну реєстрацію в Системі проводитимуть Центри сервісного обслуговування. Тому ці процедури не є обтяжливими і не вимагають додаткових зусиль та навичок від користувачів касової техніки.

Пунктом 3.1 Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних визначено, що інформаційні еквайєри забезпечують:

-          організацію первинної взаємодії з РРО;

-          організацію сеансу зв’язку з РРО;

-          тимчасове зберігання захищених пакетів даних, що надходять від РРО в будь-який час, у базі даних інформаційного еквайєра;

-          реалізацію подальшої передачі захищених даних, отриманих від РРО, із бази даних інформаційного еквайєра до системи даних обліку РРО;

-          зберігання у базі даних інформаційного еквайєра захищених пакетів команд і даних;

Послуги інформаційних еквайєрів надаватимуться суб’єктам господарювання, виробникам касової техніки і Центрам сервісного обслуговування РРО.

Інформацію про суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність еквайєрів, можна отримати в Нацбанку, також вона розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства доходів і зборів України, доведена до платників податків через центри сервісного обслуговування на місцях.

 Якщо виникне якась помилка, як можна про це дізнатися та виправити її?

У разі виникнення помилки при передачі пакету даних інформаційний еквайєр повертає до РРО код помилки. Залежно від коду помилки РРО повторює спробу передачі даних негайно або через визначений час. Тобто, еквайєр відсилає на РРО ряд команд, які РРО автоматично повинно виконати.

 Як повинен діяти платник податку у разі виходу з ладу РРО?

 Основними причинами, які можуть призвести до блокування, є несправність РРО, відсутність зв’язку та електропостачання господарської одиниці, де встановлено РРО.

У разі виходу  з ладу РРО згідно з п.14.2 ст.14 Закону про РРО центри сервісного обслуговування зобов’язані забезпечувати відновлення  його роботи протягом 72 годин.

Законом про РРО передбачено можливість передачі контрольно-звітної інформації від РРО як дротовими, так і бездротовими каналами зв’язку. Тобто можуть бути використані засоби стільникового зв’язку, дротового Інтернету, телефоні мережі, тощо. Можливість користування конкретними каналами зв’язку передбачено виробником РРО та модемів для передачі контрольно-звітної інформації.

    Згідно з наказом № 803 «Про затвердження показників якості послуг з передачі даних доступу до Інтернету та їх рівнів» нормативний час усунення пошкодження телекомунікаційної мережі та відновлення доступу до послуг із встановленими значеннями показників якості – не більше, ніж одна доба.

Отже, норми чинного законодавства встановлюють конкретні терміни на усунення причин, які можуть призвести до непередачі контрольно-звітної інформації РРО до Міндоходів України. Суб’єктом господарювання слід бути обізнаним з цього питання та вимагати від центрів сервісного обслуговування, енергопостачальних компаній та операторів зв’язку дотримання відповідних норм.

    Касовий апарат з модемом накопичує контрольно-звітну інформацію у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку із сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматично передає накопичену інформацію до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку.

Яка відповідальність передбачена за невиконання вимог Закону суб’єктами господарської діяльності?

Згідно з новим п. 9 ст. 17 Закону  України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” відповідальність за неподання зазначеної звітності в електронному вигляді настає з 1 липня 2013 року.

Норма зазначеної статті передбачає, що до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – в разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку.

 

Читайте також

Потужність дози радіоактивного випромінення на території Южноукраїнської міської територіальної громади станом на 29.07.2024

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

Станом на 29 липня 2024 року потужність дози на території Южноукраїнської міської територіальної...

До відома жителів громади

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

На офіційний сайт міста Южноукраїнська надійшла електронна петиція від громадянки Кирилової І.І...

Інформація про надходження та використання бюджетних коштів Южноукраїнської міської територіальної громади за період з 19.07.2024 по 25.07.2024

Фінансове управління Южноукраїнської міської ради

За відповідний період до бюджету громади  надійшло доходів в сумі 18 479,8 тис. грн., із них:...