Споживачі вільно, на свій власний розсуд здійснюють придбання товарів, замовлення послуг (робіт), тощо.
Проте, трапляються випадки, коли придбана продукція не подобається, не підходить споживачеві, не може бути ним використана за призначенням, або виявляється не належної якості.
У сфері послуг можуть виникати порушення умов договору: несвоєчасне виконання послуг (робіт), відхилення від умов договору, виявлення недоліків у виконаній роботі (послузі), тощо.
В таких випадках споживач звертається до продавця, або виконавця послуг (робіт) щодо вирішення свого питання, але трапляються випадки, коли він отримує відмову, а органи виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів не мають можливості сприяти у вирішенні питання споживача.
Дуже часто підприємці не поспішають офіційно реєструвати ФОП. Суб’єкт господарювання веде бізнес суттєво порушуючи вимоги законодавства, без реєстрації, або іншим способом порушуючи встановлені законом вимоги. Однак за законодавством за комерційну діяльність без реєстрації українським підприємцям загрожують штрафи.
Багато хто може заперечити, що якщо працювати «по-тихому», не привертаючи до себе увагу контролюючих органів, то цілком можна обійтися і без формальностей. Тим більше що відповідальність за підприємництво без реєстрації передбачена тільки в тому випадку, якщо факт комерційної діяльності буде доведений. Як то кажуть, «не спійманий – не злодій». Однак в цьому випадку, потрібно повністю усвідомлювати всі ризики і наслідки незареєстрованої діяльності.
Громадяни, які обирають купувати, або користуватися послугами саме у такого «підприємця» втрачають можливість на захист своїх прав споживача.
Відповідно до закону України «Про захист прав споживачів», вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
У сфері надання послуг (виконання робіт), вимоги до виконавця можуть бути пред'явлені споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та умовами договору.
Отже, враховуючи вищевказане, споживачам потрібно здійснювати покупки, замовляти послуги лише у продавців та виконавців, які є суб’єктами господарювання -зареєстрованими відповідно до законодавства.