Res --> 1 Офіційний сайт міста Південноукраїнська | Отримання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану онлайн
AA

Отримання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану онлайн

Зави про державну реєстрацію актів цивільного стану та про повторну видачу документів до органів державної реєстрації актів цивільного стану можна подати онлайн шляхом формування звернення через вебпортал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» та через Єдиний портал державних послуг «Дія».

Портали «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» та «Дія» - офіційні сучасні сервіси щодо подачі заяв та звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану (далі - ДРАЦС), що працюють цілодобово у режимі онлайн та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.

Шляхом формування онлайн звернень до відділів ДРАЦС можна подати заяви:

- про державну реєстрацію народження;

- про державну реєстрацію шлюбу;

- про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду;

- про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей;

- про розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України;

- про зміну імені;

- про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану;

- про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

- про внесення змін до актових записів цивільного стану;

- про поновлення актових записів цивільного стану;

- про анулювання актових записів цивільного стану.

Зазначені заяви в обов’язковому порядку повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаними під час особистого звернення до відділу ДРАЦС протягом трьох днів, з дня подання відповідної заяви.

За допомогою електронних сервісів можна здійснити попередній запис на прийом та задати питання, що входить до компетенції відділу ДРАЦС.

Доступ до електронних послуг здійснюється за допомогою особистого кабінету користувача на порталах «Звернення у сфері ДРАЦС» та «Дія». Заповнена користувачем заява надходить до обраного відділу ДРАЦС. Повідомлення про результат розгляду заяви надходить до особистого кабінету користувача. У разі запису на прийом повідомлення  про результат розгляду звернення міститиме інформацію про дату та час прийому, а також ПІБ, посаду та контактний телефон працівника відділу ДРАЦС, який здійснюватиме прийом.

Варто зауважити, що відповідальність за достовірність даних, зазначених у заявах, що подані  до відділу ДРАЦС онлайн,  несе користувач. Усі відомості з заяв про державну реєстрацію актів цивільного стану, що надходять онлайн мають бути коректно введені українською мовою та не містити помилок, адже взаємодія всіх державних реєстрів відбувається на основі введених користувачем даних. При виявленні помилок заява відхиляється для  їх усунення та повторного направлення до відділу ДРАЦС.

Наголошуємо, що подання до відділів ДРАЦС заяв онлайн не звільняє користувачів від необхідності особистого звернення до відділу та подання документів, передбачених законодавством.

Через Єдиний портал державних послуг «Дія» можливо також подати заяву про державну реєстрацію народження в межах комплексної послуги «єМалятко».

Послугою «єМалятко» он-лайн можуть скористатися виключно громадяни України, а саме:

  • батьки, які перебувають у шлюбі між собою (ст.133 СКУ) або один з них;
  • батьки, які не перебувають у шлюбі між собою (ст. 126 СКУ);
  • мати, яка не перебуває у шлюбі (с.135 СКУ).

Скористатися послугою «єМалятко» неможливо у випадках:

  • народження дитини вже зареєстровано;
  • дитина народилася поза лікувальним закладом;
  • дитина народилася поза межами України;
  • шлюб між батьком та матір'ю укладено в іншій країні;
  • батькам видано медичне свідоцтво про народження (форма 103/о), документ, що є підставою для державної реєстрації народження, який  неможливо перевірити шляхом взаємодії з електронною системою охорони здоров’я.

До послуг з комплексу «єМалятко» належать:  

  1. державна реєстрації народження та визначення походження дитини;
  2. реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (присвоєння дитині номеру платника податків);
  3. внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР) в ньому та визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
  4. призначення допомоги при народженні дитини;
  5. надання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”;
  6. призначення допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях;
  7. внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я.

В умовах воєнного стану функціонування веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» та отримання певних онлайн послуг через Єдиний портал державних послуг «Дія» обмежено, проте найближчим часом планується відновлення надання послуги «єМалятко» та запуск тестування послуги щодо отримання повторних документів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

 

Читайте також