Res --> 1 Офіційний сайт міста Південноукраїнська | Реалізацію в регіонах соціальної ініціативи президента України щодо вдосконалення роботи соціальних служб шляхом повного охоплення соціальними послугами найуразливіших категорій населення, раннього виявлення проблемних сімей
AA

Реалізацію в регіонах соціальної ініціативи президента України щодо вдосконалення роботи соціальних служб шляхом повного охоплення соціальними послугами найуразливіших категорій населення, раннього виявлення проблемних сімей

З метою реалізації соціальних ініціатив Президента України, керуючись нормативно-правовими документами, повідомляємо, що соціально-педагогічна робота та соціально-правовий захист дітей, які потрапили в складні життєві обставини, здійснюються у закладах освіти відповідно до Конвенції ООН про права дитини, Сімейного кодексу України, Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та ін. За визначенням Закону України «Про соціальні послуги» складними визначаються такі життєві обставини, що об'єктивно порушують нормальну життєдіяльність особи, наслідки яких вона не може подолати самостійно (інвалідність, часткова втрата рухової активності у зв'язку із станом здоров'я, самотність, сирітство, безпритульність, відсутність житла або роботи, насильство, зневажливе ставлення та негативні стосунки в сім'ї, малозабезпеченість, психологічний чи психічний розлад, стихійне лихо, катастрофа тощо).
Вихователі дитячих садків, класні керівники та вчителі загальноосвітніх навчальних закладів звертають увагу на ознаки, що вказують на ймовірність виникнення ризиків для життя, здоров'я та розвитку дитини. Психологічною службою дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних закладів надається консультативна допомога для батьків, дітей, педагогічних працівників. Здійснюється інформування про функції та можливості різних служб для вирішення певних проблем сімей. У кожному навчальному закладі створено куточки прав дитини, який містить інформацію про діяльність соціальних партнерів та їх адреси, проводиться індивідуальна та групова консультативна допомога спрямована на виховання відповідального батьківства, створення позитивного психологічного клімату, умов розвитку і виховання дітей, забезпечення оптимальних умов життя дитини та захисту її прав.
У випадку виявлення сімей, які опинились в складних життєвих обставинах навчальні заклади в обов’язковому порядку повідомляють відповідні структури – службу у справах дітей (ССД), центр соціальних служб для сім'ї та молоді (ЦСССМ). Спеціалісти психологічної служби поновлюють банки даних дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей, які виховуються у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах. На дітей цих категорій оформлюються індивідуальні картки, обстежуються матеріально-побутові умови. Дітей залучають до проведення групових просвітницьких та профілактичних заходів в закладі та поза ним, залучають до гурткової роботи. Все це є складовою соціально-психологічного супроводу, що планується та здійснюється практичними психологами та соціальними педагогами на постійній основі.
Увага педагогічних працівників сьогодні зосереджена і на соціальній підтримці дітей з особливими освітніми потребами. Навчальними закладами здійснюються заходи спрямовані на пристосування освітнього середовища до потреб дитини з урахуванням її особливостей та можливостей, забезпечення соціальних потреб. Працівники психологічної служби забезпечують соціально-психологічний супровід дітей з функціональними обмеженнями. Активізована співпраця навчальних закладів з міською ПМПК.
Для отримання консультації та допомоги, батьки та діти можуть звертатися до практичних психологів, соціальних педагогів відповідних закладів освіти: ДНЗ №2 (психолог Філіппова С. А.), ДНЗ №3 (психолог Сухорукова Н. К.), ДНЗ №6 (психолог Земляченко І. В.), ДНЗ №8 (психологи Мінєєва І. М., Дементьєва В. В.), ЦРД Гармонія (психолог Безбабна А. А.), ЮЗШ №1 (психолог Лутінська І. А.), ЮЗШ №2 (психолог Ігнатенко І. Б.), ЮЗШ №3 (психолог Дмитренко О. Д.), ЮЗШ №4 (психологи Кісельова І. В., Григорян М. К.), гімназія (психолог Васильєва О. М.).
 

Читайте також