Офіційний сайт міста Південноукраїнська | Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 19.02.2020 №47 «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на території міста Южноукраїнська»
AA

Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 19.02.2020 №47 «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на території міста Южноукраїнська»

ПРОЄКТ

У К Р А Ї Н А
ЮЖНОУКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ

від  « ___ » ________ 2020  № _____

                                         

Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 19.02.2020 № 47 «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на території міста Южноукраїнська»

З метою організації та здійснення заходів щодо радіаційного та хімічного спостереження, підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненню надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) радіоактивних та небезпечних хімічних речовин, відповідно до ст. 19, 26 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 № 787 «Про затвердження Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 11.08.2010 № 649 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного та хімічного спостереження», на виконання розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 28.10.2016 № 394-р «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на території області», керуючись п.п. 6, п. « б », ч.1 ст. 33, 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Внести зміни до рішення  виконавчого  комітету  Южноукраїнської  міської  ради від 19.02.2020 № 47 «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на території міста Южноукраїнська», виклавши положення про розрахунково-аналітичну групу, затвердженого п.2 даного рішення, в новій редакції (додаток).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову.

 

 

 

Міський голова                                                                  В.К. Пароконний

                                   

           

 

Погоджено у відповідності до посадового обов’язку,

начальник управління з питань надзвичайних ситуацій

та взаємодії з правоохоронними органами

______________________ І.К. Колесников


Додаток

до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради

від « ___ » _______ 2020 № ___

Положення про розрахунково-аналітичну групу

І. Загальні положення

Положення розроблено згідно з вимогами Кодексу цивільного захисту України,  наказу  Міністерства  внутрішніх  справ  України  (далі – МВС України)  від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі – МНС України) від 11 серпня 2010 року № 649 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного і хімічного спостереження».

1.1. Розрахунково-аналітична група (далі – РАГ) – це формування цивільного захисту, що здійснює збирання, опрацювання, аналіз та збереження інформації про радіаційну та хімічну обстановку, підготовку пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов'язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин.

1.2. РАГ створюється за рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради. За РАГ завчасно закріплюються визначені диспетчерські служби підприємств, установ та організацій міста Южноукраїнська з цілодобовим чергуванням (далі – ДС).

1.3. До складу РАГ входять: начальник РАГ, ланка з оцінки радіаційної обстановки, ланка з оцінки хімічної обстановки. До роботи у складі РАГ залучаються спеціалісти, які мають відповідну кваліфікацію (викладачі математики, хімії, креслярі, оператори електронно-обчислювальних машин тощо).

1.4. Система розрахунково-аналітичної групи  складається з:

кваліфікованих фахівців, який залучаються для здійснення розрахунків з радіаційної та хімічної обстановки;

бази даних для ведення та зберігання проведених розрахунків про стан  радіаційної та хімічної обстановки;

методичних документів, довідників, інструкцій, що забезпечують роботу РАГ;

даного Положення.

1.5. У своїй діяльності РАГ керується законодавчими та нормативно-правовими актами у сфері цивільного захисту та даним Положенням.

1.6. Діяльність РАГ забезпечується засобами зв’язку, обчислювальною технікою, картами, відповідними методиками з оцінки радіаційної та хімічної обстановки, формами звітних документів, канцелярським приладдям, тощо (додаток до Положення про розрахунково-аналітичну групу) за рахунок коштів, передбачених на міську цільову Програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на  відповідні роки.

ІІ. Основні завдання та функціональні обов’язки РАГ

2.1. Основними завданнями РАГ є:

прогнозування можливої радіаційної і хімічної обстановки при аваріях на радіаційно та хімічно небезпечних об’єктах;

визначення можливих втрат населення при радіаційних та хімічних аваріях;

збір та узагальнення інформації про метеорологічну обстановку отриману через відповідального чергового управління з питань надзвичайних ситуацій та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради (далі – УНС ВПО) від гідрометеостанції відокремленого підрозділу "Южно-Українська АЕС" державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" (далі - ВП ЮУ АЕС) та Миколаївського обласного центру з гідрометеорології, а також з інтернет ресурсів офіційних сайтів України;

збір та узагальнення інформації про фактичну радіаційну і хімічну обстановку, отриману від ДС;

оцінка радіаційної і хімічної обстановки та підготовка пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;

ведення карти прогнозованої та фактичної радіаційної і хімічної обстановки;

підготовка донесень та ведення звітних документів про фактичну радіаційну і хімічну обстановку.

2.2. РАГ безпосередньо підпорядковується УНС ВПО.

2.3. Начальник РАГ підпорядковується начальнику УНС ВПО, він є прямим начальником особового складу  РАГ.

Він зобов’язаний:

організувати розробку та коригування документації РАГ;       

знати в необхідному об’ємі  оперативну обстановку на території області, міста (району) та доводити її до особового складу в частині його обов’язків;

організувати своєчасний прийом та узагальнення даних про стан радіаційної, хімічної та метеорологічної обстановки;

робити висновки з оцінки обстановки та готувати пропозиції по організації захисту населення, роботі транспорту, об’єктів промисловості і зв’язку в умовах радіаційного та хімічного зараження.

У разі відсутності начальника РАГ його обв’язки виконує керівник ланки з оцінки радіаційної обстановки.

2.4. Спеціалісти ланки з оцінки радіаційної обстановки підпорядковуються начальнику РАГ.

Вони зобов'язані:

за даними прогнозу радіаційної обстановки при аварії на ВП ЮУ АЕС визначити кількість населення, яке потрапляє у зону радіаційного забруднення;

збирати та узагальнювати інформацію про фактичну радіаційну обстановку від ДС;

здійснювати оцінку радіаційної обстановки;

розробляти пропозиції щодо захисту населення у зоні радіаційного забруднення та доповідати їх начальнику РАГ;

вести карту прогнозованої та фактичної радіаційної  обстановки;

готувати донесення та вести звітні документи про радіаційну обстановку.

Керівництво ланкою здійснює керівник ланки.

2.5. Спеціалісти ланки з оцінки хімічної обстановки підпорядковуються начальнику РАГ.

Вони зобов'язані:

здійснювати довгострокове, аварійне прогнозування можливої хімічної обстановки та визначати можливі втрати населення при хімічних аваріях;

отримувати та аналізувати дані про метеорологічну обстановку від відповідального чергового УНС ВПО та з інтернет ресурсів офіційних сайтів України;

вивчати топографічні особливості місцевості;

розрахувати середню щільність населення;

збирати та узагальнювати інформацію про фактичну хімічну обстановку від ДС;

здійснювати оцінку хімічної обстановки;

розробляти пропозиції щодо захисту населення у зоні хімічного забруднення та доповідати їх начальнику РАГ;

вести карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки;

готувати донесення та вести звітні документи про хімічну обстановку.

Керівництво ланкою здійснює керівник ланки.

ІІІ. Порядок роботи розрахунково-аналітичних груп.

3.1. У повсякденному режимі функціонування Южноукраїнської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – ЮМЛ ТПС ЄДС ЦЗ) із спеціалістами РАГ проводяться заняття з виконання завдань в умовах надзвичайної ситуації. Безпосередньо за підготовку РАГ до дій за призначенням відповідає УНС ВПО.

3.2. При переведенні ЮМЛ ТПС ЄДС ЦЗ у режим підвищеної готовності або при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, спеціалісти РАГ прибувають до УНС ВПО та здійснюють наступні заходи:

уточнюють порядок передачі інформації про радіаційну та хімічну обстановку від ДС;

вивчають топографічні особливості місцевості;

отримують та аналізують дані про метеорологічну обстановку від відповідального чергового УНС ВПО та з інтернет ресурсів офіційних сайтів України (напрямок та швидкість вітру, температура повітря, хмарність, ступінь вертикальної  стійкості повітря);

здійснюють прогнозування та оцінку можливої радіаційної і хімічної обстановки;

розраховують середню щільність населення;

готують пропозиції щодо захисту населення при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;

наносять прогнозовану радіаційну та хімічну обстановку на карту;

подають прогноз радіаційної та хімічної обстановки та пропозиції щодо захисту населення структурному підрозділу з питань надзвичайних ситуацій.

У подальшому начальник РАГ організовує цілодобове чергування спеціалістів групи.

3.3. При переведенні ЮМЛ ТП ЄДС ЦЗ у режим надзвичайної ситуації або при виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, спеціалісти РАГ здійснюють наступні заходи:

отримують дані про метеорологічну обстановку від відповідального чергового УНС ВПО та з інтернет ресурсів офіційних сайтів України (напрямок та швидкість вітру, температура повітря, хмарність, ступінь вертикальної  стійкості повітря);

збирають та узагальнюють інформацію про фактичну радіаційну обстановку (потужність експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання, час та місце її вимірювання) та хімічну обстановку (назва та концентрація небезпечної хімічної речовини, час та місце її вимірювання) від ДС;

здійснюють оцінку радіаційної і хімічної обстановки;

наносять на карту інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку (місце та час виникнення аварії, зони радіаційного та хімічного забруднення);

готують пропозиції щодо захисту населення;

передають узагальнену інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку до РАГ області;

подають узагальнену інформацію про радіаційну та хімічну обстановку та пропозиції щодо захисту населення до УНС ВПО.

3.4. РАГ здійснює прогнозування хімічної обстановки з використанням Методики прогнозування наслідків виливу (викиду) небезпечних хімічних речовин при аваріях на промислових об’єктах і транспорті, затвердженої спільним наказом МНС, Міністерством аграрної політики України, Міністерством економіки України та Міністерством екології та природних ресурсів України від 27.03.2001 № 73/82/64/122, зареєстрованим у Мін’юсті 10.04.2001 за № 326/5517.

При загрозі та виникненні радіаційної аварії на ВП ЮУ АЕС розрахунково-аналітична група використовує тільки прогноз можливої радіаційної обстановки, який розробляється адміністрацією ВП ЮУ АЕС та надається у встановленому порядку до обласної державної адміністрації, міської ради та Головного управління державної служби з питань надзвичайних ситуацій (ГУ ДСНС) України у Миколаївській області.

3.5. Під час оцінки хімічної обстановки визначаються наслідки хімічного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.

Наслідки хімічного забруднення залежать від масштабу, ступеня небезпеки та терміну дії хімічного забруднення.

Масштаб хімічного забруднення характеризується глибиною розповсюдження хмари небезпечних хімічних речовин (глибиною зони хімічного забруднення) та площею зони хімічного забруднення.

Ступінь небезпеки хімічного забруднення визначається за можливими втратами населення, кількістю будинків, майна і техніки, які можуть бути забруднені небезпечними хімічними речовинами ( далі – НХР).

Термін дії хімічного забруднення залежить від часу підходу хмари НХР до заданого об’єкта, терміну випарювання НХР на місцевості і терміну забруднення НХР водоймищ.

Під час проведення аналізу впливу наслідків хімічного забруднення на населення враховується кількість уражених людей та кількість будинків, майна і техніки, забруднених НХР.

3.6. Під час оцінювання радіаційної обстановки визначаються наслідки радіаційного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.

Наслідки радіаційного забруднення залежать від масштабу радіаційного забруднення та потужності експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання.

Масштаб радіоактивного забруднення характеризується довжиною, шириною та площею зони радіоактивного забруднення.

Під час проведення аналізу впливу наслідків радіоактивного забруднення на населення визначається кількість людей, які отримали дози опромінення, та кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними речовинами.

3.7. До пропозицій щодо захисту населення в зонах радіаційного
та хімічного забруднення входять:

висновки з оцінки радіаційної та хімічної обстановки (масштаби забруднення, кількість уражених людей, кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами);

засоби індивідуального захисту для населення;

режими радіаційного захисту населення;

найбільш оптимальні маршрути евакуації населення;

сили та засоби для проведення санітарної обробки людей та район її проведення;

сили та засоби для проведення спеціальної обробки техніки, майна та одягу, район її проведення.

3.8. До звітних документів РАГ належать:

журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 №986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Мін’юсті 24.01.2020 за № 83/34366);

копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення ДС (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 №986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Мін’юсті 24.01.2020 за № 83/34366);

карта радіаційної та хімічної обстановки.

ІV. Документація розрахунково-аналітичної групи

Документація РАГ повинна містити:

положення про РАГ ;

штатно-посадовий список спеціалістів РАГ;

схема оповіщення спеціалістів РАГ;

журнал обліку інформації;

карта міста та області (робоча карта);

список та контактні телефони диспетчерських служб підприємств, установ та організацій міста Южноукраїнська з цілодобовим чергуванням;

інформація щодо проходження спеціального навчання спеціалістами РАГ;

довідники по оцінці радіаційної та хімічної обстановки;

журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Мін’юсті 24.01.2020 за № 83/34366);

копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення ДС (згідно з наказом МВС України від 27.11.2019 №986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Мін’юсті 24.01.2020 за № 83/34366).

 

 

 

Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради                          О.М. Кольчак


 

Додаток

до Положення про розрахунково-аналітичну групу

Перелік

засобів та обладнання необхідний для роботи розрахунково-аналітичної групи

 

  • канцелярське приладдя на кожного члена РАГ (простий олівець, кулькова ручка, лінійка, резинка, скоби, папка для паперів, робочий зошит та інше);
  • папір (формат А4) – 1 пачка;
  • калькулятор – 2 шт.;
  • карта топографічна (міста та області) – 10 шт.
  • методичні матеріали з оцінки радіаційного та хімічного забруднення;
  • ноутбук – 1 шт.;
  • програмне забезпечення розрахунку радіаційного та хімічного забруднення;
  • засоби індивідуального захисту органів дихання.

 

__________

 

Читайте також