Res --> 1 Офіційний сайт міста Південноукраїнська | Якщо ваші права порушені. Пам'ятка для споживача
AA

Якщо ваші права порушені. Пам'ятка для споживача

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного взуття споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

З огляду на вищезазначене, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.

Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до суду або до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області 54003, Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр. Центральний, 288, тел. (0512) 24-00-23, e-mail: dpssmykolayiv@dpssmk.gov.ua

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.    

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:  

     - звернення;

      - копія звернення до суб’єкта господарювання,

     - копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;

     - копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

     - інші документи, які стосуються розгляду звернення.   

 

Зразок написання скарги

 

Читайте також

Як зупинити амброзію: поради для кожного українця

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби у Миколаївської області

Полинолиста амброзія – найпоширеніший вид амброзії в межах України. Рослина швидко розмножуєть...

Електронні сигарети — модна альтернатива чи нова загроза? Законодавчі аспекти та відповідальність суб’єктів господарювання

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби у Миколаївської області

Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області інформує, що у зв’язку з пошир...

Профілактика отруєнь дикорослими отруйними рослинами в закладах освіти

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області

Одним із важливих аспектів безпеки дітей у закладах дошкільної та загальної середньої освіти є запоб...

Небезпека нітратів у ранніх овочах і фруктах

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області

З початком весняно-літнього сезону на споживчому ринку з’являється велика кількість ранніх ово...

Проведення весняної кампанії з пероральної імунізації диких м’ясоїдних тварин проти сказу

Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області по...

​Уникаємо небезпеки: профілактика ботулізму

Вознесенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області

Ботулізм — це серйозне інфекційне захворювання, якого можна уникнути, дотримуючись простих, ал...