Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Як спілкуватись з військовими, приймати й розуміти людей з досвідом війни?
AA

Як спілкуватись з військовими, приймати й розуміти людей з досвідом війни?

Ветерани є членами суспільства, а не окремою “кастою”.

У суспільстві прийнято вважати, що для адаптації ветеранам потрібні особливі умови та особлива допомога. Проте ветерани мають потужний потенціал для адаптації, враховуючи їх військовий досвід. Вони передусім є людьми, громадянами, клієнтами різноманітних організацій і поділяють більшість потреб з кожним із цивільних людей.

Не можна використовувати твердження, які принижують гідність, знецінюють досвід або можуть викликати бурхливу реакцію ветеранів і сприйматися як образливі. Ось приклади недоречних фраз:

❌Я теж збирався/лась піти на війну, але…
❌Війна – це жахливо.
❌Ви пройшли жахи війни.
❌Скоріше б те все вже закінчилось.
❌А я чув/ла що там твориться…
❌Кому та війна потрібна…
❌Ми вас туди не посилали.
❌Вони ж наші брати.
❌Завжди мирно жили.
❌Я знаю одного, він після повернення став неадекватним.

Ветеран і головний психолог Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов ділиться основними принципами, які варто використовувати під час контакту:
✅Бути щирим, тримати рівновагу.
✅Застосовувати активне слухання (короткими вигуками, положенням тіла, виразом обличчя, кивками головою тощо).
✅Не ставити підряд більше двох питань, залишати можливість пауз.
✅Формувати атмосферу гідності й поваги.
✅Поважати автономність людини.
✅Дотримуватись домовленостей.
✅Надавати чітку і зрозумілу інформацію (в зручній формі для людини).
✅Працювати над власними стереотипами.
✅Дотримуватись етичних принципів та принципів анонімності.

Детальніше про спілкування з військовими і ветеранами читайте у статті Олександра Чаморсова: https://cutt.ly/GeyreEA7

Під час складних випробувань не слід нехтувати кваліфікованою допомогою. Фахівці Гарячої лінії Українського ветеранського фонду надають підтримку щодня та цілодобово. Дзвінки у межах України безплатні: 0800332029.

Цей проєкт став можливим завдяки програмі Український Фонд Швидкого Реагування IREX, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.

 

Читайте також

Засідання комісії із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду)

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

10.07.2024 в залі засідань виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради відбулося засідання ком...

Відбулася нарада з вирішення питань функцонування пунктів незламності та забезпечення  інтернет зв’язком студентів та абітурієнтів у часи відключення електропостачання

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

11.07.2024 р. відбулася нарада з вирішення питань функцонування пунктів незламності та забезпечення...

Про соціальні виплати

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради інформує територіальну громаду...

Відбулося засідання комісії з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення у Южноукраїнській міській територіальній громаді

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

02.07.2024 року у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради, під головуванням заступник...

До уваги керівників підприємств та організацій вжити заходів з попередження нещасних випадків під час підвищення температури повітря

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

Які обов’язки роботодавців щодо забезпечення працівників в умовах літньої спеки Зокрема, б...

Безпека при роботі з генераторами

Управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради

Через постійні відключення електроенергії розпочалася активна експлуатація  електрогенераторів....