Res --> Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | ПИТАННЯ - ВІДПОВІДІ ЩОДО ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ МІСТА
AA

ПИТАННЯ - ВІДПОВІДІ ЩОДО ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ МІСТА

1.  Навіщо перейменовувати місто?

Відповідно до рішення Національної комісії зі стандартів державної мови від  22.06.2023  № 230 «Про схвалення Переліку сіл, селищ, міст, назви яких не відповідають стандартам державної мови, та рекомендації щодо приведення назв таких сіл, селищ, міст у відповідність до стандартів державної мови»,  місто Южноукраїнськ увійшло в перелік міст, які не відповідають стандартам державної мови та підлягає обов’язковому перейменуванню. При цьому органу місцевого самоврядуванню на це дається термін до 27.12.2023, в іншому випадку рішення щодо перейменування міста Южноукраїнськ буде прийнято Верховною Радою України.

Змоделюймо цілком реальну ситуацію. Окупант анексовує українські землі, змінює назви, прапор, символіку, всю документацію і т. д. Через деякий проміжок часу, Україна повертає свою територію (і так буде обов’язково!!!) і збирається повернути всі назви, символіку і документацію як було до воєнного часу, а мешканці цих територій, яких в окупації виросло ціле покоління заявляють:

«Зачем все менять и переименовывать, ми здесь выросли и уже привыкли, нам нравится все как есть, какая разница, сначала нам инфраструктуру востановите, а потом спросите  жителей  хотят ли менять  названия города». 

Якщо Ви це прочитали і вам ніяково від такої ситуації, то в душі ви патріот України та борець за справедливість, маєте честь та гідність і схиляєтесь до перейменування міста, назви якого не відповідає стандартам державної мови (ст. 41 Закону України «Про функціонування української мови як державної»).


2. Чи призведе перейменування міста до паперової тяганини (зміни прописки, установчих документів, перереєстрації транспортного засобу або права власності на майно)?

Ні, не призведе. Під час перейменування міста документи, що засвідчують право власності на нерухоме майно, залишаються чинними і їх не потрібно змінювати, окрім випадків, коли ви хочете продати чи подарувати майно тощо. Для цього у виконавчому органі місцевої ради (відділ містобудування та архітектури) можна отримати довідку про перейменування міста і використовувати її при вчиненні нотаріальних дій.

Також не передбачена обов’язкова зміна відмітки про реєстрацію місця проживання. Її оновлять під час зміни самого паспорта, прізвища чи фотокартки. У випадку з юридичними особами та фізичними-особами підприємцями зміну відомостей про місцезнаходження потрібно внести (вимога Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»), однак немає чітких термінів, коли це треба зробити.


2. Чи можна не проводити консультації з громадськістю для ухвалення нових назв?

Ні, не можна. Закон України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»  передбачає необхідність враховувати позицію громадськості.


3. Чи обов’язково мешканцям долучатися до обговорення?

Жодні нормативно-правові акти не можуть змусити містян брати участь у процесах деколонізації топонімів. Однак активна позиція мешканців дозволить обрати оптимальну назву — ту, яка відображає запити та ціннісні переконання мешканців.


4. Навіщо перейменовувати топоніми зараз, коли в країні війна? Невже не буде кращого часу?

Росія використовує топоніми як інструмент у просуванні своїх імперських цілей і з метою маркування території як частини «русского міра». Нині наша держава виборює у ворога власну незалежність і території, і це точно не для того, щоб наші села, міста містили культурний код окупантів.


5. Чи можна не перейменовувати  місто?

Ні, не можна. Закон України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» зобов’язує перейменувати топоніми, якщо вони підпадають під дію закону.  Предметом громадського обговорення може бути тільки питання вибору нової назви.


6. У який термін має відбутися перейменування топонімів? Що буде, якщо не дотриматися цих термінів?

Відповідно до п.12-13 ст. 8 Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» орган місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня оприлюднення на офіційному веб-сайті Національної комісії зі стандартів державної мови переліку, передбаченого пунктом 11 цієї статті, у встановленому законодавством порядку провести консультації з громадськістю та подати з урахуванням рекомендацій Національної комісії зі стандартів державної мови на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо перейменування населених пунктів з метою приведення їх назв у відповідність із стандартами державної мови.

Верховна Рада України у шестимісячний строк, який обчислюється з дня закінчення строку, визначеного пунктом 12 цієї статті, приймає рішення про перейменування населених пунктів з урахуванням пропозицій, поданих органами місцевого самоврядування, військовими адміністраціями населених пунктів, військово-цивільними адміністраціями населених пунктів, та рекомендацій Національної комісії зі стандартів державної мови. У разі якщо протягом строку, визначеного пунктом 12 цієї статті, відповідні пропозиції не подані до Верховної Ради України, рішення про перейменування населених пунктів, назви яких не відповідають стандартам державної мови, приймається Верховною Радою України на підставі рекомендацій Національної комісії зі стандартів державної мови.

Читайте також