Південноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

 Особливості повторної видачі документів свідоцтв та витягів

17.01.2025
Південноукраїнський відділ державної реєстрації актів цивільного стану

Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також видача витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюються відділами державної реєстрації актів цивільного стану при підтвердженні права особи на отримання даних документів та, в окремих випадках, родинних відносин між заявником та особою, щодо якої складено актовий запис цивільного стану та за наявності паспорта (паспортного документа) заявника.

Повторна видача свідоцтв здійснюється, якщо оригінал свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено. У такому випадку видача повторних документів здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

Якщо заявником є людина з фізичними порушеннями, що унеможливлюють власноручне підписання ним заяви про повторну видачу свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану або витягу, відповідні заяви можуть подаватися без проставлення таким заявником власного підпису. У такому випадку подання заяви про повторну видачу свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану,  відбувається у присутності свідка, залученого відповідним заявником.

Якщо заявником є особа з порушенням зору, посадовою особою органу державної реєстрації актів цивільного стану вголос зачитується текст заяви про повторну видачу свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану.

Особа з порушеннями слуху та/або мовлення під час подання заяви про повторну видачу свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, може залучати перекладача жестової мови, у тому числі в режимі онлайн.

Свідком, перекладачем жестової мови пред’являється паспорт або паспортний документ.

Свідком не може бути залучено особу з частковою чи неповною цивільною дієздатністю, з обмеженою цивільною дієздатністю чи недієздатну особу, а також осіб з числа: посадових осіб органу державної реєстрації актів цивільного стану, до якого звернувся заявник; осіб, які не можуть прочитати або проставити власний підпис на заяві.

 Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану та витягів здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис, батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, представника закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану та Витяги  видаються  представникам зазначених установ за довіреністю установи та при пред'явленні документів, що посвідчують їх особу.

Свідоцтва про народження дітей повторно видаються їх батькам і усиновителям незалежно від віку дитини.

Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представникові органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.

Особі, позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються.

Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб повторно не видаються. У таких випадках на письмове прохання заявників відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.

Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану та витяги можуть повторно видаватись представнику особи, яка має право на повторне отримання документів про державну реєстрацію акту цивільного стану, у разі подання довіреності, посвідченої відповідно до Закону України «Про нотаріат», або документа, що посвідчує повноваження такого представника, відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Під час пред’явлення адвокатом ордера до нього обов’язково додається копія договору про надання правової допомоги, засвідчена у встановленому законодавством порядку.

На заяву (запит) фізичної особи видаються:

а) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження відповідно до статей 126133135 Сімейного кодексу України ;

б) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України ;

в) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію смерті;

г) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу щодо підтвердження дошлюбного прізвища;

ґ) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу;

д) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу із зазначенням відомостей про другого з подружжя;

е) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію розірвання шлюбу;

є) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові);

ж) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про внесення змін відповідно до статті 148 Сімейного кодексу України;

з) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про внесення змін у зв'язку з усиновленням ;

и) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про внесення змін до актового запису цивільного стану;

і) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію встановлення батьківства.

ї) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію усиновлення .

й) повний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження;

к) повний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб;

Для спрощення процедури отримання повторних документів громадянами успішно працює проєкт Міністерства юстиції України щодо повторної видачі документів за допомогою єдиного порталу державних послуг Дія з накладенням електронного підпису, який базується на кваліфікованих сертифікатах електронного підпису. 

Фізичні особи чере з Портал Дія за допомогою особистого кабінету та при наявності Електронного цифрового підпису можуть замовити документи про державну реєстрацію актів цивільного стану, заповнивши відповідну заяву та сплативши державне мито в розмірі 0,51 грн, якщо замовляють свідоцтво повторно та 73 грн, якщо замовляють витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

У разі повторного замовлення свідоцтв чи витягів з Реєстру необхідно додавати скан-копії документів, які посвідчують особу заявника, та скан-копії документів, що підтверджують родинні стосунки.

Протягом 3-х робочих днів працівник ДРАЦС опрацьовує отриману від заявника заяву та видає замовлений документ, який можна отримати у відділі ДРАЦС .

Замовлені документи може отримали лише заявник.