Громадяни часто зіштовхуються з ситуацією коли втрачені ті чи інші документи, проте порядок їх відновлення для них не відомий.
У сфері державної реєстрації актів цивільного стану найбільш “популярними” документами для повторного отримання є свідоцтво про народження, шлюб, розірвання шлюбу та зміну імені.
Причини виникнення необхідності в отриманні повторних документів можуть бути різними: втрата, пошкодження чи необхідність отримання документа нового зразка, потреба використовувати документ в іншій країні.
Питання, які виникають перед громадянами в такій ситуації :
ЯК ОТРИМАТИ ПОВТОРНИЙ ДОКУМЕНТ?
Законом України “Про державну реєстрацію актів цивільного стану” та Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні врегульовано порядок та строки отримання таких документів.
Вищевказаними нормативно-правовими актами визначено, що повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, оригінал якого було вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, та повторна видача свідоцтва у разі внесення змін до актового запису чи його поновлення здійснюються відділами державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичними представництвами і консульськими установами України на підставі актового запису цивільного стану, складеного як в електронному вигляді, так і на паперовому носії.
Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також видача витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюються відділами державної реєстрації актів цивільного стану при підтвердженні права особи на отримання даних документів та, в окремих випадках, родинних відносин між заявником та особою, щодо якої складено актовий запис цивільного стану.
ДЕ ОТРИМАТИ ПОВТОРНИЙ ДОКУМЕНТ?
Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.
Тобто, отримати усі документи про своє народження, народження дітей, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені Ви можете у найближчому відділі державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця Вашого проживання або реєстрації.
Органи державної реєстрації актів цивільного стану суворо охороняють особисту інформацію про громадян.
ХТО МОЖЕ ОТРИМАТИ ПОВТОРНИЙ ДОКУМЕНТ? про реєстрацію актів цивільного стану.
Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис, батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, представника закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану видається представникам зазначених установ за довіреністю установи та при пред'явленні документів, що посвідчують їх особу.
Особи можуть отримати повторний документ за наявності паспорта (паспортного документа).
Свідоцтва про народження дітей повторно видаються їх батькам і усиновителям незалежно від віку дитини.
Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представникові органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.
Особі, позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються.
Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб повторно не видаються. У таких випадках на письмове прохання заявників відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.
Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть повторно видаватись представнику особи, яка має право на повторне отримання свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, у разі документального підтвердження його повноважень.
ЯКА ВАРТІСТЬ ПОВТОРНОГО ДОКУМЕНТА?
За повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану справляється державне мито у розмірі 0 гривень 51 копійка (0, 03 неоподаткованого мінімуму доходів громадян).
За видачу витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян справляється плата в розмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, та складає 73 гривні.