Південноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Школа вихідного дня розпочала свою роботу

18.10.2019
Управління освіти Южноукраїнської міської ради

17 жовтня розпочала свою роботу «Школа вихідного дня для дорослих». Робота даної структури спланована в рамках функціонування  Лабораторії державно-громадського управління освітою в місті. Даний формат діяльності Лабораторії був обговорений управлінням освіти ще у 2017 році і протягом цього періоду освітяни кро-за-кроком йшли до його реалізації. В складі Лабораторії вже працювали: Учнівський муніципалітет, Координаційна громадська рада освіти міста, Фокус-група з питань реформи освіти і ось черга дійшла до Школи вихідного дня. Головною метою діяльності даної структури є донесення до батьківської громадськості інформації про процеси, які відбуваються в закладах освіти як в рамках реформування освітньої галузі, так і про звичайну діяльність закладів і установ освіти та її організацію відповідно до нормативно-правових документів. Для проведення першого засідання Школи до актової зали ЮЗШ №2 були запрошені усі голови батьківських комітетів (лідери батьківської громадськості) від усіх класів та груп ДНЗ, існуючих в нашому місті. Тематика зустрічі була спланована заздалегідь.

Під час першого засідання Школи для дорослих були розглянуті та прокоментовані наступні питання:

  • Огляд Закону України «Про освіту» в частині нововведень:

- інформація про інклюзивну освіту;

- інформація про створення інклюзивно-ресурсного центру в місті;

- інформація про запровадження системи якості освіти;

- інформація про запровадження академічної доброчесності;

- інформація про право керівників підписувати договори з батьками;

- інформація про обовʼязкову вимогу оприлюднювати доходи і видатки закладів;

- інформація про прийняття керівників закладів освіти на посади за контрактом і відповідно до результатів конкурсу;

- інформація про сертифікацію вчителів;

- інформація про автономію закладів освіти;

- інформація про вимоги щодо прозорості та відкритості у діяльності закладів освіти;

- інформація про форми здобуття освіти (стисло; це тема наступного засідання);

- інформація про діяльність наглядових рад;

- інформація про формат фінансування закладів освіти;

- інформація про можливі додаткові платні послуги;

- інформація про діяльність освітнього омбудсмена.

  • Огляд стану фінансування закладів освіти за 3 роки:

- інформація про структуру освітньої субвенції;

- інформація про контрольні цифри бюджету освіти у 2019 році;

- графічний огляд стану фінансування закладів освіти за 3 роки;

- інформація про участь батьківської громадськості в процесах утримання закладів освіти.

  • Огляд Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»:

- інформація про сфери благодійної діяльності;

- інформація про суб’єкти благодійної діяльності;

- інформація про спільну благодійну діяльність;

- інформація про форми отримання благодійної допомоги;

- інформація про обов’язок дотримання законодавства усіма суб’єктами;

- інформація про внутрішні розпорядчі документи по управлінню освіти щодо дотримання законодавства;

- інформація про добровільне волевиявлення під час надання благодійної допомоги благодійниками та неприпустимість примусового стягнення фінансових внесків з боку керівників, працівників закладів освіти.

  • Огляд можливих форм при зверненнях громадян:

- інформація про розширений (власний) інформаційний простір в управлінні освіти;

- інформація про порядок запису на особистий прийом до начальника управління освіти (його заступників);

- інформація щодо порядку оформлення заяви (звернення) у письмовому вигляді;

- інформація про діяльність Експрес-приймальні при управлінні освіти;

- інформація про діяльність Інтернет-експер-приймальні при управлінні освіти;

- інформація про функціонування послуги SMS-звернення при управлінні освіти;

- інформація про функціонування послуги ON-LINE-трансляція при управлінні освіти;

- інформація про телефони довіри міського, обласного, державного рівнів.

  • Огляд порядку організації харчування в закладах освіти:

- інформацію про нормативне-правове забезпечення організації харчування дітей у закладах освіти;

- механізм організації харчування та натуральні норми ДНЗ, ЗНЗ;

- примірне двотижневе меню закладів та його особливості;

- режим харчування та його кратність;

- розподіл продуктового набору за основними групами та видами продуктів;

- затверджений орієнтовний об’єм готових страв;

- використання рецептурних збірників у харчуванні в т.ч. збірника Євгена Клопотенка;

- щоденного меню та обов’язкової документації харчоблоків;

- лабораторних досліджень продуктів та державного нагляду (контролю) за організацією харчування.

  • Огляд порядку закінчення навчального року:

- інформація про порядок реєстрації, організації та участі випускників в ЗНО – ДПА;

- інформація про дату останнього дзвоника (29.05.2020 року);

- інформація про дату свята «Випускник – 2020» (26.06.2020);

- інформація про відповідальність директорів, заступників класних керівників, батьків 11-х класів в процесі підготовки до випускних заходів.

До відома присутніх було доведено, що наступна тематична зустріч запланована на грудень 2019 року. Батьки проінформовані, що з 01.11.2019р. на сайті управління освіти буде відкрито рубрику «Я пропоную…», в якій вони зможуть надавати свої пропозиції щодо покращення освітніх послуг, затвердження нових послуг та замовляти теми для висвітлення в «Школі для дорослих» у перспективі.

Пропозиції можуть бути навчального, виховного, розвивального, розважального, іншого характеру; всі вони будуть розглядатись та прийматись до уваги (реалізації) в межах існуючого законодавства та з урахуванням ресурсних можливостей закладів освіти. В наступному планується зробити засідання «Школи вихідного дня для дорослих» дійсно школою вихідного дня (субота або неділя) і приймати участь в ній зможуть не тільки голови батьківських комітетів, а й усі бажаючі батьки. Місце проведення планується змінювати в системі. Інформація щодо організаційних питань буде оприлюднюватись на сайті управління освіти та офіційному сайті міста Южноукраїнська.