Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Важлива інформація до відома депутатів  Южноукраїнської міської ради

04.03.2019

Важлива інформація до відома депутатів Южноукраїнської міської ради до причин та наслідків дезорганізації її роботи, принаймні з жовтня 2018р. по березень 2019 року

Шановні колеги!  Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020", основні вимоги якої покладено в програми розвитку Южноукраїнська, визначає мету, вектори руху, дорожню карту, першочергові пріоритети та індикатори з яких місту притаманними є соціально-економічні та організаційні умови становлення та його розвитку.  

Вказане та інше з наведеної Стратегії і з реальних потреб громади було покладено в програми розвитку нашого міста, але це декому не подобалось.

При формуванні бюджету на 2018 рік від одного депутата не раз чув провокативні слова:

1.  не піднімаєте тариф – руйнуєте економіку підприємства;

2.  піднімаєте тариф – це тарифний геноцид;

3.  і тут же – на тариф грошей не дам, а бюджет тарифної стабілізації такої проблеми, це афера!

Фактично такий умовний трикутник, це було чисте лукавство, яке вело до руйнування не тільки комунального підприємства, а і влади, якій не давали збагнути реальної загрози і вона вимушено ховалась від дійсно існуючих проблем. Хтось може сказати, що це знову чергова вигадка але коли перегляне наступну хронологію подій то від самообману і сліду не лишиться!

То як виглядають тарифні справи, наприклад в КП ТВКГ – основного фігуранта, на тлі штучного банкрутства якого були намагання показати неспроможність реформ в Ж/К галузі?:

  • Вимушене і законне підняття тарифу на деякі комунальні послуги за рішенням виконкому в травні 2018 року дещо покращило економічний стан в КП ТВКГ в умовах, коли міська рада будучі в омані за наведеними вище пп. 1 – 3  відмовилась від декількох нових програм та самого бюджету тарифної стабілізації з 2018 року. Тому і не дивно, що далі очікувано пролунало оманливе – тарифний геноцид .
  • Одночасно з тарифом на воду, який задовольнили по заявці ВП ПУ АЕС, чергове підняття теплового тарифу потонуло в спекулятивному гаслі – тарифний геноцид, де в наступні місяці у виконкомі міської ради на 2018 р. не ризикнули знову йти на тарифне підвищення аж до грудня 2018р.
  • Всі тарифні проблеми продовжували відбуватись з простих причин – знову нагадаю про руйнівний вплив пп. 1 – 3, де річні збитки КП ТВКГ становили 39 мільйонів гривні і цю проблему не бажали помічати, а в ВП ЮУ АЕС це бачили і були вимушені ставити питання підняття тарифу аби хоч якось вплинути на зменшення кредиторської заборгованості боржника КП ТВКГ, (з цього питання є розлогі дебати на засіданні виконкому в жовтні 2018 року). 
  • В грудні 2019 року все ж таки, хоча і з значним запізненням тепловий тариф виконком міської ради підняв і що тут відбулось?
  • ДП НАЕК «Енергоатом» згодом звернувся до суду і виконком міської ради отримав загрозу арешту його розрахункового рахунку!  А чому так відбулось?
  • А дуже просто. Піднятий тариф не поклали на зведений тариф, який дорівнює тарифу АЕС + тариф ТВКГ, який має сплатити споживач цієї послуги в місті, як дійсно не бажаний варіант і не віднесли його на бюджет, як вірний варіант дій, бо не було бюджету тарифної стабілізації (п. 3).
  • Сказали, що це дуже правильно, бо так і заявку АЕС задовольнили і місто захистили.
  • А що відбулось насправді?
  • А відбулось ось що – новий тариф АЕС не отримав свого грошового наповнення і його грошовий вираз пішов на збільшення кредиторської заборгованості, тобто, пішло чергове збільшення боргу КП ТВКГ перед АЕС.
  • Іншими словами, відбувся обман, який, як вказано вище, призвів до того, що проти виконкому міської ради є загроза стягнення з нього 2005043,15 грн., (двох мільйонів гривні) і цей борг буде зростати і він не один в такому вимірі, перший з яких по вказаній сумі вже фігурує в судовій справі від 15 лютого 2019 року за № 915/1349/18 Господарського суду Миколаївської області.
  • Є слушне запитання, а як цього уникнути і хто тут винен?
  • Уникати потрібно не тарифного підняття, а рішень без віднесення його до реального джерела фінансового наповнення, тоді не буде руйнівних і загрозливих рішень судів.
  • Не піднімати тариф аби не руйнувалось підприємство є лише один спосіб, це виділяти бюджетні кошти на системну модернізацію, зокрема КП ТВКГ – хронічно застарілого підприємства ще з 80-х років минулого століття. В такому стані воно не потрібно ні АЕС, ні будь кому іншому, а його банкрутство тільки усугубить його нинішній стан і не бажано вплине на надання місту комунальних послуг.
  • Тариф слово просте, а його базисна частина навпаки, це складний комплекс господарсько-технологічних стосунків та інших чинників виробничої сфери цієї не простої галузі послуг.
  • Тут не може бути простих рішень, вони нікому не потрібні, бо від них ніякої користі ні виробничникам, ні сфері послуг, а тільки продовження проблем, їх загострення.
  • А чи є такі рішення?
  • Так, вони є.
  • Перше з них, це виведення КП ТВКГ на рівень роботи без поточних боргів з одночасним захистом сфери споживання послуг та надіслання заперечення на банкрутство КП ТВКГ, яке без рішення міської ради за ініціативи КП ТВКГ по дозволу ДІМГ вже є в судовому розгляді.
  • Є враження того, що чиясь вміла рука так дезорганізувала роботу самоврядної влади міста, що її подолання потребуватиме і часу, і зусиль значно більших, ніж вони могли бути в кінці 2017-го та в 2018 році.
  • А кому був вигідний безлад та блокування роботи міської ради лежить на поверхні?
  • Мешканці міста все це гарно побачили і є впевненість, що висновки вони зроблять теж.
  • Дійсно, робота по стабілізації тарифного середовища міста надскладна і кропітка, але вона того варта, адже за цим стоїть добробут мешканців міста.
  •  Наразі є не тільки напрям її реалізації, а і основні рішення-інструменти впливу на подолання проблеми, які потрібно оновити та доповнити.
  • Є потреба нагадати, що до виключної компетенції міської ради належать не тільки бюджетні питання, а зокрема їй чинне підпорядкування, підзвітність та підконтрольність комунальних підприємств міста, які засновані на власності його територіальної громади.
  • З чого потрібно почати? –  
  • З того, що їхати в суд і намагатись виграти справу або відтягти час негативного рішення до тої  пори, поки ми реально зможемо зупинити зростання кредиторської заборгованості в спосіб виходу на кроки досягнення поточної роботи без боргів КП ТВКГ.
  • З того, що їхати в суд і намагатись відмінити не законну ініціативу банкрутства КП ТВКГ, яку потайки від міської ради протягли в спосіб, який потрібно дослідити за мотивами та причинами.
  • З того, що не вестись на любі провокації і забезпечити роботу самоврядної влади в місті, як того чекає вся його територіальна громада.  
  • Якщо в місті є питання виробничої сфери і є увага до їх вирішення, то це економіка, яка має свій позитивний рух.
  • Якщо цим не займатись маючи майже всі інструменти та засоби, то це вже політика.
  • Маю себе та всіх депутатів запитати – нам потрібно зайва політизація?
  • Звісно ні, вона і мешканцям міста не потрібна, нікому.  
  • Виборювати чиїсь прагнення в такий загрозливий спосіб всій громаді міста, це не гоже нікому. Коли хтось і намагатиметься в подальшому гратись з такими небезпечними речами, то ця інформація має на меті упередити колишні помилки та розрахунок на повернення роботи міської ради в конструктивне русло корисне всій громаді міста, кожному її мешканцю.

 

Міський голова   В.К. Пароконний
Заступник міського голови  Г.Ф. Мустяца
Заступник міського голови  О.М. Кольчак
Начальник Управління економічного розвитку  І.В. Петрик
Начальник Фінансового управління  Т.О. Гончарова