Південноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

До уваги юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців! Відповідальність за порушення законодавства про працю у 2018 році

21.09.2018
Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради звертає увагу кожного роботодавця на те, що за порушення вимог трудового законодавства до юридичних осіб незалежно від форми власності та підпорядкованості та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю, можуть бути застосовані заходи фінансової відповідальності.

Фінансова відповідальність за порушення законодавства про працю передбачена статтею 265 Кодексу законів про працю України у вигляді штрафів.

Розмір штрафів залежить від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого у відповідному році.

Так у 2018 році розмір мінімальної заробітної плати,  відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» становить 3723,00 грн.

З 01 січня 2018 року за порушення трудового законодавства юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (30 х 3723,00 = 111690,00 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (3 х 3723,00 = 11169,00 грн.);

недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (10 х 3723,00 = 37230,00 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу", "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (10 х 3723,00 = 37230,00 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення);

недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (3 х 3723,00 = 11169,00 грн.);

недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні, при проведенні перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, - у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (100 х 3723,00 = 372300,00 грн.);

порушення інших вимог трудового законодавства, крім вищезазначених, - у розмірі мінімальної заробітної плати (1 х 3723,00 = 3723,00 грн.).

Вищенаведені штрафні санкції накладаються за результатами інспекційних відвідувань/невиїзних інспектувань, проведених інспекторами праці, уповноваженими  посадовими особами управління Держпраці та її територіальних органів, виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад.