Започаткувавши проект «Діалог з країною» Президент України Віктор Янукович поставив завдання ретельно розглянути кожне проблемне питання, озвучене громадянами. І це стосується не лише звернень, що надійшли в рамках проекту, а й всієї системи зворотного зв’язку між громадянами та владою. Президент наголошує на необхідності модернізації системи роботи зі зверненнями.
Виконуючи основні вимоги Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109, з метою оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях, задоволення законних вимог заявників виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради забезпечено їх своєчасний, об’єктивний, всебічний розгляд. За наслідками вирішення питань заявникам надаються письмові відповіді у встановлений законом термін.
У І півріччі 2013 року до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради надійшло 160 звернень, що на 9 звернень більше, ніж у аналогічному періоді минулого року.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилася кількість звернень з питань охорони здоров’я – 1 (0), питань праці – 5 (3), питань освіти – 6 (4), питань забезпечення законності - 10 (8) та питань соціального захисту — 14 (11).
У той же час зменшилася кількість звернень з питань комунального господарства – 67 (71).
Кількість звернень з житлових питань – 15 (14) залишається майже на тому ж рівні.
У звітному періоді збільшилася кількість колективних звернень 28 (20 у 2012). У колективних зверненнях мешканці порушують питання ремонту міжпанельних швів, під'їзду, дороги у дворі, пішохідної доріжки, неякісного надання послуг з теплопостачання, забезпечення житлом, чищення каналізаційних колодязів, перерахунок за оплату комунальних послуг, встановлення у дворі будинку дитячого та спортивного майданчика, перспективи ремонту колектора в цьому році та графіку руху маршруту на садово-огородні ділянки “Буське” з Южноукраїнська.
Найчисельнішим колективним зверненням є звернення мешканців будинку № 7 по вулиці Набережній Енергетиків щодо перспективи ремонту колектора в цьому році (105 підписів).
Вирішено позитивно, на користь заявників, 15 звернень, на 120 надані роз’яснення, 12 звернень перебуває на контролі, 7 звернень направлено за належністю, 3 звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян» не розглядалися, відмовлено по 3 зверненнях.
Позитивно вирішено питання щодо забезпечення лікарськими засобами ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС, надання матеріальної допомоги малозабезпеченому пенсіонеру, прибирання покрівлі аптеки «Южфармсервіс», про закриття люка у дворі житлового будинку та про закриття люка у дворі житлового будинку по проспекту Леніна, 18, про надання одноразової матеріальної допомоги при народженні дитини, про подовження оренди приміщення у гуртожитку, який підлягає реконструкції та про благоустрій міста та двору.
На виконання ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради створено умови для участі заявників у розгляді звернень та ознайомлення їх з матеріалами перевірок.
За бажанням мешканці міста мають змогу брати участь у перевірці поданих ними заяв чи скарг та знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень.
З метою всебічного розгляду та більш ефективного вирішення питань, зазначених у зверненнях, продовжено практику їх розгляду за участю заявників, переважно це стосується комунальних питань та питань соціального захисту населення. Кількість звернень, які розглянуто з виїздом на місце за участю заявників - 16.
Особлива увага також приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Кількість і питома вага звернень громадян, які потребують соціального захисту:
|
|
|
|
2012 рік |
1 |
Учасників ВВв |
2 |
(+1) |
1 |
2 |
Учасників бойових дій |
0 |
(-1) |
1 |
3 |
Вдів загиблих на фронті |
0 |
- |
0 |
4 |
Багатодітних сімей |
0 |
- |
0 |
5 |
Одиноких матерів |
0 |
- |
0 |
6 |
Ветеранів праці |
0 |
- |
0 |
7 |
Пенсіонерів |
39 |
(-20) |
59 |
8 |
Осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС |
2 |
(+1) |
1 |
9 |
Інвалідів |
8 |
(+5) |
3 |
|
Всього: |
51 |
(-14) |
65 |
Основні питання: надання роз’яснень щодо пільг на оплату комунальних послуг; забезпечення належних умов на залізничній станції Южноукраїнська; отримання ліків; надання матеріальної допомоги; передбачення в міському бюджеті коштів на засоби технічної реабілітації інвалідів; незручний, на думку заявника, розклад руху транспорту на міське кладовище; порушення, на думку заявника, законодавства у сфері житлово-комунальних послуг; ремонт під’їзду; забезпечення безперешкодного доступу людям з обмеженими можливостями по проспекту Леніна; святкування в місті 9 травня; відключення ліфту; установка, обслуговування та ремонт радіолюбительських антен; влаштування дитячого майданчика у дворі житлового будинку; оплата за послуги водопостачання та електроенергії, якщо в квартирі проживає два власника; ремонт міжпанельних швів та інші.
З метою постійного контролю за зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради вживаються наступні заходи.
Щотижня готуються довідки про стан виконавської дисципліни по зверненнях громадян.
З керівниками виконавчих органів міської ради 8 січня 2013 року проведено навчання з цього напрямку.
Двічі на рік питання роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданні виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради. У лютому 2013 року на засіданні виконавчого комітету заслухано звіт відділу кадрової роботи та звернень громадян виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2012 року та прийнято відповідне рішення.
Постійно проводяться перевірки управлінь міської ради, підприємств, установ, організацій всіх форм власності щодо дотримання вимог законодавства за зверненнями громадян. У звітному періоді проведено перевірку служби у справах дітей Южноукраїнської міської ради, управління з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради та Южноукраїнського міськкого центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
Протягом звітного періоду до виконавчого комітету повторних звернень не надходило.
У звітному періоді заходи дисциплінарного стягнення до працівників виконавчих органів ради не застосовувалися.
З метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради функціонують «гарячі лінії», проводиться роз’яснювальна робота через міські засоби масової інформації.
Відповідно до графіка проведення телефонних «гарячих ліній» керівниками виконавчих органів ради та комунальних підприємств у звітному періоді проведено 6 «гарячих ліній» за участю директора Южноукраїнського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, секретаря Южноукраїнської міської ради, начальника управління праці та соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради, директора комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання», начальника служби у справах дітей Южноукраїнської міської ради, директора комунального підприємства “Служба комунального господарства”, начальника відділу правової роботи, квартирного обліку та приватизації юридичної служби Южноукраїнської міської ради та директора комунальної установи “Інформаційне агентство “Контакт”, під час яких надано роз’яснення на підняті питання.
На офіційному сайті міста постійно оприлюднюється інформація про звернення громадян, що надійшли до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.
На телеканалі «Твій Всесвіт» систематично проводяться прямі ефіри. У звітному періоді проведено два прямих ефіри з міським головою, під час якого надійшло 43 питання. На частину питань міський голова надав відповіді безпосередньо в прямому ефірі, відповіді на інші питання надавалися через засоби масової інформації.
У І півріччі 2013 року питома вага звернень, розглянутих на особистих прийомах, складає 29 відсотків (всього звернень 47).
У виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради особистий прийом міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови та керуючого справами виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради проводиться відповідно до розпорядження міського голови від 02.01.2013 № 1-р «Про організацію особистого прийому громадян міським головою, секретарем Южноукраїнської міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючим справами виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради». Графік прийому опублікований в газеті міської ради «Контакт» від 12.01.2013 № 4.
Основні питання, з якими звертаються громадяни під час особистих прийомів: неякісне надання комунальних послуг; організація в місті шахового клубу для дітей; надання житла; влаштування автобусної зупинки біля міського кладовища; вирішення питання щодо обмеження роботи в місті підприємців-таксистів без ліцензії; питання формування тарифів; ремонт теплових швів; незручний, на думку заявника, розклад руху автобуса на міське кладовище; ремонт міжпанельних швів; укладання тристоронньої угоди для навчання в медичному університеті; ремонт покрівлі та інші.
Робота зі зверненнями громадян є провідним напрямком в діяльності виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради, і кожен громадянин має змогу звернутися до керівництва виконавчого комітету міської ради.