Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (стаття 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Під зверненнями громадян слід розуміти викладенні в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (стаття 3 Закону України «Про звернення громадян»).
Звідси, ці поняття відрізняються між собою, в першу чергу своїм змістом: запит – прохання надати інформацію, звернення – прохання вчинити певні дії, викладені у пропозиціях, заявах чи скаргах.
Запит на інформацію подається з метою реалізувати конституційне право на отримання інформації, передбачене статтею 34 Конституції України і детально врегульоване Законом України «Про доступ до публічної інформації», звернення – з метою реалізації низки конституційних прав. А саме, за допомогою пропозиції громадяни можуть, реалізувати не тільки право на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування, передбачене статтею 40 Конституції України, але й право брати участь в управлінні державними справами (стаття 38 Конституції України). З заявами звертаються щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів ( другий розділ Конституції України) та скаргою про їх порушення.
Основною відмінністю, що має практичне значення, є строк надання відповіді. На запит – 5 робочих днів, на звернення 30 календарних днів.