Нещодавно в низці Інтернет-виданнях з'явився відкритий лист губернатора Миколаївської області Миколи Круглова до мешканців міста Южноукраїнськ. До того ж, як стало відомо журналістам «Контакту», це послання, вже в друкованому виконанні, днями отримали в свої поштові скриньки чимало южноукраїнців. В листі очільника регіону президентської гілки влади йдеться про відповідь Южноукраїнському міському голові на його звернення до обласної державної адміністрації стосовно врегулювання проблеми, пов'язаної із питаннями тарифів та допомоги населенню в цьому . |
За думкою губернатора, затверджені виконкомом Южноукраїнської міськради розцінки на комунальні послуги сформовані із порушенням чинного законодавства. Тож, можливо це дає привід вважати їх завищеними і розраховувати на те, що органи виконавчої влади області втрутяться в ситуацію і повернуть її на користь городянам?
Зважаючи на те, що тема ця є чи не найактуальнішою для більшості мешканців нашого міста, ми вирішили з'ясувати детально суть справи. Можливо, бажане зниження тарифів є дійсно реальною справою?
Щоб дослідити ситуацію і розібратись детально в питані ми вирішили в першу чергу звернутись до міського голови Андрія Стуліна і попросити щоб той пояснив, чому звернувся до голови обласної адміністрації і про що йшлося у листі до губернатора.
Андрію Миколайовичу, чи дійсно ви звертались до голови Миколаївської державної адміністрації з листом і чому?
Так, я звернувся до Миколи Круглова із листом, де попросив у губернатора сприяння у врегулюванні тарифного питання в нашому місті. Цей лист не був публічним і не планувався для друкування в газетах. Але я можу надати його текст журналістам «Контакту».
Я звернувся до голови Партії регіонів в області тому, що за моїм переконанням, декілька активних депутатів від його політичної сили використовують питання тарифів тільки для того, щоб ще більш загострити соціальну напругу.
Велика кількість южноукраїнців неспроможна сплачувати за комунальні послуги за новими розцінками, що були затверджені навесні цього року. Але і підприємства житлово-комунальної сфери не зможуть існувати, якщо тарифи не підніматимуться. Вихід з цієї ситуації такий: або не підбурювати людей безпідставними обіцянками знову повернути тарифи на попередній рівень, або винайти дієвий механізм компенсації підприємствам ЖКГ різниці між тарифами та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг. І в першу чергу він повинен бути підкріплений фінансово.
Зважаючи на те, що сума зазначеної різниці досить серйозна (близько 30 мільйонів гривень) і в місцевому бюджету цих грошей немає, я виразив готовність разом з губернатором звернутись до вищих владних структур для вирішення питання на державному рівні. Адже саме цього вимагають «гарячі голови» від місцевої Партії регіонів.
Але, як сьогодні можна зрозуміти з відкритого листа М.Круглова, на дієву допомогу від представника державної влади області, територіальній громаді міста енергетиків зайве розраховувати…
Мене особисто це неприємно вражає. Адже першочерговий обов’язок влади - дбати про те, щоб люди не були змушені балансувати на межі виживання. В нашому випадку цього не відбулося.
У відповіді на мій лист взагалі не йдеться про те, як вирішити проблему. В ньому зазначені лише порушення, які нібито виявила комісія, що досліджувала відповідність законодавчій базі Україні принципів формування тарифів на житлово-комунальні послуги в у і не більше…
Але, по-перше, далеко не всі зазначені в листі М.Круглова зауваження відповідають реальному стану справ, і головне: навіть якщо ті порушення, які дійсно були допущені, виправити, то тарифна планка не тільки не знизиться, але може навіть піднятись трохи вище аніж зараз. То, вибачте, в чому сенс такої допомоги?
Виконком Южноукраїнської міської ради до сьогодні не
отримав офіційної відповіді на лист від голови Миколаївської обласної
адміністрації. Чекаємо на неї. Сподіваюсь все ж таки, що цей документ буде більш конструктивним аніж
той, що розповсюджується зараз нашим містом як відкритий лист до його
мешканців. Нам потрібні конкретні пропозиції щодо створення механізму
компенсації різниці між тарифами та витратами на їх виробництво і визначення
джерел фінансування цих компенсацій. Пусті лозунги справи не вирішають.