У січні-травні 2010 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 127 звернень, що на 19 звернень менше, ніж у аналогічному періоді минулого року.
У порівняні з аналогічним періодом минулого року зменшилася кількість звернень з житлових питань 15 (29), охорони здоров’я 1(4) .
У той же час збільшилася кількість звернень з питань житлово-комунального напрямку – 42 (36), забезпечення законності та правопорядку - 8 (6), з питань праці 10 (5). Кількість звернень з питань соціального захисту (11) залишається на тому ж рівні.
У звітному періоді збільшилася кількість колективних звернень 29 (14 у 2009). У колективних зверненнях мешканці порушують питання зменшення ставок ринкового збору, затвердження штатного розкладу комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації», порушення громадського порядку сусідами, ремонту покрівель, влаштування фасадного освітлення, зменшення ставки єдиного податку, погашення заборгованості із виплати заробітної плати, ліквідації котловану незавершеного будівництва, проведення спільних зборів підприємців, які здійснюють торгівлю на ринку ТОВ «Титан» та представників виконавчого комітету і адміністрації ринку, зміни графіка руху автобусів на садово-городні перевезення. Також надійшла колективна пропозиція від мешканців міста щодо заохочення комплексного працівника комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання» за сумлінну працю. Найчисельнішими колективними зверненнями є звернення щодо влаштування фасадного освітлення (92 підписи) та перевезень на садово-городні ділянки (217 підписів).
Вирішено позитивно, на користь заявників 9 звернень, на 83 - надані роз’яснення, 19 звернень знаходиться на контролі, 3 звернення - анонімні, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» не розглядалися, 13 звернень направлено за належністю. Позитивно вирішенні звернення щодо вчасної доставки пенсії, передачі від міського музею до міської організації ветеранів війни праці та збройних сил символічного прапору Перемоги, ремонту домофона, влаштування батареї для обігріву під’їзду, ремонту покрівлі, встановлення шумозахисного бар’єру та інші .
З метою всебічного розгляду та більш ефективного вирішення питань, зазначених у зверненнях, продовжено практику їх розгляду за участю заявників, переважно це стосується комунальних питань. Кількість звернень, які розглянуто з виїздом на місце за участю заявників – 9 .
За бажанням мешканці міста мають змогу брати участь у перевірці поданих ними заяв чи скарг та знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Розгляд звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України розглядаються особисто міським головою. Здійснюється першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»:
У звітному періоді повторно звернулася багатодітна мати, якій присвоєно почесне звання «Мати героїня» з проханням допомогти у вирішенні питання покращення житлових умов, заявниці роз’яснено про шляхи вирішення вказаного питання.
Особлива увага також приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Основні питання з якими вони звертаються: забезпечення лікарськими засобами; забезпечення теплом; вирішення питання щодо доставки пенсії; вирішення земельного питання; роз’яснення законодавства щодо надання пільг; ремонт житлово - комунального фонду; надання матеріальної допомоги; зміна графіка руху автобусів на садово-городні ділянки; покращення житлових умов та інші.
Постійно проводяться перевірки управлінь міської ради, комунальних підприємств щодо дотримання вимог законодавства по зверненням громадян. У звітному періоді проведено перевірку управління безперервної освіти і науки міської ради та служби у справах дітей міської ради. В результаті перевірки були виявлені наступні недоліки:
- у справах відсутні документи щодо розгляду та вирішення звернень;
- не функціонують гарячі лінії;
- надання неповних відповідей заявникам;
- відсутність записів у журналі особистого прийому та інші.
З метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом у виконавчому комітеті функціонують телефонні «гарячі лінії», проводиться роз’яснювальна робота через міські засоби масової інформації.
Відповідно до графіка проведення телефонних «гарячих ліній» керівниками виконавчих органів ради та комунальних підприємств у звітний періоді проведено 9 «гарячих ліній» за участю заступника міського голови, начальників управлінь та служб міської ради, керівника комунального підприємства «ТВКГ», на яких були надані роз’яснення на 27 питань.
Основні питання, з яких звертаються громадяни під час гарячих ліній: робота освітніх закладів, перевезення на садово-городні ділянки пільгової категорії громадян, надання пільг відповідно до чинного законодавства, водопостачання та водовідведення, теплопостачання, перспективи набору дітей до дитячих садків та наявність вільних місць на 2011, благоустрій території у дворах будинків, працевлаштування та інші.
п. 4. У січні-травні 2010 року питома вага звернень, розглянутих на особистих прийомах, складає ¬¬31 % (всього звернень 39).
Особистий прийом міського голови та його заступників проводиться згідно з графіком, затвердженим розпорядженням міського голови від 31.12.09р. №269-р „Про організацію особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючим справами виконавчого комітету міської ради на 2010р”. Графік оприлюднено в газеті міської ради „Контакт” від 16.01.09р. №3.
Основні питання з якими звертаються громадяни під час особистих прийомів: покращення житлових умов, підключення до централізованого опалення;, вирішення питання доставки пенсії, забезпечення лікарськими засобами, ремонт житлового фонду міста, формування тарифів на житлово-комунальні послуги, працевлаштування та інші.
Перед записом громадян на особистий прийом до міського голови, головний спеціаліст відділу зв’язків з громадськими організаціями та засобами масової інформації міської ради проводить співбесіду, в результаті якої деякі з питань вирішуються на місці.
Особистий прийом міського голови проводиться за участю заступників міського голови, керуючого справами виконавчого комітету, начальників управлінь, відділів та служб виконавчих органів міської ради, відділів виконавчого комітету міської ради, яких стосується вирішення того чи іншого звернення. Також запрошуються на особистий прийом міського голови керівники підприємств, організацій, де громадяни не найшли вирішення своїх питань.