Звернення громадян відіграють особливу роль у забезпеченні постійного зв`язку між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради та громадянами у вирішенні важливих проблем як окремої людини, так і громади міста в цілому, реалізації конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Виконуючи основні вимоги Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109, з метою оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях, задоволення законних вимог заявників виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради забезпечено їх своєчасний, об’єктивний, всебічний розгляд. За наслідками вирішення питань заявникам надаються письмові відповіді у встановлений законом термін.
У І кварталі 2010 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 81 звернення, що на 11 звернень менше, ніж у аналогічному періоді минулого року.
У порівняні з аналогічним періодом минулого року зменшилася кількість звернень з житлових питань 9(17), питань житлово-комунального напрямку – 31 (32), охорони здоров’я 1(2) .У той же час збільшилася кількість звернень з питань забезпечення законності та правопорядку - 8 (6), соціального захисту – 8 (4), з питань праці 4 (3).
У звітному періоді збільшилася кількість колективних звернень 15 (11 у 2009). У колективних зверненнях мешканці порушують питання зменшення ставок ринкового збору, затвердження штатного розкладу комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації», порушення громадського порядку сусідами, ремонту покрівель, влаштування фасадного освітлення, зменшення ставки єдиного податку. Також надійшла колективна пропозиція від мешканців міста щодо заохочення комплексного працівника комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання» за сумлінну працю. Найчисельнішими колективними зверненнями є звернення щодо влаштування фасадного освітлення (92 підписи) та перевезень на садово-городні ділянки (57 підписи).
Надійшло одне повторне звернення.
У виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради всі звернення розглядаються міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючим справами виконавчого комітету міської ради, згідно з прийнятим розпорядженням міського голови від 25.03.2010 №54-р «Про розподіл функціональних обов’язків між міським головою, секретарем Южноукраїнської міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючим справами виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради».
Вирішено позитивно, на користь заявників 5 звернень, на 44 - надані роз’яснення, 19 звернень знаходиться на контролі, 3 звернення - анонімні, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» не розглядалися, 10 звернень направлено за належністю. Позитивно вирішенні звернення щодо вчасної доставки пенсії, передачі від міського музею до міської організації ветеранів війни праці та збройних сил символічного прапору Перемоги, ремонту домофона, влаштування батареї для обігріву під’їзду та інші .
З метою всебічного розгляду та більш ефективного вирішення питань, зазначених у зверненнях, продовжено практику їх розгляду за участю заявників, переважно це стосується комунальних питань. Кількість звернень, які розглянуто з виїздом на місце за участю заявників – 8 .
За бажанням мешканці міста мають змогу брати участь у перевірці поданих ними заяв чи скарг та знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Розгляд звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України розглядаються особисто міським головою. Здійснюється першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»:
У звітному періоді повторно звернулася багатодітна мати, якій присвоєно почесне звання «Мати героїня» з проханням допомогти у вирішенні питання покращення житлових умов, заявниці роз’яснено про шляхи вирішення вказаного питання.
Особлива увага також приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Із загальної кількості громадян, які звернулися (567) 28 осіб зазначених категорій громадян.
Основні питання з якими вони звертаються - це забезпечення лікарськими засобами; забезпечення теплом; вирішення питання щодо доставки пенсії; вирішення земельних питання; роз’яснення законодавства щодо надання пільг; ремонт житлово - комунального фонду; надання матеріальної допомоги та інші.
З метою постійного контролю за зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради вживаються наступні заходи:
Щотижня готуються довідки про стан виконавської дисципліни по зверненням громадян.
Двічі на рік питання роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданні виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради. У лютому 2009 року на засіданні виконавчого комітету заслухано звіт відділу зв’язків з громадськими організаціями та засобами масової інформації Южноукраїнської міської ради про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2009 року та прийнято відповідне рішення
Постійно проводяться перевірки управлінь міської ради, комунальних підприємств щодо дотримання вимог законодавства по зверненням громадян. У звітному періоді проведено перевірку управління безперервної освіти і науки міської ради. В результаті перевірки були виявлені наступні недоліки:
- у справах відсутні документи щодо розгляду та вирішення звернень;
- не функціонують гарячі лінії та інші.
З метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом у виконавчому комітеті функціонують телефонні «гарячі лінії», проводиться роз’яснювальна робота через міські засоби масової інформації.
Відповідно до графіка проведення телефонних «гарячих ліній» керівниками виконавчих органів ради та комунальних підприємств у І кварталі заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Поліканіною Г.В. заплановано та проведено 1 телефонну «гарячу лінію».
Всього за звітний період проведено 5 «гарячих ліній» за участю заступника міського голови, начальників управлінь та служб міської ради, керівника комунального підприємства «ТВКГ», на яких були надані роз’яснення на 16 питань.
Основні питання, з яких звертаються громадяни під час гарячих ліній: робота освітніх закладів; перевезення на садово-городні ділянки пільгової категорії громадян; надання пільг відповідно до чинного законодавства; водопостачання та водовідведення; теплопостачання та інші.
У І кварталі 2010 року питома вага звернень, розглянутих на особистих прийомах, складає 28 відсотків (всього звернень 23 )
Основні питання з якими звертаються громадяни під час особистих прийомів: покращення житлових умов; підключення до централізованого опалення; вирішення питання доставки пенсії; забезпечення лікарськими засобами; ремонт житлового фонду міста; формування тарифів на житлово-комунальні послуги та інші.