Робота зі зверненнями громадян в управлінні безперервної освіти і науки Южноукраїнської міської ради (далі УБОіН) здійснюється відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. №348, а також згідно з розпорядженнями голови облдержадміністрації, міського голови, рішеннями виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради, наказами управління безперервної освіти і науки.
Відповідно до наказу управління освіти від 15.01.2009 р. №18/1 “Про графік особистого прийому громадян” та відповідно до посадових обов’язків, особистий прийом громадян в управлінні освіти постійно здійснюється начальником та заступниками управління згідно зі встановленим графіком щосереди з 1600 до 1800.
Відповідно до п.8 заходів управління освіти по організації роботи зі зверненнями громадян, затверджених наказом управління освіти від 08.04.2008 року №214, на апаратних нарадах в управлінні та на колегіях управління безперервної освіти і науки заслуховуються, відповідно, щоквартальні та річні звіти про роботу зі зверненнями громадян.
Щороку згідно з планом роботи управління безперервної освіти і науки відповідальними працівниками управління здійснюються перевірки стану ведення документації за зверненнями громадян в закладах освіти, підпорядкованих УБОіН. Так у листопаді 2008 році було проведено таку перевірку (наказ УБОіН від 12.11.2008 року №565), у грудні 2009 року вибірково перевірено стан ведення відповідної документації в закладах освіти міста (наказ УБОіН від 17.12.2009 року №590).
Висновки за підсумками перевірок заслуховуються, як правило, на нарадах керівників закладів освіти або колегіях управління безперервної освіти і науки.
За 12 місяців 2009 року в управлінні безперервної освіти і науки було розглянуто 18 звернень громадян, з них 7 начальником управління під час особистого прийому. За підсумками розгляду надано роз’яснення з приводу 7 звернень.
За звітний період 2008 року в управлінні освіти було розглянуто 27 звернень громадян, з них 15 під час особистого прийому.
Позитивне рішення за результатами розгляду прийнято в 7 випадках, в 11 випадках заявникам надано роз’яснення.
За тематикою звернення за звітний період 2009 та 2008 років можна розподілити наступним чином:
У 2009 році У 2008 році
1. З питань покращення житлових
умов зареєстровано 2 звернення 3 звернення
2. З питань працевлаштування 1 звернення 3 звернення
3. З питань функціонування закладів
освіти 3 звернення 1 звернення
4. З питань дотримання вимог
законодавства про освіту 5 звернень 1 звернення
5. З питань конфліктних ситуаційв закладах освіти 3 звернення 7 звернення
6. З питань оплати праці 0 звернень 2 звернення
Всього: 18 звернень 31 звернень
Отже, аналізуючи тематику звернень за 2009 та 2008 роки слід зазначити, що порівняно з 2008 роком у 2009 році кількість звернень громадян з питань дотримання вимог законодавства про освіту збільшилась у 5 разів, не значним чином (на 1 одиницю) зменшилась кількість звернень громадян з питань покращення житлових умов. В 3 рази порівняно зі звітним періодом 2008 року зменшилась кількість звернень з питань працевлаштування та з питань функціонування закладів освіти, більш ніж в 2 рази зменшилась кількість звернень від працівників закладів освіти з питань конфліктних ситуацій в закладах освіти, не зареєстровано звернень за звітний період 2009 року з питань оплати праці.
Щодо категорій осіб, які звертаються в управління безперервної освіти і науки можна відзначити, що у 2009 році 38,8% від загальної кількості тих, хто звернулися - це працівники закладів освіти, по 5,5% - це пенсіонери та батьки вихованців, учнів, решту 38,8 % становлять, працівники інших міських установ та організацій.
За цей же період 2008 року ці цифри складали, відповідно, 22,5%, (працівники закладів освіти), 16,1 % (пенсіонери), 35,4%. (батьки учнів, вихованців), 16,1% (працівники інших міських установ та організацій). Крім цього, за звітний період 2008 року в управлінні зареєстровано звернення від безробітних, відсоток яких від загальної кількості звернень становить 16,1%.
Таким чином, можна відзначити, що порівняно зі звітним періодом 2008 року у 2009 році на 16,3 % збільшилась кількість звернень від працівників закладів освіти, відсоток звернень від батьків учнів та вихованців зменшився на 29,9%, на 10,6% від пенсіонерів та на 22.7% зріс відсоток звернень від працівників інших міських установ та організацій.