Res --> 1 Офіційний сайт міста Південноукраїнська | Верифікація державних соціальних допомог та повернення до державного бюджету надміру виплачених коштів
AA

Верифікація державних соціальних допомог та повернення до державного бюджету надміру виплачених коштів

Верифікація – це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, баз даних.

Управлінням соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради (далі - управління) постійно проводиться верифікація – тобто опрацювання рекомендацій отриманих від державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України», та здійснюється перевірка надання державних соціальних допомог. За результатам опрацювання верифікації та здійснених перевірок виявляються різноманітні випадки неповної і недостовірної інформації наданої громадянами при зверненні за призначенням державних допомог, яка навіть призводить до надміру виплачених державних коштів, які підлягають поверненню до державного бюджету.

Громадяни звертаючись до органів соціального захисту населення за призначенням державних соціальних допомог згідно діючого законодавства несуть відповідальність за подані відомості про джерела отриманих доходів та майновий стан, що вплинули або могли вплинути на право призначення державних соціальних допомог.

Якщо сім’єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення мають право вимагати повернення таких коштів, в тому числі і в судовому порядку.

Повернення бюджетних коштів проводиться у різних випадках, а саме:

- виявлення подання громадянами  свідомо фальшивих документів, документів із недостовірними відомостями або приховання достовірних даних про доходи, майновий стан та інші обставини, що впливають на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру;

-  виявлення помилки у розрахунку розміру призначеної соціальної допомоги;

- виявлення недостовірних відомостей про доходи, майновий стан тощо, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наданих юридичними особами або фізичними особами – суб`єктами підприємницької діяльності.

У таких випадках орган соціального захисту населення вживає відповідні  заходи:

- припиняє чи здійснює перерахунок державної соціальної допомоги;

- визначає обсяг надміру виплачених коштів та встановлює строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

- доводить до відома одержувача допомоги інформацію про припинення надання соціальної допомоги, обсяги надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- проводять щомісячні відрахування у розмірі 20%  з новопризначеної допомоги до повного погашення заборгованості у разі прийняття органом соціального захисту населення відповідного рішення.

Якщо державні соціальні допомоги не призначені на наступний термін, надміру виплачені кошти повертаються громадянами до державного бюджету на підставі власноруч написаної ними заяви  про добровільне повернення коштів.

У разі не повернення добровільно надміру виплачених коштів в установлені терміни, орган соціального захисту населення вирішує питання про їх стягнення в судовому порядку, з покладанням на одержувача допомоги судових витрат, та послуг Державної виконавчої служби.

До прикладу наведемо один з випадків подачі управлінням позову до суду на громадянку Л., яка звернулася із заявою про призначення тимчасової допомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

Управлінням було виявлено, що під час отримання вищезазначеного виду допомоги громадянка Л. працювала згідно умов цивільно-правового договору, про факт працевлаштування самостійно управління не повідомила. Таким чином був здійснений перерахунок вищезазначеної допомоги за попередній період, в наслідок якого виник борг у розмірі 5127,97 грн. Громадянка Л була неодноразово повідомлена управлінням про повернення надміру виплачених коштів у встановлені терміни, та власноруч написала заяву про їх добровільне, самостійне повернення частинами, але жодної суми не повернула. Таким чином управління було змушене звернутися з позовом в суд до громадянки Л. про повернення надміру виплачених коштів. Суд прийняв рішення на користь управління. Державна виконавча служба утримала надміру виплачені кошти з громадянки Л. у розмірі 5127,97, та судовий збір у розмірі 2684,0 грн. Тобто громадянка Л. окрім основного боргу повернула до державного бюджету кошти на загальну суму 7811.97 та оплатила послуги Державної виконавчої служби.

Ще один з прикладів, вироком Южноукраїнського міського суду громадянку В було визнано винною у вчинені кримінальних правопорушень. Дана громадянка маючи статус одинокої матері неодноразово зверталася до управління за допомогою на дітей одиноким матерям, приховуючи факт спільного проживання із біологічним батьком своєї дитини. Вказуючи недостовірні відомості вищезазначена громадянка незаконно заволоділа Державними коштами України. Управління згідно вищезазначеного вироку звернулося з позовною заявою до суду про повернення надміру виплачених державних коштів. Суд задовольнив позов управління та зобов’язав стягнути з громадянки В надміру виплачені кошти державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям у розмірі - 64771,37 грн., та стягнути судовий збір у розмірі - 3028,0 грн.

Також трапляється багато інших випадків згідно яких громадянам нараховуються надміру виплачені кошти, такі як наявність у володінні більше одного транспортного засобу (навіть якщо він проданий за довіреністю і не переоформлений на себе новим власником), є друга квартира (будинок), здійснили купівлю протягом 12 місяців перед зверненням земельної ділянки, квартири(будинку), транспортного засобу та інших товарів довгострокового вжитку, або оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує 50 тис. гривень. У результаті вищезазначеного отримані державні кошти в частковому або повному обсязі повертаються громадянами назад державі.

Під час отримання громадянами державних соціальних допомог не менш важливим є вчасно, у місячний термін повідомляти управління про зміни своїх персональних даних, тобто зміну прізвища, ім’я, паспорту, групи інвалідності та ін., з метою правомірного нарахування та виплати державних коштів.

Мешканці Южноукраїнської територіальної громади здебільшого люди свідомі, та повертають надміру виплачені державні кошти самостійно, у добровільному порядку майже не доводячи управління соціального захисту населення до вирішення питання про їх стягнення у судовому порядку.

Але, шановні громадяни, звертаючись за призначенням усіх видів державних допомог не сподівайтеся на удачу, рано чи пізно вся інформація, яку Ви не зазначили буде виявлена. Тому зазначайте у повному обсязі відомості про всі джерела отриманих Вами доходів та майновий стан і джерела доходів членів родини, а також про всі зміни які відбуваються у Вас та членів родини під час періоду отримання державних допомог з метою запобігання повернення Вами назад до державного бюджету надміру виплачених державних коштів.

Читайте також

В Україні понад 3 млн людей з інвалідністю — це люди з величезним потенціалом, навичками, ідеями, силою

Управління соціального захисту населення Південноукраїнської міської ради

Два роки повномасштабної війни росії проти України спричинили стрімке зростання кількості людей, які...

До уваги керівників та працівників підприємств, установ та організацій! Обережно: зима!

Управління соціального захисту населення Південноукраїнської міської ради

Уже четверту зиму українці житимуть в умовах війни. І кожен наступний рік проходження цього періоду...