НОРМАТИВНІ АКТИ

ЮЖНОУКРАЇНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА ВИКОНКОМУ

Рішення "Про затвердження міської Програми приватизації об’єктів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська"


Версія для друку

22 від 27.07.2006 Дата оприлюднення: 29.01.2009

У К Р А Ї Н А
ЮЖНОУКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ

від  “27” червня 2006 №  22
5 сесії Vскликання

Про  затвердження  міської  Програми
приватизації  об’єктів, що належать до
комунальної  власності територіальної
громади   міста   Южноукраїнська

З метою створення більш сприятливих умов для розвитку діяльності підприємств, установ, організацій, суб’єктів підприємницької діяльності міста і наповнення міського бюджету, враховуючи рішення виконавчого комітету від 30.11.2005 р. № 661 «Про розгляд проекту міської Програми приватизації  об’єктів, що належать до комунальної власності
територіальної громади міста Южноукраїнська», відповідно до Закону України „Про приватизацію державного майна”, „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, „Про державну програму приватизації”, „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, керуючись п.30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити міську Програму приватизації об’єктів, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська (додається).
  2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань дотримання законності, правопорядку, власності, зайнятості населення та роботи засобів масової інформації (Гут), постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, планування, фінансів, бюджету (Лунін)

 Міський голова В.Л.Кичак







Додаток
до рішення міської ради
від 27.06.2006 № 22

Міська Програма приватизації
об'єктів, що належать до комунальної власності
територіальної громади міста Южноукраїнська

1. Загальні положення

Реформування відносин власності шляхом приватизації – одна з найважливіших складових економічної реформи, яка здійснюється в Україні, її фундамент, від якості якого залежить результат економічних перетворень.

На цьому етапі реформування відносин власності пріоритетним визначено здійснення приватизації комунального майна підприємств виключно за грошові кошти з урахуванням їх індивідуальних особливостей, тобто проведення індивідуальної приватизації, яка полягає у вивчені попиту на конкретний об’єкт приватизації, враховані кон’юнктури ринку, на основі цього – визначення способу продажу, який максимально враховує особливості об’єкту, що підлягає приватизації. З цього випливає упровадження сучасного механізму проведення оцінки, який застосовується при продажу об'єктів комунальної власності.

Міська Програма приватизації (далі – Програма) розроблена відповідно до законів України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про приватизацію державного майна", "Про державну програму приватизації".

Програма визначає основні цілі, пріоритети та способи приватизації об'єктів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська (далі – об'єктів), розробляється органом, уповноваженим здійснювати приватизацію майна територіальної громади міста, затверджується міською радою один раз на три роки не пізніш як за місяць до затвердження міського бюджету на відповідний рік, але до початку наступного року та діє до затвердження чергової міської Програми приватизації.

2. Мета Програми

Головною метою приватизації майна є створення конкурентного середовища та адаптація підприємств, установ, організацій до вимог ринку, пошук ефективного власника об’єктів, що приватизуються та не використовуються територіальною громадою міста Южноукраїнська за призначенням, а також забезпечення надходжень грошових коштів до міського бюджету від приватизації.

3. Завдання Програми

3.1.Забезпечення грошових надходжень до міського бюджету від приватизації – бюджету розвитку, відповідно до Бюджетного кодексу України.

3.2.Розвиток діяльності підприємств, установ, організацій, суб’єктів підприємницької діяльності міста.

3.3.Створення нових робочих місць.

4. Пріоритети Програми приватизації

4.1.Приватизація об'єктів, які не використовуються територіальною громадою міста Южноукраїнська за призначенням.

4.2.Приватизація об'єктів, наданих в оренду.

4.3.Залучення до підготовки об'єктів приватизації вітчизняних (та іноземних) радників.

4.4.Застосування аукціонів та конкурсів під час продажу об'єктів приватизації.

4.5.Приватизація об'єктів виключно за кошти з урахуванням їх індивідуальних особливостей.

4.6.Забезпечення інформаційної відкритості процесу приватизації.

5. Об’єкти приватизації

5.1.Цілісні майнові комплекси невеликих комунальних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А.

5.2.Окреме індивідуально визначене майно - будівлі, споруди та нежилі приміщення, які, незалежно від їх вартості, віднесені до групи А, з урахуванням при цьому, що:
- будівлі (споруди, приміщення), які орендують юридичні та фізичні особи, можуть бути включені до переліку об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Южноукраїнська, які підлягають приватизації (відчуженню) (викуп, аукціон, за конкурсом) з ініціативи виконавчого комітету міської ради, постійних комісій міської ради, органу приватизації чи орендарів (покупців) відповідно до чинного законодавства.

5.3.Об’єкти групи Д, а саме:

Об'єкти незавершеного будівництва, «законсервовані» об'єкти.

6. Способи приватизації

6.1.Вибір способу приватизації об'єктів виходячи з його виробничо-технічного, фінансово-майнового стану та інших чинників (попит потенційних покупців):

  • Викуп.
  • Продаж на аукціоні.
  • Продаж за конкурсом.

7. Підготовка об'єктів до приватизації

7.1.Орган, уповноважений міською радою здійснювати приватизацію (відчуження) майна територіальної громади міста,  розробляє і подає на затвердження міської ради перелік об'єктів, які підлягають приватизації способом продажу на аукціоні, за конкурсом або шляхом викупу та проводить комплекс робіт по передприватизаційній підготовці об'єктів відповідно до проектів передприватизаційної підготовки.

7.2.З моменту прийняття рішення міської ради про приватизацію об'єкта та передачі визначених чинним законодавством документів, орган приватизації здійснює його підготовку до приватизації, а саме:

  • визначає ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову ціну продажу об'єкта на аукціоні та за конкурсом;
  • публікує інформацію про об'єкти приватизації у міській пресі та інших засобах масової інформації;
  • проводить експертизу об'єктів приватизації (у разі потреби);
  • балансоутримувач проводить інвентаризацію в порядку, встановленому Положенням про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке надається в оренду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 1993 року N-158.

Строк підготовки об'єкта до приватизації не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення міської ради про приватизацію.

7.3.Включення об'єктів до переліку здійснюється за ініціативою виконавчого комітету міської ради, постійних комісій міської ради, органу приватизації чи покупців та затверджується відповідним рішенням міської ради.

8. Продаж об’єктів малої приватизації шляхом викупу

8.1.Орган приватизації публікує в міській пресі або інших засобах масової інформації перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, не пізніше ніж за 15 днів з дня прийняття рішення міської ради про приватизацію.

8.2.Викуп застосовується до об'єктів малої приватизації:

  • не проданих на аукціоні, за конкурсом;
  • включених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, а саме:

наданих в оренду, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менше ніж 25 відсотків балансової вартості майна (будівлі, споруди, приміщення) на момент приватизації.

8.3.Ціна продажу об'єкта, що приватизується шляхом викупу, визначається експертним шляхом відповідно до методики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України.

8.4.Інформація про здійснення викупу об'єкта приватизації публікується в міській пресі або інших засобах масової інформації протягом 15 календарних днів з дня укладення договору купівлі-продажу.

8.5.У разі якщо орган приватизації звертається до орендаря з пропозицією приватизувати орендоване майно, а орендар не погоджується на викуп такого майна, орган приватизації може запропонувати зазначене майно для продажу на конкурентних засадах. При цьому договір оренди зберігає свою силу для нового власника. Продаж орендованих нежилих приміщень, будівель та споруд незалежно від відомчого підпорядкування, здійснюється шляхом приватизації відповідно до законодавства України.

9. Продаж об’єктів  малої приватизації на аукціоні та за конкурсом

9.1.Продаж об'єктів малої приватизації на аукціоні полягає у передачі права власності покупцю, який запропонував у ході торгів найвищу ціну.

9.2.Продаж об'єктів малої приватизації за конкурсом полягає у передачі права власності покупцю, який запропонував найкращі умови подальшої експлуатації об'єкта або, за рівних умов, найбільшу ціну.

9.3.Продаж об'єктів малої приватизації на аукціоні та за конкурсом здійснюється за наявності не менш, як двох покупців.

9.4.Об'єкт приватизації може бути запропонований для продажу на аукціоні, за конкурсом не більше двох разів, якщо власник майна не прийме іншого рішення.

9.5.У разі повторного проведення аукціону або конкурсу можлива зміна умов продажу, включаючи початкову ціну. При цьому початкову ціну може бути змінено до початку торгів не більше, як на 30 відсотків.

10.Відчудження об'єктів незавершеного будівництва (група Д).

10.1.Відчудження об'єктів незавершеного будівництва (група Д) здійснюється відповідно до Закону України «Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва», Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва, затвердженого наказом Фонду держмайна України від 11 вересня 2000 року № 1894, та Державної програми приватизації.

10.2.Об’єкти незавершеного будівництва, законсервовані об’єкти, об’єкти незавершеного будівництва, що утримуються на балансах підприємств, які не підлягають приватизації (відчуженню), приватизуються шляхом: продажу на аукціоні, за конкурсом; продажу під розбирання; продажу за наявності одного покупця безпосередньо цьому покупцеві із забезпеченням ним умов приватизації об’єкта;  внесення об’єкта незавершеного будівництва до статутного фонду господарського товариства, як внеску органу місцевого самоврядування з наступною приватизацією в порядку, встановленому установчими документами товариства та законодавством України, після завершення будівництва відповідного об’єкта.

10.3.Земельні ділянки, відведені в установленому законом порядку для будівництва, за ініціативою покупця приватизуються разом з об’єктами незавершеного будівництва. Земельні ділянки, що не підлягають приватизації згідно із статтею 4 Земельного кодексу України, надаються в довгострокову оренду з правом першочергового їх придбання орендарем у разі зняття заборони на приватизацію зазначених ділянок.

10.4.Іноземним юридичним особам, іноземцям, особам без громадянства, спільним підприємствам, міжнародним об’єднанням і організаціям за участю іноземних юридичних осіб та іноземців, підприємствам, що повністю належать іноземним інвесторам, іноземним державам земельні ділянки надаються тільки в довгострокову оренду.

11. Витрати, пов’язані з приватизацією об’єктів, що належать до
комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська

11.1.Витрати, пов'язані з підготовкою до приватизації та продажем об'єктів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська, проводяться за рахунок коштів міського бюджету, в розмірі до 5% від надходжень, одержаних від приватизації.

Розподіл нормативу відшкодування витрат за статтями, у відсотках:

- проведення незалежної оцінки та рецензування, оформлення права власності - 50
- публікація інформації (про відбір експертів, проведення аукціону, підсумків продажу об'єкта) - 30
- господарські витрати (канцелярські видатки тощо) - 20
Усього: - 100

11.2.Грошові кошти за подання заяви на приватизацію, реєстраційний збір за реєстрацію покупців для участі в аукціоні, конкурсі, суми штрафних санкцій в разі несвоєчасних розрахунків за придбані об’єкти приватизації, відсотки, нараховані на суму відстрочених платежів тощо вносяться шляхом безготівкового перерахування на рахунок № 31030000 міського бюджету.

11.3.Грошові внески у розмірі 10 відсотків початкової ціни продажу об’єкта від учасників аукціону, конкурсу вносяться шляхом безготівкового перерахування на депозитний рахунок. Після закінчення аукціону, конкурсу внесені покупцями грошові кошти у розмірі 10 відсотків початкової ціни продажу об’єкта у десятиденний строк повертаються усім учасникам аукціону, конкурсу. Покупцеві, який придбав об’єкт приватизації, зазначені грошові кошти зараховуються у встановленому порядку при остаточному розрахунку за придбаний об’єкт приватизації.

11.4.Покупцем здійснюється відшкодування витрат органу приватизації за проведення незалежної оцінки з моменту підписання договору купівлі-продажу.

12. Право власності і порядок розрахунків за придбаний об’єкт

12.1.Право володіння, користування і розпорядження переходить до покупця з моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.

12.2.Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів у банківську установу на обумовлений договором рахунок як оплату за придбаний об'єкт приватизації.

12.3.Договір купівлі-продажу підлягає реєстрації в установленому законом порядку.

12.4.У триденний термін після нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу орган приватизації і новий власник підписують акт прийому-передачі приватизованого об'єкта.

12.5. Право власності на приватизований об’єкт переходить до покупця з моменту сплати повної вартості придбаного об’єкта приватизації.

12.6.Орган приватизації здійснює контроль за виконанням покупцем умов договору купівлі-продажу, а у разі невиконання застосовує санкції, передбачені чинним законодавством, та може у встановленому порядку порушити питання про розірвання договору.

12.7.Власники приватизованих об'єктів мають пріоритетне право на довгострокову оренду (на строк не менше 10 років) займаних ними земельних ділянок з наступним викупом цих ділянок відповідно до законодавства України, якщо на це немає прямої заборони Кабінету Міністрів України або міською радою.

Міська рада у місячний строк з моменту реєстрації приватизованого об’єкта в установленому законом порядку, переоформлює договір оренди на користування землею.

13.Завдання щодо обсягів приватизації на 2006 рік

13.1.Завдання щодо обсягів приватизації майна комунальної власності територіальної громади м.Южноукраїнська на 2006 рік визначені з урахуванням пропозицій виконавчого комітету міської ради, постійних комісій міської ради та управління житлово-комунального господарства міської ради, яке здійснює  управління зазначеним майном відповідно до визначених міською радою повноважень, з метою більш ефективного використання майна територіальної громади міста і наповнення бюджету розвитку, який утворюється і використовується для реалізації програм соціально-економічного розвитку міста.

13.2.Завдання щодо обсягів приватизації об'єктів на кожен рік визначаються виходячи з пріоритетів приватизації майна територіальної громади м.Южноукраїнська та пропозицій від виконавчого комітету міської ради, постійних комісій міської ради та органу, уповноваженого управляти відповідним майном, і затверджується відповідними рішеннями міської ради.

14.Фінансові результати виконання Програми

14.1.Кошти, одержані від продажу майна територіальної громади міста Южноукраїнська, інші надходження, безпосередньо пов’язані з процесом приватизації (відчуження) майна (від покупців за поданням заяви на приватизацію, реєстраційний збір за реєстрацію покупців для участі в аукціоні, конкурсі; суми штрафних санкцій в разі несвоєчасних розрахунків за придбані об’єкти приватизації; відсотки нараховані на суму відстрочених платежів тощо) у повному обсязі зараховуються до міського бюджету.

14.2.Обсяги надходжень до міського бюджету від приватизації (відчуження) майна територіальної громади міста плануються уповноваженим органом на кожен рік і на їх основі формується бюджет розвитку міського бюджету, який затверджується міською радою.

14.3.Міська програма проведення приватизації (відчуження) майна територіальної громади міста Южноукраїнська щорічно фінансується із загального фонду міського бюджету в обсягах, визначених міською радою, за напрямами відповідно до Закону України «Про Державну програму приватизації».

15.Контроль за виконанням умов договорів
купівлі-продажу майна територіальної громади міста

15.1.До договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації (відчуження) включаються санкції за порушення його умов відповідно до законодавства про приватизацію.

15.2.Контроль за виконанням договорів купівлі-продажу майна здійснює орган, уповноважений міською радою укладати зазначені договори.

15.3.Контроль за виконанням договорів купівлі-продажу майна здійснюється шляхом проведення перевірок реалізації покупцями об'єктів приватизації взятих на себе при укладанні договорів зобов’язань, застосування до них у разі невиконання цих зобов’язань санкцій, передбачених чинним законодавством і умовами договорів.

15.4.У щорічному звіті перед міською радою по виконанню завдань з приватизації (відчуження) управління житлово-комунального господарства Южноукраїнської міської ради інформує про результати проведеної роботи з контролю за виконанням покупцями умов договорів купівлі-продажу майна територіальної громади міста.

16. Заходи, пов’язані з проведенням приватизації
(відчуженням) майна територіальної громади міста

Організаційне забезпечення виконання Програми

16.1.Орган, уповноважений міською радою здійснювати приватизацію (відчуження) майна територіальної громади міста здійснює заходи з підготовки та подання пропозицій міській раді щодо затвердження Переліків об'єктів територіальної громади міста, які підлягають приватизації (відчуженню), та способів їх приватизації.

Законодавче забезпечення виконання Програми

16.2.Для забезпечення виконання цієї Програми орган, уповноважений здійснювати приватизацію (відчуження), керується Конституцією України, законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України та іншими нормативно-правовими актами з питань приватизації державного майна, рішеннями міської ради, рішеннями виконавчого комітету міської ради.

Інформаційне забезпечення процесу приватизації (відчуження)

16.3.Забезпечення інформаційної відкритості процесу приватизації (відчуження) майна територіальної громади міста виходе з пріоритетів та вимог чинного законодавства і є безумовним для виконання. Приватизація має відбуватися гласно, відкрито, прозоро.

16.4.Орган, уповноважений здійснювати приватизацію (відчуження) майна, публікує в засобах масової інформації інформацію про приватизацію (відчуження) майна територіальної громади в терміни та в порядку, визначені чинним законодавством.

17.Контроль за виконанням Програми

17.1.Контроль за виконанням цієї Програми здійснюється міською радою, постійною комісією міської ради з питань дотримання законності, правопорядку, власності, зайнятості населення та роботи засобів масової інформації.

17.2.Персональна відповідальність за виконання завдань Програми накладається на міського голову, керівників органів виконавчої влади, уповноважених управляти майном територіальної громади м.Южноукраїнська.

17.3.Орган, уповноважений міською радою здійснювати приватизацію (відчуження) майна територіальної громади міста, щорічно звітує перед міською радою про хід виконання цієї Програми.

Начальник управління житлово-
комунального господарства
С.М.Зворигін