НОРМАТИВНІ АКТИ

ЮЖНОУКРАЇНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА ВИКОНКОМУ

Про соціально значимі питання на розгляд Южноукраїнської міської ради


Версія для друку

26-р від 29.01.2020 Дата оприлюднення: 29.01.2020

У К Р А Ї Н А
МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСТЬ
Южноукраїнський міський голова  
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

від  “_29_” __01___ 2020    №  _26-р__

 

Про соціально значимі питання 
на розгляд Южноукраїнської міської ради

 

Тарифні рішення на житлово-комунальні послуги були і ще довго будуть одними з вирішальних чинників в державних заходах та планах роботи органів місцевого самоврядування на місцях. Адже це чи не єдиний спосіб помітно зберегти статки значної частки родин в Україні, які є на межі бідності.

Звісно є пільги та субсидії, але за останні роки умови їх надання ускладнились, від чого контингент домогосподарств, які їх отримував, зокрема по місту Южноукраїнську, зменшився в три рази.

Як результат такого стану в країні з’являється рішення на рівні Програми дій Уряду України, де вказується, що кожна родина має щомісячно витрачати на комірне не більше 15%, а потім уточняється, що 20 %  від її сукупного доходу.

При цьому потрібно вказати, що на вище вказаний соціальний запобіжник (15/20%), механізм допомоги бідним мешканцям наразі відсутній. Все вказане вище накладає на органи місцевого самоврядування та їх посадових осіб додаткову відповідальність. 

Вищевказана  відповідальна робота щодо участі в ній Южноукраїнської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб місцевого самоврядування, керівництва комунальних підприємств міста, та причетних суб’єктів господарської діяльності дотичних до сфери Ж/К послуг,  знаходиться в скороченій хронології подій і рішень, а саме: 

  • В 2016 році Южноукраїнська міська рада консолідовано прийняла низку програм, які отримали соціальне спрямування та зокрема були орієнтовані на модернізацію житлово-комунального господарства міста, як важливу основу обґрунтованих тарифів на їхні послуги. 
  • В 2017 році в місті Южноукраїнську та в м.Києві проведено 16 різноформатних нарад посадових осіб місцевого самоврядування та  ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом», які мали мету виводити КП ТВКГ на роботу без поточних боргів до ЮУ АЕС через підписання мирових угод з електростанцією, через що місто мало отримати механізм формування обґрунтованих тарифів на комунальні послуги, які одночасно були б не спірними для ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом».
  • Липень 2017 року. Южноукраїнська міська рада своїм рішенням від 13.07.2017 № 758  затверджує Програму  «Якісні та обґрунтовані тарифи кожному споживачу без боргів», якою дає для ДІМГ і КП ТВКГ широкий набір інструментів по виведенню підприємства з його боргового стану через відповідне бюджетне сприяння.
  • 2017 рік. Президент ДП НАЕК «Енергоатом» на розширеній нараді делегацій з «атомних» міст, керівництва АЕС та Компанії надав рекомендацію директорам АЕС підписати мирові угоди в містах розташування АЕС по наявних боргах за надані комунальні послуги.
  •   2017 рік. Южноукраїнський міський голова підписує два доручення (липень, грудень), якими орієнтує Южноукраїнську  міську раду на глибоку модернізацію в КП ТВКГ аби через бюджет міста 2018 року реально розпочати виводити це підприємство на його поточну без боргову роботу до постачальника комунального ресурсу споживання на місто.
  •   Січень 2018 рік. Проект бюджету міста, на основі позиції мешканців міста та  аргументів, з вище названих доручень діяти на мінімізацію боргів КП ТВКГ до ЮУ АЕС під оцінку двох депутатів Южноукраїнської  міської ради (Толкача А.П. та Горностая С.В.) – «велика афера» не був підтриманий  Южноукраїнської міською радою і боргова проблема КП ТВКГ лишилась без руху та почала нарощуватись.
  •   Січень 2018 рік. За ініціативою депутата Южноукраїнської  міської ради М.М. Носана, за участі депутатів  обласної ради М.В. Талпи та В.А. Лісніченка створена депутатська група депутатів Южноукраїнської  міської ради «Солідарність», до неї вже діяла група депутатів Южноукраїнської міської ради «Патріоти Южноукраїнська».  
  •  Лютий 2018 рік. ЮУ АЕС в односторонньому порядку розриває підписання мирових угод з КП ТВКГ, його борг до електростанції продовжує рости. З січня 2018 по січень 2020 року  існуючі депутатські групи з названої боргової, як і з інших проблем міста, не подали в Южноукраїнську міську раду жодного проекту рішення, програми.
  •  Березень 2018 рік. Директор провідного департаменту Южноукраїнської міської ради (ДІМГ) Валюшок С.Г. публічно вказує на шлях вирішення проблем КП ТВКГ через підвищення тарифів, а директивну вимогу ПКМУ модернізувати комунальний сектор послуг називає: «бредом».
  •  Квітень 2018 рік. Міський голова ініціює громадські слухання з проектів вирішення накопичених проблем міста. В результаті бурхливого обговорення голосами простої більшості підтримано наступне, а саме: за бюджетні спроможності міста у вирішенні першочергових питань, поставлених від загальних зборів мешканців, проголосували: «за» 81, «проти» 27, «утримались» 21; щодо цін і тарифів для сфери споживання в якості роботи по безпечній роботі торгівлі та впровадженню нової техніки на обґрунтованість тарифів проголосували: «за» 94, «проти» 3, «утримались» 5; по питанню збереження у власності громади міста КП ТВКГ, що підлягає процедурі банкрутства (не з вини цього підприємства) проголосували: «за» 65, «проти» 35, «утримались» 13.
  •   Червень 2018 року. За рішенням Южноукраїнської міської ради міський голова втрачає роботу.
  •  Червень – жовтень 2018 року Южноукраїнська міська рада не приймає рішень в подолання боргової  проблеми КП ТВКГ, мовчать і депутатські групи, фракції, постійні депутатські комісії  та окремі депутати. Між депутатами починається протистояння.
  •  З листопаду 2018 року по березень 2019 року Южноукраїнська міська рада штучно і незаконно заблокована. Її робота починається з виходу на роботу міського голови за рішенням суду з 22 лютого 2019 року. Перше, за п’ять місяців, пленарне засідання Южноукраїнської міської ради відбувається 5 березня 2019 року. Приймається запізнений на три місяці бюджет м. Южноукраїнська, вирішується перша сотня з накопичених питань, за місяці провальної роботи Южноукраїнської міської ради, продовжується робота по визначенню шляхів виведення КП ТВКГ з межі банкрутства через аналіз втрачених можливостей 2018 року.
  •   Січень 2019 рік. В.о. міського голови Дзюбенко Л.П. за письмовою заявою директора ДІМГ Валюшка С.Г., призначає директора КП ТВКГ, який викладає до Южноукраїнської міської ради вимогу - виділення 150 млн. грн. на погашення боргу, за відсутності якого підприємство спрямовується на банкрутство.
  • В період зупинення роботи Южноукраїнської міської ради не вирішуються міські проблеми. Натомість 14 лютого 2019 року з’являється проект Перспективного плану розвитку міста, який вносить секретар Южноукраїнської  міської ради   Дзюбенко Л.П., який дублює існуючі Програми та містить результати напрацювання «круглих столів» 2017/18 років, раніше не популярні у певних посадових осіб без включення в названий план головних завдань від вищевказаної роботи, як подолання банкрутства в  КП ТВКГ, мінімізацію втрат доходів тарифних в цьому підприємстві та реальних дій по досягненню обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги, де в названий план включені вибіркові ремонтні роботи без прийнятого бюджету міста, що виглядало дещо дивними і прогалини якого наразі потрібно вирішувати в поточній роботі виконавчих органів ради та принаймні в завданнях на рішення Господарського суду Миколаївської області від 23 січня 2020р.   
  • 17 березня 2019 року між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради та директором ВП ЮУ АЕС підписано Протокол забезпечення соціальної злагоди в місті Южноукраїнську для посилення безпечної роботи ЮУ АЕС, де зокрема прописано основні проблемні питання міста, по вирішенню яких домовлено з розумінням ставитись до потреб кожної зі сторін в разі коли питання міста їх пов’язують. В контексті домовленостей за вище вказаним протоколом у виконкомі Южноукраїнської міської ради проведено консультативні наради, де повторно намічено варіанти виведення КП ТВКГ з його боргів. 
  • З березня 2019 року виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради займає позицію не підвищення тарифів на комунальні послуги без об’єктивно підтверджених підстав. Відбуваються судові процеси по з’ясуванню підстав, обґрунтованості заявок і рішень щодо тарифних питань на комунальні послуги.
  • Одночасно, у вказаний вище період, продовжується пошук шляхів вирішення суттєво обтяженої боргової проблеми КП ТВКГ в його не спроможності працювати без поточних боргів та не спроможності сплачувати накопичену заборгованість до ЮУ АЕС.
  • Стосовно тарифного питання відома позиція Президента України В.О. Зеленського, її суть у його вислові: «ціни на опалення мають бути знижені вже в грудні (2019р.).
  • На підтвердження первинної правоти рішень 2017 року реалізовувати шляхи виведення КП ТВКГ з його боргового полону, міський голова ініціює рейд посадових осіб  і депутатів по 12 -ТРП і 3- КНС. Результат, керівництво КП ТВКГ відмовляється від банкрутства, як минулого переконання.
  • Протокольні напрацювання щодо вказаних рейдів, як і всі попередні зусилля на тарифні заощадження мешканців міста, продовжено в накопичуванні додаткових аргументів на роботу по виведення КП ТВКГ з боргів через раніше запропоновані і нові шляхи.
  • 22 січня 2020 року більшістю голосів членів виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради проголосоване звернення до Господарського суду Миколаївської області: «Утриматись від прийняття рішення по банкрутству КП ТВКГ».
  • 23 січня 2020 року Господарський суд Миколаївської області прийняв рішення по відкриттю провадження у справі про банкрутство КП ТВКГ, де Южноукраїнській міській раді потрібно, до 5-и денного терміну визначитись щодо порядку усунення боржником – КП ТВКГ, яке підпорядковане, підзвітне і підконтрольне в першу чергу саме Южноукраїнській міській раді, щодо  недоліків заяви цього підприємства до суду ( матеріал – додаток 1).

По  наведеній вище  хронології подій для керівників виконавчих органів Южноукраїнській міської ради, постійних депутатських комісій та КП ТВКГ в посилення аргументів до похідних проектів рішень, які наразі прогнозуються, будуть додані витяги та певні копії документів в підтвердження наведеного.

Керуючись  п.19, п.20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

1. Директору ДІМГ Волчко Х.Д.  та директору КП ТВКГ Миськів О.О. на продовження пленарного засідання 56 позапланової сесії Южноукраїнської міської ради готувати пропозицію про негайне визначення Южноукраїнської міської ради в питанні надання нею згоди та/або визначатись в іншому ставленні на подання  заяви КП ТВКГ до суду про банкрутство цього підприємства.

(підстава – рішення Господарського  суду Миколаївської області від 23 січня 2020 року додаток 1).

2. Відділу забезпечення депутатської діяльності апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету (Усата) (далі - ВЗДД) підготувати проект доручення Южноукраїнської міської ради в реагування на рішення Господарського суд Миколаївської області:

2.1. Якщо Южноукраїнська міська рада не набрала голосів на рішення щодо надання нею згоди на подання заяви КП ТВКГ до суду про банкрутство цього підприємства, то суд поверне заяву про банкрутство КП ТВКГ. В залежності від результату голосування в сесійній залі ДІМГ(Волчко) і КП ТВКГ(Миськів) спільно з ВЗДД(Усата) готувати похідні проекти рішень Южноукраїнської міської ради на оприлюднення, в тому числі за варіантами, які відпрацьовано колегіально на рівні попередніх дій в самоврядуванні міста (матеріал в додатку 2).

2.2. Якщо Южноукраїнська міська рада набрала голоси на рішення суду про банкрутство КП ТВКГ, ВЗДД(Усата), ДІМГ(Волчко) та КП ТВКГ(Миськів) готують відповідну інформацію на адресу Миколаївського господарського суду.

3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови з питань виконавчих органів ради Мустяцу Г.Ф. 

 

 

 

Міський голова                                                        В.К. Пароконний