ПРОЕКТ
У К Р А Ї Н А
ЮЖНОУКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
від “___” ____________ 2019 № ______
Про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті
Южноукраїнської міської ради протягом 2018 року
Керуючись пп. 1 п. «б» ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», заслухавши звіт начальника відділу звернень громадян, зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету Подвисоцької О.І. про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2018 року, з метою контролю за дотриманням вимог законодавства за зверненнями громадян, виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
В И Р І Ш И В:
1. Звіт начальника відділу звернень громадян, зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету Подвисоцької О.І. про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2018 року взяти до відома.
2. Керівникам виконавчих органів Южноукраїнської міської ради та підприємств, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста, забезпечити безумовне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян:
2.1 забезпечити своєчасний розгляд звернень громадян, не допускати порушень термінів розгляду звернень громадян, надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян та надавати, у встановлені законом строки, відповіді авторам звернень за результатами їх розгляду;
2.2 забезпечити дотримання термінів пересилання звернень за належністю до інших органів у випадках, коли порушені у зверненнях питання не входять до повноважень виконавчих органів ради;
2.3 не допускати практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень;
2.4 забезпечити умови для участі заявників (в разі виявлення такого бажання) у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень;
2.5 забезпечити оприлюднення графіків особистих прийомів громадян та «гарячих ліній» на офіційному сайті міста Южноукраїнськ;
2.6 забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній», дотримання графіків особистих прийомів громадян та оприлюднення узагальнених відомостей про роботу зі зверненнями громадян;
2.7 забезпечити вивчення причин, що породжують повторні звернення громадян, проведення систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень;
2.8 забезпечити вжиття заходів для поновлення прав свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян, притягнення винних осіб до відповідальності за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків щодо розгляду звернень громадян;
2.9 взяти під особистий контроль розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;
2.10 приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;
2.11 вжити заходів щодо посилення контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян;
2.12 при розгляді звернень громадян забезпечити дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348;
2.13 надавати відповіді на звернення громадян, після їх вирішення, з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення у відділ звернень громадян, зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету.
3. Відділу звернень громадян, зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету (Подвисоцька):
3.1 щомісяця інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо звернень громадян;
3.2 здійснювати перевірки щодо додержання вимог законодавства з питань звернень громадян виконавчими органами Южноукраїнської міської ради підприємствами, установами та організаціями, надавати їм практичну та методичну допомогу.
4. Визнати такими, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 21.03.2018 №63 «Про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2017 року».
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Головченко І.В.
Секретар Южноукраїнської міської ради Л.П. Дзюбенко
Подвисоцька
5-50-69
Звіт про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради протягом 2018 року
У 2018 році до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради надійшло 270 звернень, що на 140 звернень меньше, ніж у аналогічному періоді минулого року.
За звітний період міським головою, його заступниками, секретарем Южноукраїнської міської ради та керуючим справами проведено 133 особистих прийомів.
Якщо ж порівнювати з попереднім роком кількість громадян, які звернулись на особистих прийомах міського голови, його заступників, секретаря Южноукраїнської міської ради та керуючого справами, зменшилася на 40.
Всього до виконавчого комітету звернулося 2606 громадян (у 2017 - 2344), з урахуванням колективних звернень.
У звітному періоді зменшилася кількість колективних звернень72 (92 у 2017).
У колективних зверненнях мешканці порушують питання якості водопостачання та теплопостачання, ремонту під’їзду, заперечення щодо будівництва магазину, ремонту просівшої відмостки будинку та встановлення лампи зовнішнього освітлення, поведінки сусідів, підвищення коштів на оплату ліків, наведення порядку в під’їзді, ремонту дороги, благоустрою під'їзду, ремонту трубопроводу, ремонту асфальтового покриття у дворі, ремонту покрівлі, сприяння виділення коштів для капітального ремонту інженерних мереж будинку, ремонту ДНЗ №8, перенесення модуля для сміття, благоустрою території, дачних перевезень, санітарного стану підвалів, відкриття гемодіалізного центру, видалення сухих дерев, збільшення матеріальної допомоги гемодіалізникам, підтримки безпритульних тварин, огорожі для дитячого майданчика, дозволу здійснення торгівлі непродовольчими товарами на ринку "Господар", розторгнення договору оренди, ремонту будинку, створення музею, надання роз'яснення про установку МАФу на ринку "Господар", ремонту сауни в басейні "Нептун" ЗОШ №3, установлення проїзду для інвалідних колясок через розподільчу смугу по пр. Незалежності, виплати заробітної плати в НКП "ЮУ МЦПМСД", заборону продажу алкогольних напоїв на міському пляжі, подальшого функціонування малих архітектурних форм, підтримки проти звільнення головного лікаря НКП "ЮУ МЦПМСД" Нікітіна А.В., осушення підвалу, проведення дезинсекції підвалу.
Найчисельнішим колективним зверненням є звернення щодо перегляду тарифів комунального підприємства «Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство» (508 підписів).
У 2018 році до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради надійшло 2 повторних звернення.
Із загальної кількості звернень (270) вирішено позитивно (на користь заявників) 30 звернень, на 196 надані роз’яснення, 20 звернень направлено за належністю, відмовлено у задоволені по 17 зверненнях, 1 звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян» розгляду не підлягало.
Здебільшого позитивно вирішуються питання комунального напрямку (благоустрою території, якості опалення, ремонту ліфта та інше).
За частотою звернень та актуальною проблематикою основні питання, які турбують громадян, характеризуються наступним чином:
На першому місці питання житлово-комунального господарства, які складають 50% від загальної кількості.
Найбільш масовим питанням цього напрямку є питання якості водо- та теплопостачання, благоустрою території, ремонту, експлуатації будинків та комунальних мереж, формування тарифів на житлово-комунальні послуги, облаштування дитячих майданчиків, щодо безпритульних тварин, та інші.
Друге місце займають житлові питання і складають 8%. Це покращення житлових умов.
Вирішити житлові питання на користь всіх бажаючих наразі дуже складно. Громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості. В першу чергу, вирішуються житлові питання гостро потребуючих сімей, які опинилися в складних життєвих ситуаціях.
Питання соціальної політики та соціального захисту населення займають третє місце від загальної кількості питань і складають 7%. В основному питання стосуються надання матеріальної допомоги, пільгових ліків, пільг та субсидій.
Актуальними залишаються питання охорони здоров’я – 4%; питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 4%; питання аграрної політики і земельних відносин – 2%; питання праці і заробітної плати – 2%.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилася кількість звернень з житлових питань – 21 (45), з питань комунального господарства – 135 (183), з питань транспорту і зв’язку – 4 (8), з питань соціального захисту – 19 (32), з питань праці і заробітної плати – 6 (7).
У той же час збільшилася кількість звернень з питань освіти – 10 (6), з питань забезпечення законності та охорони правопорядку – 3 (1), з питань аграрної політики і земельних відносин – 5 (3).
Кількість звернень з питань охорони здоров’я залишилася незмінною – 10 (10).
Значна кількість звернень надійшла від найбільш незахищених верств населення: ветеранів війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,учасники АТО, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Кількість і питома вага звернень громадян, які потребують соціального захисту.
|
Відповідний період минулого року |
|||
1. |
Учасник війни |
1 |
(-4) |
5 |
2. |
Дитина війни |
1 |
- |
1 |
3. |
Інвалід війни |
1 |
(+1) |
0 |
4. |
Учасник бойових дій |
3 |
(+1) |
2 |
5. |
Ветеран праці |
0 |
(-2) |
2 |
|
Ветеран військової служби |
0 |
- |
0 |
|
Учасник АТО, ООС |
4 |
(+2) |
2 |
|
Інвалід І групи |
2 |
(-2) |
4 |
9. |
Інвалід ІІ групи |
4 |
(-5) |
9 |
10. |
Інвалід ІІІ групи |
2 |
(-8) |
10 |
11. |
Дитина-інвалід |
0 |
(-1) |
1 |
12. |
Одинока мати |
3 |
(-8) |
11 |
13. |
Багатодітна сім’я |
3 |
- |
3 |
14. |
Особа, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи |
0 |
(-2) |
2 |
15. |
Учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС |
3 |
(+1) |
2 |
16. |
Пенсіонер |
50 |
(-13) |
63 |
17. |
Дитина |
0 |
- |
0 |
18. |
Внутрішньо переміщені особи |
0 |
- |
0 |
|
Разом: |
77 |
(-40) |
117 |
Ця категорія громадян, в основному, звертається з питань: отримання земельної ділянки; покращення житлових умов; отримання безкоштовного харчування; ремонту покрівлі; дачних перевезень; призначення матеріальної допомоги; дозволу торгівлі в невстановленому місці; обрізання гілля; прибирання сміття; якості та вартості комунальних послуг; благоустрою території; відкриття гемодіалізного центру; викосу трави; проведення психіатричного обстеження; обміну квартири; утеплення стіни; встановлення сміттєвих контейнерів; освітлення в місцевому парку; підняття ціни на послугу опалення та інше.
З метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради функціонують «гарячі лінії», проводиться роз’яснювальна робота через міські засоби масової інформації.
Відповідно до графіка проведення «гарячих ліній» керівниками виконавчих органів ради та комунальних підприємств у звітному періоді проведено 26 «гарячих лінії».
Інформація про звернення громадян, що надійшли до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради систематично оприлюднюється на офіційному сайті міста.
З метою контролю за вчасним наданням відповідей на звернення громадян відділ звернень громадян, зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації апарату Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету готує довідки про стан виконавської дисципліни за зверненнями громадян.
У березні 2018 року на засіданні виконавчого комітету заслухано звіт про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради за 2017 рік та прийнято відповідне рішення.
Стан роботи зі зверненнями громадян на підприємствах, в організаціях та установах міста, органах місцевого самоврядування перевіряється згідно з затвердженим графіком.
Протягом 2018 року проведено перевірки комунального закладу "Южноукраїнська міська лікарня", управління освіти Южноукраїнської міської ради, комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання», Южноукраїнського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, об’єднаного управління Пенсійного фонду України Миколаївської області, комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Южноукраїнська». В ході перевірок надано методичну допомогу, за результатами підготовлено та направлено довідки
.
Начальник відділу звернень громадян, зв’язків
з громадськістю та засобами масової інформації
апарату Южноукраїнської міської ради
та її виконавчого комітету О.І.Подвисоцька