Коли співробітників запитують, що компанія може зробити, щоб полегшити й поліпшити їм умови праці, приблизно 80% відповідають, щоб їх не чіпали та дали спокій. Про це вказують, стратег, експерт із командної взаємодії, фасилітатор, тренер, реальні відгуки учасників тренінгів і навчальних заходів. Під «не чіпати» працівники мають на увазі таке: «Поставте завдання і дайте мені його виконати без додаткового контролю, смикання, перевірок, мотивацій і розповідей, як саме краще його виконати».
Здавалося б, роботодавці, керівники мали б лише радіти з того, що співробітники прагнуть більшої самостійності, можливості приймати рішення, простору для ініціативи. Адже, якщо контролери й порадники не стоятимуть над головою підлеглих, вони менше виснажуватимуться, у них з’явиться більше часу на виконання стратегічних завдань. А вільні від надмірного опікування співробітники працюватимуть ефективніше.
Проте не всі керівники поспішають скористатися перевагами самостійності працівників. Напевно, це можна пояснити тим, що робота в умовах стресових ситуацій, високий рівень тривожності й невизначеності допомагають управлінцям створювати атмосферу трудових «подвигів» і всім колективом відважно долати труднощі та перешкоди під їхнім чітким керівництвом і контролем. І в такий спосіб виправдовувати свою важливу керівну роль. Утім, часи змінюються, і співробітники прагнуть і мають змогу в інтересах бізнесу опанувати методи та прийоми самостійності й самоменеджменту.
Експерт із командної взаємодії надала рекомендації, як послабити контроль з боку керівників так, аби підлеглі не відчували надмірного нагляду. І водночас, щоб компанія або підрозділ не втратили керованості.
Джерело: За матеріалами журналу «Охорона праці»