У продовж проведення Всеукраїнської інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» фахівцем із соціальної роботи Валерією Копайгорою та практичним психологом Лідією Лемещук в Южноукраїнському ліцеї №3 для учнів дев’ятого класу проведено захід на тему «Булінг та особисті кордони», де в форматі диспуту були підняті такі теми, як ознаки й види насильства, механізм та учасники булінгу, наслідки і відповідальність за вчинення.
Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен не просто розуміє, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Булінг органічно поєднує в собі всі види насильства та не залишає для постраждалої особи енергії для навчання, або навіть перебування на території навчального закладу.
Питання дуже важливе. Воно нагальне, якщо враховувати статистичні дані: за результатами всеукраїнського дослідження ЮНІСЕФ 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього, 67% дітей стикалися з випадками булінгу у віці 11–17 років, а 44% школярів-спостерігачів ігнорували булінг, тому що їм було страшно за себе.
Крім того, фокус уваги наскрізним лейтмотивом був прикутий до особистих кордонів в соціумі та стосунках, оскільки знання, вміння поважати, окреслити, відстояти власні кордони – це велика перепона до їх порушення і, як наслідок, ключ до протидії насильству.