Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | ПРОТОКОЛ забезпечення соціальної злагоди в місті Южноукраїнську для посилення безпечної роботи ЮУ АЕС
AA

ПРОТОКОЛ забезпечення соціальної злагоди в місті Южноукраїнську для посилення безпечної роботи ЮУ АЕС

     м. Южноукраїнськ                                                                                            «_17_» __04__ 2019 року

                                                                                                                                            

ПРОТОКОЛ

забезпечення соціальної злагоди в місті Южноукраїнську для посилення безпечної роботи ЮУ АЕС

На території міста Южноукраїнська розташована діюча АЕС України і є правило з принципів МАГАТЕ (МАгАтЕ):  благополучне місто – безпечна АЕС. А з цим не пристало гратись нікому.

Статтею 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що «Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення.».

Тарифи на комунальні послуги – це перший індикатор спроможності будь-якої влади чути людей та вирішувати їхні питання, а їх своєчасна та повна оплата до ВП ЮУ АЕС, як продукту його генерації на територію міста - це наявна проблема, яка потребує свого збалансованого вирішення.

Ціновий показник за теплову енергію від генерації АЕС має сталу величину і встановлюється НКРЕ КП для ДП НАЕК «Енергоатом» у консолідованому розмірі, а її транспортування та постачання мають помітні відмінності. Більше того, самі міські комунальні підприємства, які постачають в споживання міст при АЕС воду питну, воду гарячу, теплову енергію на опалення та послугу водовідведення також мають принципові відмінності.

За цих причин і тарифи на вказані комунальні послуги для всіх категорій споживання в цих містах мають теж свої відмінні значення. Таке просте слово – тариф, як і у всій країні, у нас теж в його базисній частині має безліч факторів, які впливають на соціальне сприйняття і якості, і ціни вказаних послуг.

По місту Южноукраїнську станом на початок 2017 року за попередні 12 років виникла не погашена кредиторська заборгованість за вказані комунальні послуги, які місту постачає АЕС. Причин такої проблеми чимало. В першу чергу вони мають свою довгу, ще з будівництва міста, історію.

Станом на липень 2017 року, в результаті чисельних перемовин з керівництвом ДП НАЕК «Енергоатом» та ВП ЮУ АЕС, керівництву міста та КП ТВКГ вдалось вийти на конструктивну домовленість, де головним завданням стало виведення вказаного комунального підприємства на роботу без поточних боргів перед ВП ЮУ АЕС за отримані комунальні «послуги» - продукт його генерації. 

Але в міській раді серед її депутатів на той час склалось лобіювання, на їх погляд,  більш важливих напрямів робіт, де були більш привабливі результати. Наприклад, низка ремонтів по інфраструктурі міста, придбання обладнання тощо. Дієві програми, які були розроблені виконавчими органами Южноукраїнської міської ради, новою на той час більшістю депутатів підтримані не були.

Та від цього проблема нікуди не ділась. Навпаки, сталось суттєве зростання загальної кредиторської заборгованості (вона досягла 141 млн. грн.), а в КП ТВКГ самостійно здійснили спроби в судовому порядку визнати це підприємство банкрутом. Мало того що таке рішення без згоди наглядової ради та головне без міської ради не законне, воно ще і соціально небезпечне та в економічному плані не перспективне, як і в плані належних розрахунків з ВП ЮУ АЕС. Є і тарифне питання, яке штучно стримується в межах допустимого регулювання аби не поширювалась вже існуюча загроза необлікованих тарифних втрат, які за 2018 рік почали зростати, а по суті, це крадіжки води і марнотратство теплової енергії, що в річному вимірі перевищує 36 млн.грн.

Також, враховуючи зміни в законодавстві в сфері реформування та розвитку житлово-комунальної галузі,  на території міста формується  конкурентне середовище щодо надання житлово-комунальних послуг. Ми маємо КП ЖЕО, КП ТВКГ, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та орган самоорганізації населення кварталу №7 м. Южноукраїнська  - «УПРАВА МПЗ». На протязі останніх років ОСН «УПРАВА МПЗ» лишився на одинці з його комунальними проблемами: комунікації тепло-, водопостачання та водовідведення є безхозними. Не врегульовано фінансове забезпечення і інших об’єктів спільного користування, що негативно впливає на якість експлуатації соціальної інфраструктури цього житлового кварталу міста.

Виходячи з викладеного комісійно виваженим є рішення повернутись до спланованої у ІІ півріччі 2017 року роботи з цього напрямку і почати виконувати цю надважливу роботу за наступними заходами, які можуть тільки посилюватись в міру знаходження джерел фінансового та організаційно-технічного забезпечення, для чого:

1. На першому етапі (перше півріччя 2019 року) погодити покрокові заходи, які забезпечити з фінансового резерву міського бюджету через існуючі міські програми: Програму енергозбереження в сфері житлово-комунального господарства міста Южноукраїнська на 2016-2020 роки, затверджену рішенням Южноукраїнської міської ради від 24.12.2015 № 22,  Програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Южноукраїнська на 2016 - 2020 роки, затверджену рішенням Южноукраїнської міської ради від 24.12.2015 № 23, Програму капітального будівництва об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної інфраструктури міста Южноукраїнська на 2016-2020 роки, затверджену рішенням Южноукраїнської міської ради від 24.12.2015 № 24,  Програму «Якісні та обґрунтовані тарифи кожному споживачу без боргів», затверджену рішенням Южноукраїнської міської ради від 13.07.2018 №758, в наступні напрями:

 

  • Активізувати роботи по технічному переоснащенню інженерних вводів з встановленням приладів обліку теплової енергії, гарячого та   холодного водопостачання житлових будинків, з їх завершенням до початку опалювального сезону 2019/2020 р.р Враховувати, що є проект змін до постанови НКРЕ КП від 23.03.2017 № 308 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання» щодо зміни умов ліцензійної діяльності з надання послуг теплопостачання.
  • Здійснити практичне дослідження здатності автоматизованої системи обліку комунальних платежів «Інтерсофт біллінг облік абонентів теплопостачання, водопостачання та водовідведення  (фізичні особи)» та забезпечити вивільнення, принаймні, 70% персоналу абонентського відділу КП ТВКГ, який надалі буде переведений на роботу контролерів на лінії споживання послуг без погіршення істотних умов праці.
  • Розробити план-графік роботи контролерів, їх посадові обов’язки.
  • Визначити ціну та строк придбання і встановлення програмного продукту та техніки для розширення функцій існуючої технологічної диспетчерської.
  • Збалансувати роботу по оновленню договорів надання послуг з введенням в їх формат вимог, який запустить другий автоматизований програмний комплекс технологічної диспетчерської по виявленню адрес несанкціонованого відбору води та теплової енергії. (Деталізацію формату договору виконують управління економічного розвитку Южноукраїнської міської ради та департамент інфраструктури міського господарства Южноукраїнської міської ради на протязі місяця від дати цього протоколу).
  • Забезпечити навчання персоналу.
  • Об’єднати зусилля роботи абонентського відділу (автоматизована система обліку комунальних платежів)  та програмного комплексу технологічної диспетчерської.
  • Визначити ціну та строк придбання і встановлення автоматизованої системи обліку комунальних платежів «Інтерсофт біллінг облік абонентів теплопостачання, водопостачання та водовідведення  (юридичні особи)».
  • Прискорити капітальний ремонт теплової ізоляції мереж теплопостачання.
  • Придбати антимагнітні наліпки на парк приладів абонентського споживання води питної та води гарячої в кількості 12 тис. од. (1-ий етап).
  • Органічно запустити цю важливу роботу в її стартові умови, де напрацювати оптимальний алгоритм виходу на мету, яку ставить завдання цього протоколу – покроково забезпечити зниження тарифних втрат води, тепла та похідного водовідведення, а відтак сприяти виходу на поточну роботу КП ТВКГ без боргів.
  • Розробити проект програми підтримки  органу самоорганізації населення кварталу №7 м. Южноукраїнська  - «УПРАВА МПЗ», в частині ремонту майна спільного користування (мережі тепло-, водопостачання та водовідведення, об’єктів благоустрою, освітлення тощо ) за рахунок коштів міського бюджету.

2. На другому етапі (друге півріччя 2019 року) погодити продовження покрокових заходів за п.1, які доповнити реалізацією наступних заходів, для чого:

  • Провести енергоаудит об’єктів КП ТВКГ, як засіб проектно-вишукувальних робіт.
  • Виконати технічне переоснащення  ТРП-2 за адресою: вул. Миру 8а, м. Южноукраїнськ.
  • Продовжити  капітальний ремонт  трубопроводу (заміна  сталевого трубопроводу на  сучасні  попередньо ізольовані труби з комплектуючими  до них) на  проспекті Незалежності, в місті Южноукраїнську від МК – 25 до МК-26.

3. На  третьому етапі (з початку 2020 року) забезпечити виконання  наступних заходів, для чого:

  • Виконати реконструкцію теплової мережі з приєднанням ТРП (ліцей) до магістральної мережі з вул. Дружби Народів.
  • Виконати заміну мережевих насосів.
  • Виконати будівництво резервного переходу напірного колектору господарчо-побутових стоків під автомобільною дорогою Н-24 «Благовіщенське – Миколаїв» в районі АЗК (вул. Дружби Народів,  5-Б).

 (Роботи по пп..1-3 можуть додатково уточнюватись)

Зі своєї сторони ВП ЮУ АЕС без комісійного розгляду не буде приймати рішень тарифного регулювання стосунків – постачання місту продукту комунального ресурсу споживання та його оплати зі сфери споживання, як соціально значимих послуг. Для об’єктивності прийняття таких рішень буде постійно діяти  тристороння робоча група  в складі:

- Представники ВП ЮУ АЕС (за визначенням генерального директора ВП ЮУ АЕС);

- Представники міської ради та її виконавчого комітету (за визначенням міського голови);

- Наглядова рада КП ТВКГ.

Підстави для реалізації вказаних заходів:

- Вимоги Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

- Вимоги Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

- Вимоги Закону України  «Про енергозбереження».

- Вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».

- Вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 604 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії».

- Вимоги наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 №315 «Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг».

- Соціальна потреба виключної ваги.

- Актуальна потреба вивести КП ТВКГ на його роботу без поточних боргів аби створити умови для наступного врегулювання проблеми кредиторської заборгованості.

Безпечна експлуатація АЕС зокрема залежить від її достатнього фінансового забезпечення, кваліфікації персоналу та факторів зовнішнього впливу

  • На основі існуючих матеріалів з культури безпеки МАГАТЕ та ДП НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ». Нова концепція забезпечення безпеки на основі принципів «культури безпеки» зародилася на початку нового століття. В нашій країні вона отримала поширення поки що тільки в ядерній галузі, основний її тезис: виховання у персоналу небезпечних виробництв свідомого дотримання принципів безпеки. Сутність Культури безпеки полягає в досягненні того, щоб увага до безпеки приділялася й організаціями, і окремими особами.

Загальні положення безпеки атомних станцій, затверджені Наказом Державного комітету ядерного регулювання України  від 19.11.2007  N 162, зареєстрованим в Міністерстві  юстиції України  25.01.2008 за  N 56/14747.  

В загальних положеннях  безпеки атомних станцій, зокрема передбачено:

2.16. Вихідна (початкова) подія - порушення роботи  (відмова) системи  (елемента) АС або помилка персоналу, а також зовнішні чи внутрішні  впливи,  які  призводять до порушення нормальної експлуатації, або меж і/або умов безпечної експлуатації. Початкова подія включає всі залежні відмови, які є її наслідком.

2.18. Відмови через загальні причини -  відмови  конструкцій, систем і елементів, що  виникають унаслідок однієї і тієї самої причини,  яка включає помилки  персоналу,  внутрішні  та  зовнішні впливи.

Виходячи з викладеного спільними зусиллями міста і ВП ЮУ АЕС ми вийдемо на шлях порозуміння в цій важливій і відповідальній справі, а саме забезпечимо поетапне виведення КП ТВКГ на роботу без нарощування поточної заборгованості, дійдемо до вирішення питання щодо погашення кредиторської заборгованості КП ТВКГ перед  ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом», чим забезпечимо зняття загрози зовнішнього впливу неповних розрахунків з ВП ЮУ АЕС на її безпечну роботу за цим показником.

Важливо всім знати, що є особливості в комунальному устрою міст-супутників АЕС. Наприклад, гаряча вода в Южноукраїнську готується на 12-ти ТРП міста. У Вараші (місто-супутник Рівненської АЕС) питна вода переважно власного видобутку зі свердловин, а гаряча вода береться з систем опалення - це  не зручно, так як в літні місяці потребує очікування поки з крану потече гаряча вода. В Нетішині (місто-супутник Хмельницької АЕС) практично відсутні ТРП, в Енергодарі є теж свої відмінності в цій галузі послуг.

Отже, ціни на послуги тепло-, водопостачання та водовідведення в цих містах порівнювати не вірно, оскільки вони різні за природою їх влаштування.

Усвідомлюючи важливість та відповідальність виконання викладеного в цьому протоколі, звертаємось до депутатів Южноукраїнської міської ради та до мешканців міста, що тільки така злагоджена, кропітка, послідовна, і на перший погляд, в чомусь складна, спільна робота зможе вивести КП ТВКГ з понад десяти літнього полону неплатежів та одночасно позитивно вплине на якість та обґрунтованість цін (тарифів) на послуги тепло-, водопостачання та водовідведення.

Повне порозуміння цієї відповідальної роботи  буде запорукою розвитку громади Южноукраїнська та стабільної роботи ВП ЮУ АЕС  ДП НАЕК «Енергоатом».

Генеральний директор ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом»

  В.А. Лісніченко

Заступник генерального директора з економіки та фінансів ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом»

 

А.В. Савастру

Міський голова

  В.К. Пароконний

Перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

 

Г.Ф. Мустяца

Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

  О.М. Кольчак

Начальник фінансового управління Южноукраїнської міської ради

  Т.О. Гончарова

Начальник управління економічногорозвитку Южноукраїнської міської ради  

  І.В. Петрик

                       

                                                                             
                                        

 

 

Читайте також