Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Звіт про результати проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу надання соціальних послуг у комунальному закладі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»

26.07.2024
КЗ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соцпослуг) Южноукраїнської міської ТГ»

Комунальним закладом «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» (далі – територіальний центр) відповідно до ст. 11 Закону України «Про соціальні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», на виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказів Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 №760 «Про затвердження Державного стандарту догляду вдома», від 18.05.2015 №514 «Про затвердження Державного стандарту соціальної адаптації», від 05.04.2023 № 119-Н «Про затвердження державного стандарт соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю», від 25.03.2021 року №147 «Про затвердження Державного стандарту натуральної допомоги» було організовано та проведено в період з 20 червня 2024 року до 30 липня 2024 року внутрішню оцінку якості (далі – оцінка) та моніторинг соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд дітей з інвалідністю, соціальна адаптація, натуральна допомога у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги.

Наказом директора територіального центру від 23.05.2024 №109 створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, затверджено план заходів щодо проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром (далі – Комісія).

Підставою для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки  якості соціальних послуг є здійснення планового контролю.

Для вивчення думки щодо якості надання соціальних послуг, які надаються відділенням соціальної допомоги вдома, відділенням комплексної реабілітації дітей з інвалідністю, відділенням організації надання адресної натуральної та грошової допомоги,  використовувались такі методи оцінки: перевірка та аналіз документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг; опитування отримувачів соціальних послуг,  співбесіди, анкетування, телефонне опитування, спостереження, відвідування за місцем проживання, бесіди з персоналом. Здійснювалося вибіркове опитування отримувачів соціальних послуг за місцем проживання, по телефону та в приміщенні територіального центру.

В опитуванні взяли участь 1023 отримувача соціальних послуг. Опитування проводили члени Комісії.

Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних  послуг.

При проведенні внутрішньої оцінки якості соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

Комісія працювала відповідно до затвердженого плану заходів щодо проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром.

Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінювання працівників територіального центру. За результатами проведених бесід, працівники територіального центру задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації. Проблемним є питання оплати праці, часте психологічне навантаження та важка фізична праця.

Соціальні послуги у відділенні соціальної допомоги вдома.

На обслуговуванні у відділенні соціальної допомоги вдома територіального центру фактично перебувало 148 осіб, у тому числі 35 осіб із сільської місцевості. До категорії громадян, які скористалися послугами відділення, входять не лише одинокі громадяни похилого віку, а й одинокопроживаючі громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі, які не здатні до самообслуговування і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, та громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації. Обслуговування останніх здійснюється на платній основі. На платному обслуговуванні у відділенні соціальної допомоги вдома терцентру перебувало 45 осіб, у тому числі 16 осіб у сільській місцевості. У виняткових випадках громадяни, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, звільняються від плати за надання соціальних послуг у разі, коли такі рідні належать до малозабезпечених і отримують державну соціальну допомогу в установленому законодавством порядку, залежні від психоактивних речовин, алкоголю, перебувають у місцях позбавлення волі, також можуть звільнятися від оплати за надання соціальних послуг учасники бойових дій, особи з інвалідністю в наслідок  Другої Світової війни та учасники Другої Світової війни, які проживають самотньо тощо. Для цього рішенням Южноукраїнської міської ради від 27.05.2021 №421 затверджено склад та Положення комісії з питань звільнення окремих категорій громадян від оплати за надання соціальних послуг комунальним закладом «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» в новій редакції. В поточному році звільнених від оплати осіб не було.

Проводилася наступна робота у місті Южноукраїнськ: взяття на обслуговування –  5 осіб, надано допомогу у написанні заяв на державні допомоги – 14 осіб, забезпечення талонами на відшкодування ліків ветеранам війни – 27 осіб, забезпечення талонами на медичні засоби (підгузки) – 6 осіб, забезпечення інсуліном – 21  особа, перевірка роботи соціальних робітників – 17 перевірок, лекція у відділенні оздоровчо-реабілітаційних послуг - 5 лекцій, відвідування сім'ї за зверненням сусідів – 4 особи, консультації –                  72 особи, відвідування у лікарні – 3 особи, допомога у здійсненні поховання – 2 особи, роздача благодійної допомоги – 263 особи, здійснення комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб осіб, які потребують надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі – 50 осіб,  надано допомогу з генерального прибирання та інші послуги за рахунок суспільно корисних робіт – 42 особи та ін.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 15.03.2023 № 84 «Про організацію суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території Южноукраїнської міської територіальної громади» (зі змінами) у відділенні надається допомога населенню, насамперед особам з інвалідністю, дітям, громадянам похилого віку, хворим та іншим особам, які не мають можливості самостійно протидіяти несприятливим факторам техногенного, природного та воєнного характеру. До надання даного виду послуг задіяні 2 особи.

Церквою євангельских християн баптистів «Спасіння» для підопічних відділення соціальної допомоги вдома щотижня надається благодійно хліб. Свіжу випічку отримують 50 осіб, у тому числі 3 особи ВПО, які не знаходяться на обслуговуванні у відділенні.

Послуги надавалися відповідно до укладених договорів про обслуговування.  Кожен підопічний забезпечується продуктами харчування та, за потребою, необхідними лікарськими засобами. Вчасно організовується надання медичної допомоги.

Соціальним обслуговуванням охоплюється Южноукраїнська міська громада, куди входить м.Южноукраїнськ, с.Іванівка, с.Панкратове, с.Бузьке, смт Костянтинівка.

У відділенні соціальної допомоги вдома на обслуговуванні у сільській місцевості перебуває 35 осіб, з них за оплату – 16 осіб (с.Бузьке – 12 осіб, смт Костянтинівка – 13, с.Іванівка - 5, с.Панкратове – 5).

Протягом звітного періоду проводилася наступна робота: проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців сіл про послуги комунального закладу, державні допомоги, допомоги з бюджету громади, зміни в законодавстві – 1068 осіб, прийом громадян – 535 осіб, надання допомоги у написанні заяв на різні види допомог –  139 осіб , перевірка роботи соціальних робітників – 16, надання послуг з придбання та доставки продуктів харчування, ліків, оплати комунальних послуг – 252 особи, забезпечення продуктами та речами першої необхідності малозабезпечених та громадян, що гостро потребують допомоги –  1 сім'я, видача талонів на проїзд – 178 осіб, здійснення обстеження домоволодіння та складання актів обстеження для встановлення фактичного проживання осіб для призначення субсидії – 23 сім'ї. Фізичний супровід осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору - 6 осіб отримали послуги.

Проведено визначення  індивідуальних потреб з урахуванням ступеня індивідуальних потреб на основі шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій на кожного громадянина, який отримує соціальну послугу догляду вдома, складено індивідуальні плани догляду, укладені договори відповідно до вимог Держстандарту зі всіма отримувачами соціальної послуги догляду вдома. Відповідно до вимог Держстандарту догляду вдома індивідуальні плани постійно переглядаються та вносяться зміни до них.

Комісія використовувала такий метод оцінки, як анкета, яка  заповнюється з метою отримання відгуків стосовно організації та надання послуги догляду вдома. В опитуванні взяли участь 99 отримувачів соціальної послуги догляду вдома. Проводились співбесіди, телефонне опитування, вихід за місцем проживання.

Письмових скарг зі сторони отримувачів соціальних послуг не надходило. Усна скарга стосовно недотримання графіка відвідувань соціальним робітником та непорозуміння між підопічним та соціальним робітником були вирішені терміново.  

Протягом даного періоду від підопічних до установи надійшли 42 похвальних відгуки щодо надання їм якісної послуги догляду вдома соціальними робітниками. Загалом підопічні відділення задоволені якістю роботи соціальних робітників.

Внутрішню оцінку якості соціальних послуг працівниками територіального центру здійснено шляхом самооцінки, яка проводиться щомісячно. За результатами самооцінки     95% соціальних робітників одержали «високу» оцінку, 5% - «добру».

Оцінка якості соціальних послуг догляду вдома визначається вивченням реального стану соціального обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

Адресність та індивідуальний підхід 

 Згідно із заявами громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах (відповідно до індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги, своєчасно проводиться повторне визначення індивідуальних потреб. Такі показники як адресність та індивідуальний підхід повністю задовольняють потреби отримувачів – 100 %

Результативність 

Згідно із проведеним опитуванням, в т.ч. і телефонним, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась; скарг з боку підопічних не було, отримані позитивні відгуки роботи соціальних робітників.

Своєчасність

Рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову щодо обслуговування приймається протягом 10 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) підопічного соціальної послуги або його законного представника з урахуванням оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг, яке здійснюється протягом 5 робочих днів з дати отримання заяви про надання соціальних послуг, що відповідає термінам.

Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.

Усі особові справи отримувачів послуги містять договори про надання соціальних послуг, підписані у двосторонньому порядку та укладені у терміни, визначені Державним стандартом. 

Надання соціальних послуг відбувається у строки та терміни, зазначені у договорі.

Доступність та відкритість

Послуга догляду вдома надається за місцем проживання отримувача послуги соціальними робітниками.

Відділення соціальної допомоги вдома (завідувач) розміщується за адресою: б-р Квітковий, 4, знаходиться на першому поверсі двоповерхової будівлі, відповідає санітарним та протипожежним вимогам та забезпечене безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами чинного законодавства. На  дверях розташована табличка з написом назви кабінету / посадової особи. Біля будівлі розташовані інші структурні підрозділи соціального призначення. В’їзд на територію будівлі транспортним засобам доступний.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги догляду вдома, про Державний стандарт догляду вдома, містяться  буклети та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян керівництвом та завідувачами відділень, картка догляду вдома. Також інформацію розміщено на офіційному сайті Южноукраїнської міської територіальної громади, на сторінці у мережі «Фейсбук» та  в міській газеті «Контакт».

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

Під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно з проведеними опитуваннями, отримувачі задоволені роботою соціальних робітників. Соціальні робітники ввічливо, коректно та з повагою ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків. Відповідно до посадових інструкцій соціальні робітники, які надають соціальну послугу, дотримуються правил і норм професійної етики, під час здійснення своїх посадових обов’язків. При спілкуванні з отримувачами соціальних послуг завжди уважні, стримані. Від підопічних письмових скарг не надходило. Були зафіксовані поодинокі усні скарги, щодо яких відразу з’ясовано обставини.  Випадків порушення договору не виявлено.

Працівниками відділення вжиті заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», конфеденційної інформації про отримувачів послуги. Отримувачі соціальної послуги в обов’язковому порядку ознайомлені із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності.

Професійність 

Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

Затверджені посадові інструкції завідувача відділення соціальної допомоги вдома, соціальних працівників та соціальних робітників. Працівники володіють знаннями і навичками та відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеним «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги”, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року №324.

Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього  трудового розпорядку для працівників територіального центру.

Розроблена програма стажування для початківців, «стартового» навчання новопризначених працівників.

Розроблені плани-графіки проведення технавчань на кожне півріччя, курсів підвищення кваліфікації соціальних робітників.               

В особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка).

Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди, про що мають запис в особистих медичних книжках.

Двічі на місяць проводяться оперативні наради, на яких проходить ознайомлення з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг. Розроблений графік проведення навчання та підвищення кваліфікації і графік проведення атестації  робітників.

Відповідно до затвердженого кошторису доходів та видатків на 2024 рік працівникам відділення соціальної допомоги вдома  виплачуються надбавка за складність та напруженість в роботі, щомісячна премія,

Матеріально–технічна база хороша. Для соціальних робітників придбано спецодяг, спецвзуття, сумки та інвентар (рукавички, захисні маски). Соціальних робітників на селах забезпечено велосипедами (5 шт.) та жилетками, проїзними квитками, насосами і запасними камерами.

Високий професіоналізм, співчуття та небайдужість, підтримка вразливих верств населення є запорукою успіху роботи відділення.

Комісія працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг установою, проведено анкетування, проаналізовані отримані дані.

Засідання Комісії оформлено протоколами (100 %). Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

 

-

-

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення соціальної допомоги вдома

«добре»

Продовжувати роботу з відділенням соціальної допомоги вдома. Надавати якісно і вчасно  послуги, розширювати спектр послуг

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

Соціальна послуга «Денний догляд дітей з інвалідністю» у відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю

Комісія використовувала наступні методи проведення оцінки: опитування законних представників отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, бесіди / співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг, вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.

Оцінка якості соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг, а саме:  індивідуальний підхід, результативність,  доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, безпека, професійність.

Доступність та відкритість.

Станом на 01.06.2024 соціальну послугу денного догляду у відділенні комплексної реабілітації отримує 8 дітей з інвалідністю віком від 5 до 16 років. Діти перебувають у відділенні до 9 годин на добу п’ять днів на тиждень (крім вихідних днів). В цей час  діти відпрацьовують основні соціальні навички з вихователем та помічником вихователя; поза групою за індивідуальним графіком займаються з вчителем – логопедом, практичним психологом, фахівцем із фізичної реабілітації; отримують триразове харчування, денний відпочинок, організоване дозвілля.

Відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» розташовано в будівлі за адресою: м. Южноукраїнськ, вулиця Молодіжна, 5а. Приміщення для надання соціальної послуги відповідають санітарним та протипожежним вимогам, державним будівельним нормам і стандартам. Біля будівлі є паркувальний майданчик, розрахований приблизно на 4-6 автомобілів. Приміщення й спеціалізовані приміщення знаходяться на першому поверсі, вхід до реабілітаційної установи обладнано пандусом. В роздягальні є місця для сидіння 6-8 осіб. Також є місця для сидіння батьків, які очікують дітей із занять. В приміщенні установи розташовані інформаційні стенди, на яких розміщено інформацію про соціальну послугу, порядок та умови  її отримання, розпорядок роботи та  контакти відповідальних працівників.

Інформацію про перелік та зміст соціальних послуг, про адміністративний персонал та графік прийому, а також контактну інформацію для комунікації розміщено на офіційному сайті Южноукраїнської громади, зокрема у розділі «Соціальний захист та медицина». Постійне оновлення інформації відбувається у розділі «Актуальна інформація».

Розповсюдження інформаційних матеріалів про доступні послуги для дітей з інвалідністю та дітей групи ризику щодо встановлення інвалідності відбувається через офіційний сайт міста, соціальні мережі, а також у формі роз’яснення, надання буклетів про соціальні послуги, проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота з батьками дітей (батьківські збори, консультації).

На звернення батьків доставка дітей на корекційні заняття до відділення, на здійснення заходів з фізичної та медичної реабілітації  здійснюється спеціальним транспортом територіального центру.

Повага до отримувача соціальної послуги

За результатами проведеного опитування батьків отримувачів соціальної  послуги щодо ставлення до їх дітей надавачів послуг отримано тільки схвальні відгуки.

За результатами перевірок роботи надавачів соціальних послуг відмічено, що скарг щодо неповажливого ставлення до отримувачів послуг та негуманних і дискримінуючих дій не надходило.

Забезпечено дотримання принципу конфіденційності. В посадовій інструкції кожного працівника вказано зобов’язання щодо нерозголошення інформації з обмеженим доступом, яка стала йому відомою у зв’язку з виконанням професійних обов’язків.

Індивідуальний підхід

Після отримання від управління соціального захисту населення Южноукраїнської міської ради рішення про надання соціальної послуги денного догляду дитині з інвалідністю реабілітаційною комісією установи проводиться оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги; розробляється індивідуальний план надання соціальної послуги денного догляду з урахуванням ступеня індивідуальних потреб, умінь та сформованих навичок. Ступінь індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у її наданні визначається на основі шкали оцінки можливості  виконання елементарних дій та шкали оцінки можливості виконання елементарних або складних дій. Індивідуальний план надання соціальної послуги складається протягом 5 робочих днів після завершення оцінювання індивідуальних потреб. Індивідуальний план надання соціальної послуги відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача соціальної послуги, підписаний та узгоджений із одним із батьків/ законних представників її отримувача і директором територіального центру одночасно з укладенням договору.

Повторне засідання реабілітаційної комісії з метою перегляду та коригування (за потреби) проводиться не рідше ніж раз на півроку із залученням законного представника дитини з інвалідністю. Індивідуальний план переглядається і коригується протягом                  5 календарних днів після повторного оцінювання індивідуальних потреб.

В індивідуальних планах відображено рекомендації батькам/ законним представникам дітей.

В реабілітаційній установі наявна скринька для скарг і пропозицій. Скарг і пропозицій не надходило.

Результативність

Під час проведення оцінки було здійснено опитування 8 батьків/інших законних представників дітей з інвалідністю, які отримують послугу денного догляду у відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю. З числа опитаних 100% задоволені наданням соціальної послуги денного догляду, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги.   В результаті опитування отримано схвальні відгуки та виявлено позитивні зміни.

Важливе місце відводиться формуванню у вихованців групи денного догляду знань про навколишній світ, вихованню культури поведінки, корекції відхилень, розвитку практичних умінь, необхідних для повсякденного життя. Проводяться індивідуальні та групові заняття з математики та грамоти, розвитку мовлення, малювання та аплікації, заняття з  фізкультури. Відпрацьовуються навички самостійного прийому їжі, елементи етики. За призначенням лікарів вихованці отримують оздоровчий масаж і ЛФК, курсами двічі на рік отримують медичні послуги (лікувальний масаж, лікувальні вани, фізіотерапевтичні процедури та ін.)  в оздоровчо – реабілітаційному комплексі «Іскра» Південно – Української АЕС, що позитивно відображається на нервовій, дихальній та кровоносних системах.

Скарг щодо надання послуги денного догляду не надходило.

Безпека

В річному плані роботи відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю на 2023 – 2024 навчальний рік, у розділі «Адміністративно – господарча діяльність» зазначено комплекс заходів, спрямованих на безпеку життєдіяльності дітей та працівників відділення, зокрема вчасне проведення інструктажів з охорони праці, техніки безпеки та пожежної безпеки; контроль за документацією щодо харчування дітей у закладі: інструкції, сезонне чотиритижневе меню, бракеражний журнал; генеральне прибирання території та приміщень; обстеження ділянок та майданчиків для прогулянок щодо безпечності для дітей; дотримання режиму провітрювання кабінетів тощо.

Під час повітряної тривоги всі заходи, режимні моменти в групі денного догляду припиняються, діти з вихователем та помічником вихователя переходять у приміщення найпростішого укриття до відбою повітряної тривоги.

Проектом капітального ремонту приміщень відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю, виконаним комунальним підприємством «Архітектурно – проектне бюро» (ліцензія АБ № 106515), передбачено два входи до приміщення, обладнані пандусами. В організації протипожежних заходів проектом передбачено наявність розосереджених евакуаційних виходів зі з’їздами та пандусами, відкривання дверей по ходу евакуації.

Приміщення облаштовано протипожежною сигналізацією, системою оповіщення СО1, план – схема евакуації затверджена директором територіального центру та погоджена з начальником Южноукраїнського сектору ГУДСНС України в Миколаївській області.

В санвузлах, душових кімнатах, коридорі встановлено поручні.

У всіх працівників установи наявні медичні книжки із 100% проходженням обов’язкових щорічних медичних оглядів.

Зовнішні роботи по утриманню будівлі виконує балансоутримувач споруди за адресою: вулиця Молодіжна 5а – служба у справах дітей Южноукраїнської міської ради.

Професійність

У відділенні комплексної реабілітації дітей з інвалідністю комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» працює 12 осіб. Розроблено та затверджено посадові інструкції всіх працівників відділення комплексної реабілітації дітей з інвалідністю. Всі спеціалісти ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис.

Кожна особова справа працівника відділення денного догляду містить копії документів про освіту (державного зразка).

Атестацію з підтвердженням кваліфікаційного рівня пройшли всі педагоги установи. Курси підвищення кваліфікації педагогами пройдено у Миколаївській державній реабілітаційній установі «Мрія», а також на веб-сайтах спеціальної освіти не менше 180 годин в період між проходженням планової атестації.

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Безпека

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги денного догляду

 

-

-

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 Оцінка якості соціальної послуги денного догляду в цілому:

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення

«добре»

продовжувати роботу відділення, удосконалювати методи роботи, підвищувати кваліфікацію, застосовувати нові методи роботи, розширювати спектр послуг

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

Послуги соціальна адаптація та натуральна допомога у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги

Для проведення внутрішньої оцінки якості надання послуг у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги використовувались такі методи оцінки: опитування отримувачів послуг з метою отримання відгуків стосовно аналізу послуг, бесіди, аналіз звернень, анкетування, спостереження за процесом надання послуг у відділенні. В опитуванні взяли участь 916 осіб, які отримують послуги у відділенні. Протягом звітного періоду письмових скарг не надходило, 6 скарг, які надійшли в усній формі, були вирішені в робочому порядку, шляхом надання консультацій та роз’яснень.

У відділенні організації надання адресної грошової та натуральної допомоги послуги отримали 3365 осіб. Соціальну послугу натуральна допомога отримали 3002 особи.

Натуральна допомога (надання продуктових наборів, забезпечення гарячими обідами малозабезпечених громадян, гуманітарна допомога, перукарські послуги, послуги взуттьовика, послуги швачки, пункт прокату засобів реабілітації, пункт видачі речей, що були у вжитку, побутові послуги в сільській місцевості (рубка дров, косіння трави, прибирання снігу і т.д.).

Перукарські послуги отримали 1216 осіб, з них за оплату – 1071 особа.

Послуги взуттьовика отримала 81 особа.

Послуги швачки отримала 61 особа.

Пунктом прокату засобів реабілітації користується 61 особа, з них 29 осіб - за оплату. 

Речами, що були у вжитку, забезпечено 339 осіб, які отримали 3255 одиниць одягу.

З початку року відбулися 10 виїздів мультидисциплінарної команди до с.Іванівка, с.Панкратове, с.Бузьке та смт. Костянтинівка, 45 осіб отримали послуги.

Соціальні працівники відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги протягом місяця були задіяні у роботі з гуманітарною допомогою та її видачею. Гуманітарну допомогу  отримали 627 осіб, в т.ч. внутрішньо переміщені особи. У тому числі за сприяння Асоціації міст України в рамки угоди з Радою європейських муніципалітетів та регіонів (CEMR) і участі ТОВ «ТК- Домашній текстиль» отримано продовольчі набори та набори гігієни та видано 278 сім'ям ВПО. Також була здійснена допомога з роздачі продуктових наборів  БО «Берегиня Південь» для осіб з інвалідністю            І групи – 153 особи.

Працівники територіального центру постійно задіяні в роботі з отримання, оприбуткування, фасування, роздачі та списання гуманітарної допомоги.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 15.03.2023 № 84 «Про організацію суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території Южноукраїнської міської територіальної громади» зі змінами у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги надається допомога населенню, насамперед особам з інвалідністю, дітям, громадянам похилого віку, хворим та іншим особам, які не мають можливості самостійно протидіяти несприятливим факторам техногенного, природного та воєнного характеру. До надання даного виду послуг задіяні 5 осіб.

Надавалися послуги мешканцям Іванівського старостинського округу за рахунок суспільно корисних робіт (рубка та складання дров, косіння трави, допомога по господарству та ін.) – 34 особи.

Надано послуги робітником з комплексного обслуговування і ремонту будинків у с.Бузьке та с.Панкратове 108 особам, з них 9 особам за оплату.

Соціальна адаптація (освітня послуга «Університет третього віку»). У відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги послугу отримали 189 осіб.

Ця соціально-педагогічна послуга користується великою популярністю серед людей похилого віку і, на жаль, не може одночасно охопити усіх бажаючих відвідувати факультети.

У навчальному 2023-2024 році працювали наступні факультети:

«Психологія»;

«Медико-валеологічний»;

«Основи комп’ютерної грамотності»;

«Українська мова» (2 групи);

«Образотворче мистецтво»;

«Сучасна українська пані» (с.Іванівка, с.Панкратове);

«Правовий доступ» (смт Костянтинівка);

«Плавання» (2 групи).

Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

Адресність та індивідуальний підхід

За заявами громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах. Відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги забезпечує часткове виконання заходів Комплексної програми соціального захисту населення «Турбота» на 2024-2026 роки, затвердженою рішенням Южноукраїнської міської ради від 30.01.2024 № 1572, та Порядками відповідно до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 07.02.2024 № 66 «Про затвердження Порядків використання коштів бюджету Южноукраїнської міської територіальної громади на виконання заходів Комплексної програми соціального захисту населення «Турбота».

На кожного громадянина, якому відділення адресної допомоги надає послуги, ведеться особова справа, в якій міститься:

- рішення управління про надання соціальних послуг;

- копія документа про встановлення інвалідності (за наявності);

- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

- довідка про потребу у технічних засобах реабілітації (для пункту прокату);

- картка визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги;

- індивідуальний план надання соціальної послуги;

- договір про надання соціальних послуг;

- копія наказу чи витяг з наказу про надання / припинення соціальних послуг.

Результативність

Згідно з проведеним опитуванням, 90% опитаних отримувачів послуг задоволені послугами відділення надання адресної натуральної та грошової допомоги, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів послуги, позитивними змінами у стані отримувача послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуги не отримувались.

Від отримувачів послуг надійшли пропозиції: збільшити асортимент речей у пункті видачі речей, які були у вжитку великого розміру, взуття, посуду, покривал;  забезпечувати гуманітарною допомогою (продуктові набори, хімія, підгузки дитячі і дорослі, суміші); збільшити кількість надання транспортних послуг протягом тижня; збільшити кількість годин викладання в університеті третього віку на факультеті «Українська мова»; розширити факультети університету третього віку а саме: англійська мова, музика; запровадити екскурсійні поїздки.

Своєчасність

Соціальні послуги у відділенні надання адресної натуральної та грошової допомоги надаються при зверненні потребуючого у разі потреби.

Під час проведення моніторингу комісією опрацьовано особові справи  отримувачів послуг відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Рішення про надання соціальної послуги приймається протягом 10 днів з дня подачі заяви, з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг та протягом 3 днів складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальних послуг. Терміни складання та підписання договору про надання соціальних послуг з дня прийняття рішення дотримуються, що забезпечує своєчасність отримання соціальних послуг. 

Доступність та відкритість

Відділення має два окремо розташованих приміщення і кабінети, які відповідають санітарним та протипожежним нормам. Кабінет, який займають соціальні працівники, знаходиться на першому поверсі двоповерхової будівлі за адресою: б-р Квітковий, 4. За цією ж адресою (колишній дитячій садочок), з іншого боку у приміщенні розміщено кабінети, де знаходяться пункт прийому та видачі речей, що були у вжитку та швачка. Приміщення і кабінети відповідають санітарним та протипожежним нормам.  Облаштовано пожежну сигналізацію.

Приміщення з кабінетами, де розміщені взуттьовик, перукарі та психолог, знаходиться на першому поверсі одноповерхового будинку за адресою: б-р Квітковий, 9. Вхід до приміщення обладнаний пандусом з поручнями, є кнопка виклику. Спеціально облаштована туалетна кімната.

 Зазначені приміщення розташовані в центрі міста та біля інших соціальних об’єктів. Для осіб з обмеженими фізичними можливостями доступ у приміщення вільний. Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, які надаються відділенням, графіки особистого прийому керівництва. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету/посадової особи.

Одним з шляхів донесення до отримувачів послуг інформації про соціальні послуги є робота мультидисциплінарної команди. Постійно висвітлюється інформація на офіційному веб-сайті Южноукраїнської міської територіальної громади, на сторінці територіального центру соціальної мережі «Фейсбук», в газеті «Контакт» про послуги у т.ч. про роботу мультидисциплінарної команди.

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

Під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно з проведеними опитуваннями, в т.ч. і по телефону, отримувачі послуг у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги задоволені ставленням до них працівників. 

Працівники відділення ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають у таємниці конфіденційну інформацію, отриману у процесі виконання службових обов’язків.

Від отримувачів послуг письмових скарг не надходила. Були зафіксовані усні скарги, щодо яких одразу приймалися відповідні рішення.

Професійність

 Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

Посадові інструкції затверджені згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників «Випуск 80» «Соціальні послуги», затверджені наказом.

В особових справах працівників містяться документи працівників про освіту державного зразка.

Всі працівники відділення ознайомлені з посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників територіального центру. Володіють необхідними знаннями і навичками. Атестація соціальних працівників проводиться вчасно. Проходять навчання на вебінарах та тренінгах.

Щороку взуттьовик, швачка, перукарі, робітники з комплексного обслуговування й ремонту будинків, комірник проходять медогляд згідно з вимогами законодавства.

Проводяться технічні навчання, на яких проходить ознайомлення з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг та ін.

Відповідно до затвердженого кошторису доходів та видатків на 2024 рік працівникам відділення соціальної допомоги вдома  виплачуються надбавка за складність та напруженість в роботі, щомісячна премія, а також надбавку за вислугу років відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України №239 від 15.06.2011.

При проведенні внутрішньої оцінки якості надання послуг у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги застосовувались кількісні показники послуги.

Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги надання адресної натуральної та грошової допомоги визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники

якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51 % до 100%

 

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

 

-

-

«Добре»

Кількість соціальних працівників, які пройшли атестацію

 

-

-

«Добре»

 

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

 Узагальнений статус

Рекомендації по роботі відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги

«добре»

продовжувати роботу з надання послуг у відділенні

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

Отже, в комунальному закладі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади» проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг та моніторинг соціальних послуг: догляд вдома, денний догляд дітей з інвалідністю, соціальна адаптація, натуральна допомога у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги.

Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників усі вищевказані соціальні послуги, що надаються територіальним центром, відповідають встановленому рівню – «Добре».

Заплановані заходи для покращення роботи комунального закладу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Южноукраїнської міської територіальної громади»:

- продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги, а також роботу щодо вивчення потреб мешканців Южноукраїнської територіальної громади у соціальних послугах.;

- своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги денного догляду, забезпечувати оформлення відповідно вимог законодавства;

- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру, зокрема забезпечення соціальних робітників спецодягом, взуттям, забезпечення обладнанням відділень, тощо;

- з метою покращення якості соціальної послуги денного догляду, за умови надходження коштів з міського бюджету, благодійних організацій, сприяти зміцненню матеріально-технічної бази відділення;

- запроваджувати надання нових соціальних послуг та нових методів комплексної реабілітації дітей з інвалідністю;

- співпрацювати з Южноукраїнською міською філією Миколаївського обласного центру зайнятості  щодо залучення працівників на громадські та суспільно корисні роботи;

- щомісячно проводити наради щодо обговорення якості надання соціальних послуг персоналом та самооцінки працівників;

- продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у державних стандартах;

- підтримувати в актуальному стані сторінку у мережі «Фейсбук» та інформаційні стенди;

- продовжити інформаційно-роз'яснювальну роботу серед мешканців громади з питань  отримання соціальних послуг у територіальному центрі;

- підтримувати цінності та імідж територіального центру.