На сайті «Маю Право» 22 липня 2020 з’явилась публікація під назвою «Ремонт Южноукраїнської іфекційки відкладати вже немає куди!». В контексті роздумів автора наводиться його бачення роботи місцевого самоврядування стосовно об’єктів охорони здоров’я міста Южноукраїнська.
Перегляд публікації лишає відчуття тенденційності і недостовірності поданого автором матеріалу.
1. Сесія Южноукраїнської міської ради 25.06.2020 дійсно прийняла рішення на отримання благодійної допомоги від приватного акціонерного товариства «Юженергобуд» у формі поточного ремонту 3-го поверху інфекційного корпусу КНП «ЮМБЛ ЮМР». Таке рішення - це рекомендація.
2. Інфекційне відділення - це режимний об’єкт. Обмеження стосовно відвідувань та втручання в його роботу є особливо контрольованим в період карантинних вимог. З ініційованого питання ремонту в цьому відділенні, коли на його перших поверхах перебувають хворі на гостру респіраторну хворобу COVID-19 різного ступеню важкості, виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради звернувся до Миколаївського обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров’я України з проханням надати роз’яснення за яких умов в інфекційному відділенні можуть проводитись ремонтні роботи.
3. Відповідь надійшла і в ній зокрема вказано – «не проводити вказаний ремонт до остаточної виписки хворих». Крім того, на адресу виконавчого комітету надійшла відповідь Управління охорони здоров’я Миколаївської обласної державної адміністрації, в якій теж зроблено наголос на «утримання від будь-яких робіт у корпусі до «остаточної виписки хворих».
4. Маю нагадати, 17 березня Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» і ввела адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення правил карантину. За недотримання правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, якщо такі дії спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, - штраф від 17 тис. до 51 тис. гривень або арешт на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 3 років, або позбавлення волі на строк до 3 років. Якщо ці дії спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки - позбавлення волі на строк від 5 до 8 років. Коментарі тут мабуть зайві.
5. Потрібно зауважити, що кількість койко-місць у вказаному відділенні наразі задовольняє потреби міста і навіть окружних населених пунктів. Таких обладнаних місць для хворих є в достатній кількості в лікарнях області по першій лінії забезпечення потреб по COVID-19. Звісно, що за таких обставин ризикувати здоров’ям, а тим більше життям людей, ніхто не буде.
6. Можна подякувати вказаному благодійнику але з його акцією доведеться дещо почекати.
7. В частині об’єктів розкрадених, об’єктів занедбаних, наведеної недобудови та інших негараздів походженням з 2005 – 2015 років, де міська рада цього скликання, як єдиний власник майна від імені територіальної громади міста, отримала в спадок вказану вище безгосподарність зі збитками в межах 300 млн. грн. матеріали, які вбачались, як зловживання, задокументовані і передані в правоохоронні органи.
8. Частину вказаних об’єктів в цій каденції міської ради вдалось відновити. Стосовно іншої частини, як зокрема об’єкти для дітей, є звернення у Верховну Раду України аби нам надали потрібну допомогу, інша частина чекає дозволу на інвестиційну оренду та на заходи сучасного відновлення, які є на розгляді в міській раді. Є відома і чітка позиція виконавчого комітету міської ради і на майбутнє міста.
9. Зверну увагу на плутаницю автора з цифрами міського бюджету. Зокрема, загальна сума міського бюджету 2020. 520,1 млн. грн. і в ній захищені статті – освіта, медицина, бюджетна сфера, а на всі капітальні ремонти державний бюджет місту лишив 44,5 млн. гривень. Це звичайно дуже мало, але це практично щорічна норма державного рішення в країні з економікою, яка не має сталого зростання.
10. Автор в публікації «Ремонт … інфеційки …», застосовує вислови – «отримати гроші на «дурняка», що міський голова виступає за трьохмільйонний ремонт з бюджету та якісь там «откати». Маю вказати, що матеріал публікації є на межі популізму і з чужих вигадок.
11. Також маю роз’яснити автору названої публікації, що згідно 26-ї статті Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - бюджетні кошти, майно і землі територіальної громади - це виключна компетенція депутатів міської ради. До цих питань повноваження міського голови не відносяться.
12. Це не перший матеріал в ЗМІ, який, зокрема до роботи міського голови подається тенденційно і з викривленнями. По цій публікації є єдине пояснення - або у автора відсутнє володіння інформацією, або просто попереду місцеві вибори і комусь дуже хочеться бути на слуху щоб виборці помічали. Особисто я вже звик до таких зачіпок і в більшості випадків просто не реагую, але матеріал було розміщено на сайті одного з депутатів міської ради і я вважаю за потрібне поінформувати громадськість про цей випад.
Міський голова В. Пароконний