Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

ЩО КОМУ ГОЛОВНЕ? ДІЯ ДРУГА

01.06.2020

Саме погане, коли тебе дурять, а ти ще і віриш цьому, ще гірше, коли тебе намагаються обдурити ще раз на тому ж місці, що дуже схоже на проблему дитсадка-8. Поінформований - значить захищений, тому і подається ця інформація. Є надія, що «помилку» виправлять.

Відомо, що ширма з німецької – це захист. А як захищаються ті, хто не прав? Вірно, ховаються за ширмою. В проблемі з невдалим проектом ДНЗ-8 особи, які в 2018 помилились чи щось порушили, вже ховались за людним шоу, де всіляко намагались відповідальність за невдалий ремонт перекласти на кого завгодно, тільки не на тих, хто не так використовував  виділені фінанси до букви Закону і мав за це відповідати чи пояснювати, що відбулось.

Незнання мешканцями міста законів, які регулюють правові стосунки в місцевому самоврядуванні, дуже часто використовують особи зацікавлені поставити цю обставину собі на користь, або собі в захист. Інколи вони використовують і перше і друге одночасно, а  хтось просто радіє і намагається себе показати в кращому вигляді на чужій біді. Ми це бачили на першому прикладі усунення пошкодження по ДНЗ-8, як на мітингу підбурювали людей саме ті, хто керував містом в той період, коли породили нинішню проблему. Нам і наразі невідомі її причини, йде слідство. Та нагальна потреба відновити споруду названого дитячого садку потребувала чергових дій і їх розпочали за чинними процедурами.

Міська рада чергове виділила в розпорядження Департаменту інфраструктури міського господарства, директор Волчко Х.Д., десять мільйонів гривень. Керівник ДІМГ-у, а це самостійна юридична особа, провів потрібні процедурні дії. Зауважу, в фінансову роботу Департаменту, як і в роботу інших восьми розпорядників бюджетних коштів міської ради не має права втручатись ні міський голова, ні його заступники, яких призначає рада не зважаючи, що законодавче їхні посади так і називаються – заступники міського голови з питань виконавчих органів ради, а ДІМГ є одним з дев’яти вже названих виконавчих органів Южноукраїнської міської ради, які мають право на розпорядження бюджетними коштами.

Це особливість, якою інколи спекулюють, коли помилки допущені у декого з названих дев’яти самостійних юридичних осіб намагаються перекладати на когось іншого. Доречі, в Южноукраїнській міській раді юридичні особи, в частині використання ними бюджетних коштів перевіряють відповідно на це уповноважені органи. Зокрема, виконавчий комітет є одним з дев’яти юридичних осіб, який очолює міський голова. Як і керівники інших восьми  юридичних осіб, він несе свою відповідальність за кошти, які виділені в розпорядження виконкому. Роками до виконкому від чисельних перевірок суттєвих зауважень не було.

В свою чергу постійні депутатські комісії, депутати міської ради самостійно та/або за участі кураторів супроводу і опрацювання пропозицій щодо стану роботи виконавчих органів ради за розпорядженнями міського голови в порядку забезпечення виконання рішень міської ради, де вона такий обов’язок на них покладає, здійснюють контроль за виконанням рішень ради чи її виконавчого комітету. Пояснення наводиться аби не було підстав для інсинуацій по темі – «хто за що відповідає», які окрім шкідливої втрати часу та відволікання уваги від потреби виправляти не вірні рішення нічого доброго не дають.

Тільки стало відомо, що давно очікуване, вже друге укріплення частини садочку №8 буде коштувати на першому етапі названих робіт в понад 50 мільйонів гривень, а другий етап за проектом оцінили ще дорожче, міський голова дав низку доручень, зокрема за №66-д «Про недопущення соціальних втрат …» відповідальним особам директору Департаменту Волчко Х.Д. і робочій групі під головуванням першого заступника міського голови Мустяци Г.Ф. доводилось засвідчити, що при оголошенні тендеру буде виконуватись переговорна норма, яку начебто досягли замовник проекту по укріпленню ДНЗ-8 і його виконавець на засіданні постійних депутатських комісій міської ради в їх розширеному складі 21 і 25 травня по сумі робіт в 12 мільйонів гривень на 2020 рік аби після цього діти пішли в свої групи. Та є сумнів.

Якщо буде загроза виконання відновлювальних робіт, де з стенограм (протоколів) зазначалось, що треба реалізовувати тільки весь проект на всю «стомільйонну» суму і тільки тоді діти будуть розміщені в своїх групах і далеко не в цьому році, то буде потреба подавати матеріали у правоохоронні органи, як про це 22.05.2020 визначилась комісія. Вбачається що, з продовження засідання депутатської комісії 25 травня витікає варіант наступного сценарію:

  • За проектом ТОВ «ЕТАЛОН ПРОФСТРОЙ» взята геологія попереднього проекту і є «стомільйонне» рішення без доступу дітей в їх групи на декілька років.
  • У попереднього виконавця за цією ж геологією результат невдалий і справу усугублено.
  • Такий стан речей заслуговує на правоохоронну оцінку швидку і експертну, навіть якщо  буде підтвердження, що ціну і термін реалізації проекту можливо помітно зменшити.

Проведені наради і постійні депутатські комісії вказували, що є що доповісти міській раді, та її позапланова сесія не відбулась за неявки декількох депутатів. Сесія мала б розглянула ситуацію в ДІМГ по ДНЗ-8, що безпосередньо належить до її компетенції у відповідності до букви Закону. Та, мабуть, наявну помилку з непідйомною сумою для бюджету міста буде «виправляти» нове керівництво Департаменту і, схоже, вони знають, що пропонувати. Схоже, що 29 травня була спроба інсинуацій няньок автора принципової  помилки по дитсадку №8 аби відвести увагу від висновку по ДНЗ-8, де ціна проекту близька до нового будівництва, яке, як і ремонт ДНЗ-4, теж потрібно розглядати. У нас діти, і має діяти, як закон (ДБН), так і професіональні зрілі рішення на його основі, які будуть враховувати потреби цих дітей. 

Нагадаю. Конституція України в її 19-й статті вказує – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством». Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Начебто неможливість нинішнього проекту процедурно виділити з 50 мільйонів суму потрібну на спасіння частини будинку дитячого садку, аби діти після такого ремонту пішли в свої групи, спонукає переглянути структуру неподільної суми і її проектний статус аби з переговорного процесу норму моралі вивести на користь дітей і забезпечити можливість дитсадку працювати в умовах карантинних обмежень. Далі буде.   

 

         Міський голова   В.К. Пароконний