Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

НЕБАЖАННЯ ВИРІШУВАТИ СКЛАДНІ ПИТАННЯ, ЦЕ ЩО?

14.01.2020

А. Ейнштейн казав: «Якщо я не дивлюсь
на Місяць, це не означає, що його не існує»

 

 

Роками існувала тарифна проблема КП ТВКГ, та її чомусь було не прийнято помічати певним колом осіб.

Хто ж чи що стримувало бажання міської ради побачити чим і як живе це важливе для міста підприємство, яке у власність територіальної громади безоплатно передало ДП НАЕК «Енергоатом» у 2002 році за державним рішенням та рішенням міської ради того періоду. 

Наразі це питання чи не саме головне для перспективи життя, розвитку та гарантії соціальної захищеності територіальної громади Южноукраїнська.

В той час було розпочато реконструкцію ТРП-1 на нове теплообмінне обладнання, на 2003 рік житлові будинки міста були 100% обладнані приладами обліку споживання води питної та води гарячого водопроводу з готовністю працювати за нормою і вимогою Уряду України. Станом на початок 2005 року ми вийшли на створення технологічної диспетчерської, була побудована метрологічна лабораторія. Але з моїм звільненням з посади в квітні 2005 року цими роботами для тарифної справедливості не скористались.

Прилади обліку ржавіли 10 років без попиту на їх роботу. Потрібна комплексна модернізація комунального обладнання міста була проігнорована на протязі десяти наступних років не зважаючи на вимоги це робити за двома Постановами Уряду України. Паралельно з цим росли борги КП ТВКГ до ВП ЮУ АЕС.

Спроби в 2016 – 2017 роках зрушити цю проблему були примусово зупинені, як фахівцями АЕС, так і відомими депутатами міської ради С.В. Горностаєм, А.П. Толкачем та іншими депутатами, які через їхнє помилкове бачення шляхів вирішення комунальних та інших проблем міста в кінцевому результаті отримали деструктивну владу в особі секретаря Л.П. Дзюбенко та депутата С.В Горностая з тривалим зупиненням роботи міської ради та цілою низкою породжених і поглиблених проблем в інфраструктурі міського господарства.

Сьогодні за сприяння різного роду осіб в соціальних мережах, в інший спосіб розпочата  підготовка до місцевих виборів. Аби створити фон потрібний замовникам для проведення в новий склад міської ради депутатів, які будуть слухняні і керовані відомими і не дуже, але наявними кукловодами розпочата кампанія вже помітної дезінформації мешканців міста. «Рада маріонеток», це корупційне бажання вказаних осіб і за ціною введення в оману виборців аби мати своїх депутатів вони не поскупляться. Серед їхніх забаганок ключовою є посада міського голови. Звісно вже є і низка інших бажаючих взяти активну участь в місцевих виборах.  Тож все попереду. 

Та при різному ставленні до комунальних питань в роботі міської ради роботи по модернізації КП ТВКГ, які були сплановані з 2001 року в 2016 – 2019 роках виконувались. Вони були не системними і перш за все виконувались на ділянках, де була потреба заміни не ефективного і аварійного обладнання. Надалі буде можливість побачити певну частку того, що зроблено і що упущено на шляху виведення КП ТВКГ на шлях його сучасної і без боргової роботи.

Це приклад того, що популістські пропозиції одним махом щось вирішити є абсолютно безпідставними і безплідними. Для досягнення бажаного результату потрібна кропітка, послідовна і професійна робота багатьох людей. Вирішення тарифної проблеми, як на державному, так і на місцевому рівні є саме таким показовим завданням та прикладом.

Тож не полінуймось і перегляньмо, що було встановлено рейдом по ТРП КП ТВКГ. Наступними для перед проектного дослідження в ближчі дні будуть такі ж рейди на КНС та інші важливі для міста об’єкти. Тільки так можливо вирішувати не прості питання. Думаю, що ця робота зацікавить і певне коло депутатів міської ради. Тож про рейд по важливим для міста об’єктам, яких наші споріднені атомні міста в їх господарстві не мають. Така особливість побудови наших міст і зокрема інфраструктури Южноукраїнська.   

 

РЕЙД ПОСАДОВЦІВ І ФАХІВЦІВ

для попереднього дослідження та перед проектного формування
технічних умов необхідних для проектних завдань та варіантів програмних
рішень на розгляд депутатів Южноукраїнської міської ради по черговій спробі
виведення КП ТВКГ на поточну без боргову роботу, як першу і основну умову
для повних і своєчасних розрахунків комунального підприємства і міста з 
ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» за отримані від них комунальні послуги

 

ПРОТОКОЛ ПОПЕРЕДНЬОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Рейд по ТРП міста здійснено за ініціативою міського голови в цілях дослідження їх реального техніко-технологічного стану, комісійного визначення його достатності для обґрунтованого в ціні (тарифі) надання комунальних послуг в сферу споживання міста, попереднього визначення наступних дій всіх причетних сторін до впорядкування роботи  цього підприємства на рівень сучасної роботи за чинними державними вимогами та соціальними гарантіями забезпечення міста комунальними послугами.  

В дослідженні взяли участь міський голова В.К. Пароконний, перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мустяца Г.Ф., керівник та  фахівці КП ТВКГ, керівник та фахівці ДІМГ, депутат Южноукраїнської міської ради,  начальник Управління економічного розвитку міської ради, представники КП ЖЕО, ОСББ, інші особи. Роботу вирішили побудувати  з дослідженням на місці стану  роботи кожного ТРП.

У вступному слові в приміщенні ТРП-2 міський голова стисло поінформував учасників дослідження роботи ТРП Южноукраїнська про цілі і завдання наміченої роботи, вказав, що це чергова, після введення в дію рішення міської ради від 13.07.2017р. №758 – Програма «Якісні та обґрунтовані тарифи кожному споживачу без боргів» спроба виведення КП ТВКГ на самодостатню роботу з наступним документальним підтвердженням всіх складових цього не простого процесу, яка за певних причин була не сприйнята ВП ЮУ АЕС та проігнорована міською радою починаючи з бюджетного рішення на 2018 рік.

В результаті колегіального і детального дослідження:  

1. Встановлено, що реконструйовані і не реконструйовані ТРП не мають портів (точок підключення для засобів комунальної телеметрії, принаймні для реалізації функцій  контролю та реалізації директив управління через можливі засоби оперативного і ефективного регулювання тиску і температури подачі тепла та ГВС в їх споживання містом залежних від порівняння нормативно заданих та фактично отриманих на АРМ оператора теплового розподільчого пункту показників та їх передачі від всіх ТРП в об’єднану технологічну диспетчерську для системного контролю і управління вказаними процесами без чого не можливо здійснювати економічно обґрунтоване надання в якості, ціні (тарифі) послуг – теплопостачання, гарячого водопостачання, а відтак і похідного за формульним розрахунком водовідведення, яке теж буде економічно і комерційне не обґрунтованим), що зокрема попередньо зафіксовано в наступних позиціях та в доданому матеріалі, як одному з прикладів нової роботи:

1.1 практично кожна ТРП має по дві спарені мережі (теплопостачання та ГВС), які, як правило, включені на один циркуляційний насос, що не дозволяє до чинних нормативів диференційовано регулювати параметри тиску і температури у відповідності до різних характеристик різних мереж, де кожна з них сама по собі має певні параметри розбалансу її роботи за вказаними параметрами.

1.2 не всі приводи циркуляційних насосів мають засоби регулювання їх обертів, а відтак і не мають можливості здійснювати сучасне технологічне регулювання, наприклад параметрів теплопостачання, в залежності від температури зовнішнього середовища та ГВС до встановлених нормативів.

1.3 відсутнє будь яке технологічне обладнання робочого місця оператора ТРП засобами контролю за технологічними параметрами функціонального регламенту роботи ТРП вже не кажучи про певне обладнання АРМ оператора, де ця інформація обов’язково передається в централізовану технологічну диспетчерську. Тут вбачається і порушення вимог по охороні праці працівника.

1.4 на ТРП відсутня будь яка аварійна сигналізація.

1.5 В багатьох випадках є проблеми з покрівлею споруд ТРП та є потреба  проведення внутрішніх ремонтів приміщень. 

1.6 Встановлена необхідність накладання результатів проведеного енергетичного аудиту на матеріалізовані результати проведеного дослідження. Ціль – вихід  на окремий моніторинг та похідний від нього алгоритм дій на проектне рішення для персоналу ТРП та/або технологічної диспетчерської пов’язане з потребою отримання нової функції належного регулювання параметрів при наданні в сферу споживання міста послуг теплопостачання та ГВС.

1.7 Додатковим заходом вбачається дослідження потрібного аналізу стану та етапних можливостей включення технологічного ресурсу елеваторних вузлів в процес виходу на системне регулювання і комплексне управління послугами теплопостачання. 

1.8 Є необхідність дослідження та отримання висновку доцільності промивки трубопроводів в порівнянні з їх заміною, виконання певних робіт цього спрямування та наступного чи першочергового прийняття рішення по реконструкції окремих ділянок мереж теплопостачання та ГВС.

1.9 Як можливу та вже реально окреслену потребу на певну перспективу потрібно розпочати дослідження отримання енергетичного ресурсу від застосування можливих джерел децентралізації по теплозабезпеченню міста і послуги ГВС з наявних в місті ресурсів та існуючого досвіду в інших містах і країнах.

**  Окремим і фактором для негайного реагування є неприпустиме завищений тиск в окремих трубопроводах мереж ТРП (межах 18 кгс/см2), який являє загрозу життю людей поряд з іншими потребами доопрацювання устрою ТРП, а саме за №№:

1.10 ТРП  №1           -- дефектний акт додається

1.11 ТРП  №2           -- дефектний акт додається

1.12 ТРП  №3           -- дефектний акт додається

1.13 ТРП  №4-а        -- дефектний акт додається

1.14 ТРП  №4-б        -- дефектний акт додається

1.15 ТРП  №5           -- дефектний акт додається

1.16 ТРП  №6           -- дефектний акт додається

1.17 ТРП  №7           -- дефектний акт додається

1.18 ТРП  №8           -- дефектний акт додається

1.19 ТРП  №9           -- дефектний акт додається

1.20 ТРП  № МПЗ   -- дефектний акт додається

1.21 ТРП  №(ліцей) -- дефектний акт додається

1.22 ТРП  № КБО    -- дефектний акт додається

ТРП, які потребують реконструкції та ремонтів за спільними потребами:

ТРП №      -- дефектний акт додається

ТРП №      -- дефектний акт додається

ТРП №      -- дефектний акт додається

* Виділяється ТРП (Ліцей), де потрібно реалізувати окреме рішення, як і по всім ТРП будуть надані додаткові дефектні акти

* Також виділяється ТРП №6, яку потрібно включити в розвантаження ТРП №3 за принципом додаткового зонування.

* Потрібне окреме рішення міської ради щодо самовільно забудованих об’єктів на комунальних мережах для наступної передачі матеріалів в прокуратуру і до суду в силу того, що вони є порушенням земельного фонду міста та несуть загрозу комунальним комунікаціям.

* Додатково розглядати взаємодію операторів ТРП, технологічної диспетчерської та персоналу, який обслуговує внутрішньо будинкові комунальні мережі в будинках КП ЖЕО, «Управителя», ОСББ, будинків та об’єктів інших власників і управлінців.

* Є питання, яке потребує свого врегулювання, це комплект фільтрів та УФ лампи на вводах питного водопроводу в житлові будинки, проблема висвітлена ОСББ – хто і за який кошт замінює УФ лампу та здійснює контроль за її роботою?

* Попереднє встановлена потреба внесення змін в штатний розпис ДІМГ, де має бути досвідчений персонал, який діятиме у відповідності до йому належних функцій, принаймні  за 17-ю статтею Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до інших вимог.

* З’ясувати наявність та включення в процес управління теплопостачанням і ГВС температурних датчиків в будинкових мережах та регламент профілактики датчиків витратомірів.

* Окремій увазі приділяється місце та значення своєчасної та повної метрології до всіх приладів, які підлягають цьому розділу роботи. ПКМУ №630, розподілювачі тепла!? Вартість системи в межах 35 євро на один радіатор опалення. Вивчити наявний досвід в інших містах.

* Виділити та системно дослідити можливість використання обліку на розподілі мереж та погодне регулювання температурних показників на постачанні теплової енергії.

* Подати пропозиції вдосконалення роботи з різними групами споживачів – КП ЖЕО, «Управитель», ОСББ та інші.

* Мобілізувати зусилля КП ТВКГ на модернізацію роботи абонентського відділу та намітити план договірної роботи за новими вимогами Уряду України. 

* Додатково дослідити непродуктивні енергетичні втрати на об’єктах, мережах, в обладнанні. Наприклад МПЗ, селище та інші.

* Встановлено завдання доопрацювати це попереднє дослідження  на рівні внесення додаткових письмових пропозицій та продовжити цю важливу роботу.   

         Нове і старе обладнання – є з чим порівнювати.

 

Певний підсумок проведеної роботи по дослідженню техніко-технологічного стану ТРП КП ТВКГ було підведено в приміщенні технологічної диспетчерської.

В ході проведеного рейду міським головою та учасниками дослідження було вислухано всі доповіді фахівців КП ТВКГ, коментарі чергових операторів, начальників  технічного і правового відділів та інших фахівців підприємства. В завершення міський голова зібранню учасників системного дослідження роботи, можливостей та проблем, зокрема ТРП та КП ТВКГ в цілому доповів про можливі варіанти виведення цього підприємства з стану реального банкрутства за причинами боргів до ВП ЮУ АЕС від проблем поточної роботи з виробничими втратами, як основною причиною проблем цього колективу, а відтак бюджету Южноукраїнська і всього міста.  

В сумі всього прокоментованого в ході підготовки та реалізації діалогового дослідження за вказаним рейдом вбачається наступне:

  • Господарство КП ТВКГ (обладнання і мережі) в 2002 році на виконання державної вимоги рішенням міської ради було прийнято в комунальну власність територіальної громади міста від ДП НАЕК «Енергоатом» в технологічному стані зразків 60-х років минулого століття.
  • Проектно і виконавське обладнання та мережі вказаного підприємства для потреб міста було побудовано в спрощенні до діючих норм та вимог того періоду, а реалізація зразків проектних рішень мала чисельні відступлення. З викладеного є потрібні характеристики і свідчення.
  • Між тарифні стосунки ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» з 2003 року почали  носити не рівноправний характер, що вплинуло на появлення боргів КП ТВКГ до ВП ЮУ АЕС особливо з початку 2005 року, коли закінчилась дія коштів супроводу процесу передачі місту вказаного майна.
  • До наявних проблем ТВКГ і засобів ЖЕО в утриманні об’єктів міста міської радою в 2009 – 2014 роках було втрачено можливість скористатись з потрібних місту для реформування і модернізації його житлово-комунального господарства десятками  мільйонів гривні від Загальнодержавної Програми реформування ЖКГ країни, а відтак і міста, яка мала резерв коштів на вказану потребу у наведені роки в обсязі 32 мільярда гривні.
  • Є в КП ТВКГ, як і у КП ЖЕО можливість помітно розвантажити собівартість послуг, які вони надають в сферу їх споживання. В першу чергу це додаткові послуги якісно доочищеної води на розлив, де на відміну від існуючих комерційних пунктів буде підконтрольна лабораторії і така послуга може надаватись, принаймні у всіх ТРП міста від КП ТВКГ та у всіх будинках, які обслуговує КП ЖЕО (Управитель).
  • Надалі з перемінним успіхом, більше з нерозумінням певного кола депутатів та посадовців справжніх причин до проблем ТВКГ міста на його нагальні потреби було витрачено понад 170 мільйонів гривні. Де вказану роботу потрібно продовжити аби отримати можливість від КП ТВКГ надавати місту комунальні послуги за економічно обґрунтованими тарифами, які можуть вважатись такими, коли виробляються і постачаються в сферу споживання за сучасними технологіями та оптимальними управлінським штатом персоналу, який працює в умовах реального господарського розрахунку. Надалі протокол доопрацьовується дефектними актами. 
  • Про технологічно досконалу роботу ми і ведемо розмову за вказаним вище дослідженням, де до неї має доєднатись змінена структура управління КП ТВКГ без втрат чисельності всього персоналу, яка буде побудована по принципу цехової господарсько-розрахункової моделі, де її персонал буде мати всі інструменти працювати беззбитково з вчасно виплаченою належною до галузевих вимог заробітною платою да пристойним преміюванням, яке вони самі і будуть заробляти.
  • Перебіг різних подій з достроковим припиненням повноважень міських голів та інші особливості роботи чи простою міської ради не кращим чином впливали на потребу системної модернізації вказаного підприємства, де популісти і демагоги намагались ввести мешканців в оману, а самі в той час знаходили себе в реалізації сумнівних і не першочергової потреби проектів та різного роду рішень. 
  • Наразі, після не тривалого опрацювання є можливість чергове запропонувати депутатам міської ради та ВП ЮУ АЕС декілька рішень в подолання названих вище проблем, вони зокрема можуть бути наступними:

І –  пропонувати ВП ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» забрати КП ТВКГ в їх власність, як це було раніше озвучено деким з депутатів міської ради та і від АЕС були пропозиції напряму постачати окремі комунальні послуги в будинки ОСББ.

ІІ – передати ТВКГ в концесію у відповідності до чинного закону.

ІІІ – чекати що дасть процедура банкрутства, до якої КП ТВКГ довела байдужість певного кола депутатів міської ради за ними проголошеним у 2018 році в сесійній залі лозунгом – «бюджет допомоги КП ТВКГ, це велика афера», ще одним та не останнім знаковим депутатським призивом – «на тариф грошей не дам».  

ІV була і нерозбірливість декого з посадових осіб в ними прийнятих рішеннях, де зокрема один з вже бувших керівників ДІМГ взагалі казав, що телеметрична модернізація роботи КП ТВКГ – «Это бред». А надалі він та його помічники допрацювались до провалу в здачі в експлуатацію низки соціально значимих для міста об’єктів, а ДНЗ-8 взагалі «загубили» в мільйонних коштах та терміні відновлення частини споруди.   

V сприйняти запропонований вище наведеним повторним дослідженням проект дій по прискореній модернізації КП ТВКГ в етапне переведенням роботи його колективу на засади господарського розрахунку від впровадження дійсно економічно обґрунтованих тарифів. Окремим розділом пропонується повертати, реструктурувати наявний грошовий борг до АЕС через підйомні для бюджету міста, принаймні трирічні етапи, де основна умова – вихід на без боргову роботу КП ТВКГ. Особливості відображаються в окремому розділі виконання такого завдання від УЕР міської ради.

VІ – розглядати інші можливі рішення в подолання вказаної вище проблеми з ТВКГ міста. 

 

Додано крисний матеріал для його врахування в роботі за цим протоколом.

Раніше для підключення внутрішніх систем теплопостачання будівель до централізованої теплової мережі застосовувалися, так звані елеваторні вузли, основною, а часом єдиною, складовою яких був водоструминний елеватор. Цей пристрій призначений для підмішування охолодженої води, що повертається з системи опалення до високотемпературного теплоносія з теплової мережі, щоб знизити його параметри до рівня, прийнятного для використання у внутрішній системі опалення і забезпечення його циркуляції. Однак у даний час елеваторні вузли не тільки не відповідають сучасним вимогам з енергоефективності, а й заборонені до використання діючими державними будівельними нормами, у зв’язку з чим підлягають заміні.

Єдиним рішенням, є заміна елеваторних вузлів на сучасні теплові пункти з регулюванням за погодними умовами. ОСББ у різних містах України все частіше приймають подібні рішення: Львів, Черкаси, Вінниця, Одеса, Луцьк, Київ. Члени цих ОСББ вже відчули переваги теплових пунктів з регулюванням за погодними умовами, які дозволяють ефективно використовувати теплову енергію, що дозволяє зменшити платежі за опалення. Крім того, рівень комфорту мешканців у таких будинках суттєво підвищується.

Але як вибрати організацію, яка зможе якісно спроектувати, провести монтаж і пусконалагодження сучасного теплового пункту? Що робити, якщо в ОСББ недостатньо знань для оцінки запропонованого технічного рішення? 

Рішення для подібної ситуації розроблено «Данфосс ТОВ» для ОСББ 5-поверхового житлового будинку за адресою вул. 40 років Радянської України, 78 у Запоріжжі. Застарілий елеваторний вузол замінений на стандартизований індивідуальний тепловий пункт виробництва компанії «Данфосс ТОВ». Заміна елеваторних вузлів на нове обладнання дозволила знизити споживання теплової енергії, як наслідок – досягти ефекту енергозбереження та зниження оплати за спожите мешканцями тепло.

Іншими словами, якщо перед ОСББ стоїть завдання модернізації системи опалення будинку в короткі терміни, то рішенням може бути застосування стандартного вузла змішування для заміни застарілих і нерегульованих елеваторних вузлів.

Стандартний вузол змішування, або СВЗ, являє собою стандартизований варіант технічного рішення для реконструкції теплового вузла у будівлі. Його основна функція – забезпечення необхідних параметрів теплоносія для підтримання їх на необхідному рівні без перегріву та недогріву.

        Стандартний вузол змішування

Стандартний вузол змішування приєднує систему опалення житлового будинку до теплової мережі, управляє подачею теплоносія у будинок і створює необхідний для будівлі режим споживання теплової енергії. Крім забезпечення ефективної роботи системи опалення та усунення недоліків елеваторних вузлів, СВЗ дозволяє надалі модернізувати систему опалення (встановлювати балансувальні клапани на стояках та радіаторні терморегулятори на опалювальних приладах), підвищуючи рівень комфорту для мешканців та зменшуючи плату за опалення.

Стандартний вузол змішування включає всі елементи, необхідні для регулювання і створення гідравлічного режиму системи опалення, є повністю готовим виробом, легко монтується і обслуговується.

Застосовувати стандартний вузол змішування можна як для невеликих приватних будинків від 200-300 м2, так і для великих багатоквартирних будинків з сумарною опалювальною площею близько 10000 м2, або близько 200 квартир, оскільки дане обладнання підходить для установки в системи опалення потужністю від 50 до 800 кВт. Відповідно до сучасних нормативних вимог, дане обладнання підходить для підключення внутрішніх систем опалення будівель із залежною схемою, тобто поверховістю до 12 поверхів включно.

Заміна елеваторного вузла на стандартні вузли змішування покращує комфорт мешканців, знижує витрату теплової енергії до необхідного рівня, в залежності від температури зовнішнього повітря, зменшує кількість спожитих Гкал та, відповідно, знижує платіж за опалення.

Економія теплової енергії при використанні СВЗ становить близько 30 % за опалювальний період

Напевно, енергоефективність та енергоспоживання є найбільш дискусійними темами 2016 року. Адже саме у поточному році зрівняли ціни на природній газ для всіх категорій споживачів, що призвело, фактично, до подвійного збільшення тарифу на теплову енергію. Експерти не беруться прогнозувати, як українці пройдуть наступний опалювальний період, але одностайно стверджують, що рівень заборгованості населення за спожиту теплову енергію істотно збільшиться. Щоб знизити витрати на теплову енергію і максимально зберегти рівень комфортного проживання, українці все частіше вдаються до термомодернізації своїх будівель.

Так, взимку 2015 року в місті Обухів Київської області, у декількох трипід’їзних дев’ятиповерхових будинках на вул. Київській встановлені сучасні індивідуальні теплові пункти з погодозалежним регулюванням систем опалення.

Навесні 2016 року голова керуючої компанії, що обслуговує ці будинки, звернулася до компанії «Данфосс ТОВ» із проханням дослідити роботу цих ІТП та надати висновок щодо їхнього поточного стану, й, можливо, рекомендації щодо їх поліпшення. Такий, на перший погляд, незвичайний запит, був обґрунтований тим, що наявний ефект від впровадження даного енергоефективного заходу (встановлення ІТП), не відповідав очікуванням.

Під час дослідження, проведеного «Данфосс ТОВ» 1 березня 2016 року, встановлено, що ІТП даних будинків були виготовлені як блочні теплові пункти компанією «Укрінтерм» (Біла Церква), яка вже багато років поспіль є партнером «Данфосс ТОВ».

Тому в складі цих ІТП для автоматичного регулювання теплового потоку використане обладнання «Данфосс ТОВ»: електронні регулятори ECL Comfort, регулювальні клапани типів VS2, VB2, VRB2 із електроприводами серії AMV. Під час аналізу роботи обладнання фахівці «Данфосс ТОВ» з’ясували, що регулятори теплового потоку не налагоджені належним чином для роботи в автоматичному режимі. За погодженням експлуатаційної компанії, проведене налаштування регуляторів теплового потоку в шести житлових будинках та у дитячому садочку «Рушничок».

Після закінчення опалювального періоду в травні 2016 року фахівці «Данфосс ТОВ» зняли архіви даних з теплолічильників систем опалення п’яти перевірених будинків із шести.

В одному будинку компанії не вдалося отримати архів. Згідно даних архівів, усі ІТП введені в експлуатацію наприкінці грудня 2015 року. На момент дослідження їх роботи фахівцями «Данфосс ТОВ» 01 березня 2016 року, ІТП пропрацювали більше двох місяців. Весь березень 2016 року ці ІТП працювали вже після відповідного налагодження, цілком в автоматичному режимі. У таблиці 1 наведене щомісячне споживання теплової енергії  за 1 квартал 2016 року.

Таблиця споживання енергії на опалення

Як видно з представлених даних, у березні 2016 року споживання теплової енергії на потреби опалення зазначених будинків, порівняно із споживанням у лютому того ж року, скоротилося на 19-31 Гкал за місяць. При цьому слід зауважити, що виконане налагодження не призвело до зменшення рівня теплового комфорту в квартирах і керуюча компанія не отримала жодної скарги від мешканців на погіршення якості централізованого опалення.

Найуважніші та найбільш критично налаштовані читачі відразу зазначать, що у березні було тепліше, і можуть піддати сумніву досягнуті результати. Саме для них декілька цікавих фактів. Варто зазначити, що налагоджені ІТП здійснювали моніторинг температури зовнішнього повітря: електронні регулятори ECL Comfort також мають функцію архівування даних, що надходять в нього від усіх датчиків, у тому числі, й від датчика температури зовнішнього повітря, який є обов’язковою складовою регулятора теплового потоку. Сьогодні існує затверджена методика порівняння теплоспоживання будь-яких опалюваних приміщень, будівель тощо за допомогою такого показника як «градусодоба». Розмір цього показника визначається як добуток різниці між температурою всередині опалювальних приміщень та середньою температурою зовнішнього повітря протягом періоду дослідження на кількість діб періоду дослідження.

Нормативна температура всередині приміщень складає +20 °С. Саме на підтримання цього рівня температури й налаштовані автоматичні регулятори теплового потоку ІТП. Середня температура зовнішнього повітря протягом лютого 2016 року склала +3,99 °С, а у березні 2016 – вже +5,84 °С. Відповідно, в лютому 2016 було 29 діб, а у березні – 31 доба. Тепер визначаємо кількість градусодіб, помноживши різницю температур на кількість діб й отримуємо, що в лютому 2016 цей показник складав: (20-3,99)*29 = 464, а у березні 2016 – (20-5,84)*31 = 439.

Маючи значення кількості спожитої теплової енергії на опалення кожного будинку згідно показань приладів обліку, визначаємо відносне значення споживання теплової енергії за 1 градусодобу – dQ, яке дорівнює відношенню спожитої кількості теплової енергії на опалення до кількості градусодіб протягом періоду споживання. Наприклад, будинок №172 в лютому спожив 91,77 Гкал, при цьому в лютому було 464 градусодоби, саме тому значеня dQ для цього будинку в лютому складає 91,77/464=0,198 Гкал/градусодоба. Всі дані розрахунків зведені в таблицю 2.

З даних таблиці 2, які представлені в зведених значеннях з урахуванням середньої температури повітря в різні місяці, а також з кількістю діб у кожному з них, бачимо, що у відсотковому значенні споживання теплової енергії на потреби опалення зазначених житлових будинків зменшилося від мінімально 19,7 % до максимально 31,4 %, а в середньому більше ніж на 25 %. Відтак, реальні суми у платіжках мешканців цих будинків зменшилися практично на чверть.

Цей приклад наочно демонструє важливість правильного налагодження встановленого обладнання ІТП для отримання реальної економії на оплаті за теплову енергію.

Обладнання в підвалі будинку

Компанія «Данфосс ТОВ» і надалі підтримує та розвиває взаємодію із мешканцями міста Обухів у сфері впровадження програм енергоефективності.

Маємо надію, що навіть скептично налаштовані громадяни вирішать впроваджувати заходи з термомодернізації й енергоефективності у своїх будинках не тільки під тиском зростання тарифів, а свідомо розуміючи сталий економічний ефект від таких рішень.

З будь-яких питань щодо змісту цієї статті та термомодернізації житлових будинків у центральному регіоні України, будь ласка, звертайтеся до фахівця «Данфосс ТОВ» Олександра Гута, gut@danfoss.com.

 

Наш рейд та цей досвід є свідченням того, що ми на вірному шляху попри різні волання популістів, які ними використовуються виключно на їх власну користь і в шкоду людям.        

           

Міський голова   В. Пароконний                                       

Директор КП ТВКГ Миськів О.О.

Заступник м. голови Мустяца Г.Ф.

Майстер експлуатації ТРП КП ТВКГ Борець В.В.     

Керівник ДІМГ  Волчко Х.Д.                                     

Керівник УЕР Петрик І.В. 

Начальник юридичного відділу Борець Ю.І.

Депутат міської ради  Вєнгер В.М.                               

Начальник ВПВ  Булгаров В.Г.

 

    11.01.2020р.