Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Готуємось до нового навчального року

04.07.2018
Інформаційна служба управління освіти

1 вересня 2018 року неодмінно ввійде в історію освіти нашої держави. Ряд останніх законів та нормативних документів, прийнятих на рівні Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України говорить про те, що зворотнього шляху вже немає – ми будуємо Нову українську школу.

Першим хто підпадає під неоцінну відповідальність – це вчитель. Аналізуючи зміст Концепції Нової української школи, Закону України «Про освіту», свою місію в освіті повинні переосмислити усі хто має відношення до організації освітнього процесу в закладі – від директора до технічного працівника, адже міняється філософія освіти вцілому.

На етапі підготовки вчителів до прийняття дітей, які будуть навчатись в школі 12 років, пророблена величезна робота. В неї були включені різні інституції та структури: Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти, департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Консалтингово-методичний освітній центр Южноукраїнської міської ради, якими були проведені навчання, семінари, курси, підготовка тренерів, навчання вчителів безпосередньо та через тренерів.

Не залишила держава в цьому році регіони сам-на-сам з реформою. В масштабах держави на підтримку реформи було виділено близько 2-х млрд. грн. Южноукраїнськ теж отримав підтримку на вирішення першочергових питань на умовах співфінансування з міського бюджету:

- облаштування робочого місця вчителя: державна субвенція – 82875 грн.; співфінансування з міського бюджету (50%) – 82875 грн.;

- на придбання комп’ютерної техніки для 1-4 класів: державна субвенція – 41958; співфінансування з міського бюджету у вигляді субвенції обласному бюджету (30%) – 17353 грн.;

- на придбання меблів: державна субвенція – 379375 грн.; співфінансування з міського бюджету (30%) – 162589 грн.;

- на придбання дидактичного матеріалу: державна субвенція – 256203 грн.; співфінансування з міського бюджету (30%) – 109800 грн.

Крім того Южноукраїнська міська рада виділила додатково 468500 грн. з міського бюджету на придбання меблів.

На другому плані, поки що, залишаються не менш важливі питання: підготовка закладів до опалювального сезону (на сесії міської ради 21.06.2018 року 260 тис. грн. вже виділено), їх роботи протягом осінньо-зимового періоду, вирішення питань повʼязаних з інклюзивною освітою, вирішення питань протипожежного захисту та багато інших.

Сьогодні керівники закладів освіти, на етапі підготовки закладів до нового навчального року, традиційно звертаються по допомогу до батьків; сьогодні батьки ініціюють надання благодійної допомоги закладам (в-першу чергу класам де будуть навчатись їх діти). У будь-якому випадку хто б не був ініціатором надання благодійної допомоги – процедура її отримання не повинна виходити за рамки нормативних документів. Благодійна допомога є добровільним виявленням благодійника. Ніхто не має права змушувати до надання благодійної допомоги. Благодійна допомога повинна надходити на спецрахунок закладу. Як виключення, батьками вибирається уповноважена особа (на перехідному етапі реформи, поки відповідно до законодавства не будуть офіційно затверджені наглядові (піклувальні) ради закладів), яка у подальшому звітує перед батьками. Категорично заборонено отримувати і розпоряджатися благодійною допомогою працівникам закладів освіти. З цього приводу, в останній час, виникає багато суперечок між самими батьками. Закон і порядок один для всіх – ніхто нікого не має права примусити до надання благодійної допомоги. В той же час адміністрації закладів освіти не можуть залишитись осторонь таких непорозумінь, аргументуючи тільки тим, що це ініціатива батьків то хай самі з’ясовують відносини один з одним. Слід наголосити, що саме директор несе відповідальність за все, що відбувається на території закладу, саме директор несе відповідальність за створення належних умов перебування дітей в закладі. Відповідно до Закону України «Про освіту» закладу (директору) надається розширена автономія у діяльності: кадрова, організаційна, фінансова. Вибір навчального плану – це є пряма функція закладу освіти, вибір форм і методів виховної роботи – це пряма функція закладу освіти, створення освітньої програми – це обов’язок закладу освіти, а батьківська громадськість буде мати розширені права приймати участь у плануванні і діяльності закладу, утворюючи батьківські громадські організації з правом дорадчого голосу. Ухилення директора від виконання цих вимог в т.ч. нормалізації взаємовідносин між батьками в класі – є невиконання обов’язків покладених на нього державою.

Тож завдання адміністрацій закладів освіти полягає сьогодні не тільки у матеріально-технічній підготовці закладів до нового навчального року, а, в-першу чергу, в психолого-педагогічній підготовці. Директор і вчитель сьогодні, є першими людьми в шкільному житті дитини, на яких вона подивиться 1-го вересня, це люди, які повинні перетворити освітній процес на сталу радість для дитини та їх батьків.