Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Впровадження польського досвіду дозволить підвищити добробут малих міст Миколаївщини

26.06.2014
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

   Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України (далі – Держінвестпроект) разом з Агентством розвитку вроцлавської агломерації (Польща), Центром європейської співпраці (Польща), спільно з Поліським фондом регіональних та міжнародних досліджень, та Миколаївським регіональним центром інвестицій та розвитку прийняли участь у міжнародному  проекті: «Інновації, інформація, розвиток. Розширення співпраці та підвищення інвестиційної привабливості малих міст України. Етап II.».

Метою проекту є підвищення інвестиційної привабливості міст України з населенням до 50 тисяч мешканців. Партнери проекту приділяють особливу увагу щодо використання польського досвіду та доброї практики в сфері розвитку інвестиційного потенціалу регіонів, залучення іноземних інвесторів та створення умов, які б сприяли розвитку підприємництва. Цільова аудиторія проекту - представники українського самоврядування та адміністрацій з малих міст, інституцій обслуговування бізнесу, професійні обов’язки яких пов’язані з питаннями інвестиційного розвитку. Усього було відібрано 18 міст які представляли свої регіони. Перший етап проекту відбувся у м. Чернігові 06.06.2014-08.06.2014. Серед міст учасників від Миколаївської області, прийняв участь представник м. Южноукраїнська.

Тематика семінару була, зокрема, пов’язаною з ідентифікацією потенціалу залучення іноземних інвесторів, дієвими інструментами економічного розвитку та залучення інвестицій, а також з ефективною промоцією міста та регіону.

Другий етап семінару буде проводитись також у м. Чернігові наприкінці червня. Для десяти найбільш успішних учасників семінарів буде організовано тижневий навчальний візит в Польщі. Візит допоможе детально ознайомитися з польським досвідом, здебільшого в галузі підвищення інвестиційної привабливості, просування інформації до інвесторів, яка ведеться інституціями оточення бізнесу та органами територіального самоврядування, та спрямована на залучення іноземних інвестицій.

Атмосфера семінару виявилась дуже гостинною, можна навіть сказати сімейною. Цьому сприяли абсолютно всі дрібниці: професійно підготовлена аудиторія, сучасні технології, привітні люди і сам доповідач.

На високому рівні підготовка вищезазначеного заходу. Учасників забезпечено комфортними номерами, ситними сніданками, комплексними обідами та вечерями. Ретельно сплановані кава-брейки, що пришвидшили знайомство і водночас сприяло більш тісному спілкуванню. Вже у невимушеній бесіді про проблеми, нестандартні ситуації  та шляхи їх вирішення того чи іншого міста, можна черпати енергію, знання, досвід, ідеї.

Сам семінар дуже змістовний, наповнений реальними прикладами досвіду щодо залучення інвесторів до міста Вроцлава (Польща). На власному прикладі вони показували як потрібно розвивати сильні сторони свого міста, що впливають на його привабливість, та як знайти причини слабких сторін та подолати їх.

Метою доповідача було на прикладах показати як завдяки наполегливості, плідній командній роботі, сильному прагненні до змін на краще залучити інвестиції в ті чи інші сфери економіки, як працювати з самими інвесторами, як забезпечувати супровід інвестиційних проектів та пост-інвестиційну підтримку.

Звісно чарівного рецепту підвищення інвестиційної привабливості малого міста учасники не отримали, вони отримали більше – заряд позитиву, багаж, нехай чужого, але досвіду, енергію для руху в майбутнє, поштовх до креативних ідей.