Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Тіньовий ринок підакцизних товарів

04.10.2013
Южноукраїнська ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області

           Організація протидії незаконному обігу підакцизних товарів – один з ключових пріоритетів для оперативних підрозділів ГУ Міндоходів. Для посилення роботи у цьому напрямку проводиться системний аналіз операцій у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів, на його основі впроваджуються нові методи аналітичної роботи.                                 

           Міністерство доходів і зборів веде системну боротьбу з контрабандою та підробкою підакцизних товарів задля захисту українських споживачів від неякісної та небезпечної продукції. Яке зацікавлені в кардинальному зменшенні обсягів «тіньового сектору» підакцизних товарів та налаштовані на захист споживачів від фальсифікованої продукції на українських полицях. З цією метою з 1 вересня в Україні запроваджено марки акцизного податку нового зразку.

    За підрахунками фахівців Міндоходів близько 10% алкогольних та тютюнових товарів сьогодні підпадають під схеми маніпулювання акцизними марками. Найбільш розповсюдженими з таких схем є підробка марки та невідповідність марки вартості та типу товару. Впровадження нових акцизних марок суттєво ускладнить подібне маніпулювання.

Зазначені марки принципово відрізняються від марок діючого зразка та мають додаткові рівні захисту. Марки містять складний графічний захисний елемент, позначення ЛГП (лікеро-горілчана продукція) та ВП (винна продукція) та різну кольорову ідентифікацію.  Для виробленої в Україні продукції зазначається код регіону виробника. Марки для тютюнових виробів містять позначення ЗФ (з фільтром) та БФ (без фільтру).

        Впровадження нових акцизних марок дозволить зменшити «тіньовий сектор» підакцизних товарів на 7-10% та залучити додаткові надходження до державного бюджету.

А також Міністерством вживаються додаткові заходи для захисту українських ринків від контрабанди та фальсифікату.

Нагадаємо, удосконалення процедури адміністрування акцизного податку є завданням Міністерства доходів і зборів у рамках Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки.

27 червня 2013 року Кабінет Міністрів України зареєстрував у Верховній Раді законопроект про підвищення акцизу на пиво, спирт, алкогольні та тютюнові вироби в 2014 році на 4,6% - 11,7% у рамках, передбачених Податковим кодексом України щорічної процедури індексації акцизів.

    З 1 вересня 2013 року запроваджено марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв та тютюнових виробів із посиленим захистом від підробки. Акцизна марка нового зразка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 474 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010р. № 1251 і від 13 березня 2013р. № 188”.

    Одним із засобів боротьби з таким тіньовим ринком фахівці Міндоходів вважають нові акцизні марки, якими з 1 вересня поточного року маркуватимуться усі алкогольні напої та тютюнові вироби. Нові марки відрізняються графічним дизайном та кольоровою гамою, а наявність графічного захисного елементу, який містить інформацію в закодованому вигляді, захищає їх  від підробок шляхом сканування, копіювання чи друку.