Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Відповіді на запитання до секретаря Южноукраїнської міської ради Євгена Квасневського, що були задані під час зустрічей з членами міських громадських організацій

19.07.2012
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

Відповіді на запитання до секретаря Южноукраїнської міської ради Євгена Квасневського, що були задані під час зустрічей з членами Южноукраїнської міської організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України» та Южноукраїнської міської спілки ветеранів Афганістану, воїнів – інтернаціоналістів.

Запитання 1

«Комунальним підприємством неправильно здійснюється розрахунок оплати утримання при домової території.».

Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» та рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 09.06.2010 №193 «Про затвердження переліків послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» послуга «Прибирання прибудинкової території» є однією із складових послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Діючі тарифи для населення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій  затверджено рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 16.05.2012 № 138 «Про перегляд тарифів для населення на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надають комунальні підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання» та «Теплопостачання та водо- каналізаційне господарство» з урахуванням вищевказаного Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869.

Відповідно до Тимчасових правил визначення площ прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків міста Южноукраїнська, затверджених рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 09.06.2010 №192 «Про організацію роботи щодо визначення площ прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків міста Южноукраїнська», робочою групою, створеною вищевказаним рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради було проведено відповідну роботу щодо визначення натуральних показників площ прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків комунальної форми власності міста. Рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 18.08.2010 №300 затверджено натуральні показники площ прибудинкових територій по кожному будинку комунальної форми власності міста Южноукраїнська.

Відповідно до п.7 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869, вартість 1м2 послуги з «Прибирання прибудинкової території» визначається шляхом ділення загальної суми витрат (заробітна плата з нарахуванням, накладні витрати, матеріальні витрати (інвентар, спецодяг, матеріали), обов’язкові платежі до бюджету) на сумарну загальну площу житлових та нежитлових приміщень житлового будинку.

Запитання 2

 «Жителі міста (30 км. зони) повинні мати пільги за оплату спожитої електроенергії, тепла.».

Ст. 12 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційної безпеки» (із змінами та доповненнями внесеними 17.11.2009) передбачено населенню територій, на яких розміщуються підприємства з видобування і переробки уранових руд, ядерні установки, об'єкти, призначені для поводження з радіоактивними відходами, соціально-економічна компенсація ризику від їх діяльності, зокрема,  на:

1. використання частини коштів, що інвестуються в будівництво підприємства з видобування і переробки уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, на будівництво об'єктів соціального призначення;

2. створення та підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури, у тому числі захисних споруд, що використовуються під час аварій, забезпечення препаратами стабільного йоду;

3. пільги з оплати за спожиту електричну енергію за тарифом, що встановлюється відповідно до Закону України "Про електроенергетику" для населення, яке постійно проживає в 30-кілометровій зоні атомних електростанцій;

Тобто, зазначеним Законом конкретно визначено пільги з оплати за електричну енергію, при цьому, необхідно зазначити, що у старій редакції Закону, що діяла до 17.11.2009, передбачалося «встановлення особливого режиму енергоспоживання».

Також, відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється із спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження., відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Кошти від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, спрямовуються у вигляді субвенції із спеціального фонду Державного бюджету України до спеціальних фондів бюджетів обласних, районних, міських рад монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників збору, і розподіляються між цими бюджетами у такому співвідношенні:

- обласні бюджети - 30 відсотків;

- бюджети районів та міст обласного підпорядкування зон спостереження (за винятком монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд) - 55 відсотків;

- бюджети монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд - 15 відсотків.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №91 затверджено Порядок та умови надання у 2012 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, відповідно до якого вищевказана субвенція спрямовується на:

- реалізацію проектів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту об’єктів спеціальної соціальної інфраструктури, у тому числі навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту, об’єктів житлово-комунального господарства, автомобільних доріг, систем зв’язку, захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони), які розташовані на території зони спостереження та пройшли відповідно до законодавства технічну інвентаризацію, мереж постачання електричної енергії, води, газу, тепла та водовідведення, будівель і споруд, призначених для їх обслуговування;

 - забезпечення населення засобами індивідуального захисту органів дихання та препаратами стабільного йоду;

- погашення кредиторської заборгованості за бюджетними зобов’язаннями минулих років, пов’язаними із здійсненням зазначених заходів.

Враховуючи вищенаведене, виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради вважає, що Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» не передбачено надання  пільги з оплати за теплову енергію моно функціональним містам – супутникам ядерних установок.

Запитання 3

«Втрата статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи після 18 років».

Статус дитини визначається відповідно до ст. 27 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

До  дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать неповнолітні діти, які:

1) евакуйовані із зони відчуження,  у тому числі діти, які на момент евакуації знаходились у стані внутріутробного розвитку;

2) проживали  на  момент  аварії  чи  прожили або постійно навчалися  після  аварії  не менше одного року у зоні безумовного (обов'язкового) відселення;

3) проживали   на  момент  аварії  чи  прожили  або  постійно навчалися після аварії не менше двох років  у  зоні  гарантованого добровільного відселення;

4) проживали  на  момент  аварії  чи  прожили  або   постійно навчалися  після  аварії  не  менше  трьох років у зоні посиленого радіоекологічного контролю;

5)  народились  після 26 квітня 1986 року від батька, який на час  настання вагітності матері мав підстави належати до категорії 1,  2  або 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, або народжені  матір'ю,  яка  на  час  настання вагітності або під час вагітності  мала  підстави  належати  до  категорії  1,  2  або  3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

6) хворі на рак щитовидної залози незалежно від дозиметричних показників, а також хворі на променеву хворобу;

7) одержали  дозу  опромінення  щитовидної  залози  внаслідок Чорнобильської  катастрофи,  яка  перевищує   рівні,   встановлені Міністерством охорони здоров'я України.

Після досягнення дитиною 18 років, статус дитини, потерпілої внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС втрачається.

Запитання 4

 «В СМСЧ-2 не виписують безкоштовні рецепти на лікарські препарати, які дорого коштують на потребу пільговика, та не надають направлення на МРТ в м. Миколаїв та м. Херсон».

Рецепти на безкоштовне забезпечення лікарськими засобами осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, під час амбулаторного лікування виписуються відповідно до діючих нормативних документів за наявністю медичних показів, у відповідності до діючих Протоколів і Стандартів надання медичної допомоги.

Запитання 5

«Пільги при проїзді на міському маршрутному таксі».

Для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме ліквідаторів та потерпілих 1 категорії (в яких є інвалідність, пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС), та ліквідаторів 2 категорії надаються пільги з безоплатного користування всіма видами  міського та приміського пасажирського транспорту (крім таксі, в яких число посадочних місць для пасажирів не більше 9 на території України. (п.15 ст.20 та п.9 ст.21 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»)

Для осіб, які належать до категорії учасників бойових дій надаються пільги на безплатний проїзд  усіма видами міського пасажирського транспорту (за винятком таксі), автомобільним транспортом загального користування (за винятком таксі) в сільській місцевості, а також залізничним і водним  транспортом приміського сполучення та автобусами приміських маршрутів. (п.7 ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»)

Отже, пільги на проїзд у міському маршрутному таксі для вищезазначених категорій не передбачено чинним законодавством.

Запитання 6

«Необхідно створити в СМСЧ-2 палату для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»

Діючими нормативними документами створення палат для окремого стаціонарного лікування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи не передбачене, а з урахуванням того, що протягом року у відділеннях стаціонару СМСЧ-2 проходять лікування від 70 до 100 чорнобильців, що складає в середньому 17 осіб за рік на одне відділення, такі двомісні палати більшу частину року будуть залишатися пустими.

Запитання 7

«При скороченні працівників комунальних підприємств, скорочувати в першу чергу адміністративний ресурс, а не робітничий персонал»

Скорочення чисельності в основному проводиться під час санації підприємства та фінансового оздоровлення, з метою запровадження новітніх технологій управління та виробництва. Реорганізація представляє собою повну або часткову заміну власників корпоративних прав підприємства, зміну організаційно-правової форми організації бізнесу, ліквідацію окремих структурних підрозділів або створення на базі одного підприємства кількох, наслідком чого є передача або прийняття його майна, коштів, прав та обов’язків правонаступником.

Скорочення кожної посади повинно бути обґрунтоване розрахунками нормативної чисельності, всіх посад, що підлягають  реорганізації, як адміністративно-управлінський  так і виробничий персонал.

Запитання 8

«В місті відсутнє дитяче кафе»

В місті станом на 04.07.12 діє 42 об’єкта сфери ресторанного господарства, в тому числі 20 кафе, роботу яких організовують суб’єкти підприємницької діяльності приватної форми власності, крім кафе «Старий друже», роботу якого організовує комунальне підприємство «Південсервіс».

Спеціалізованого дитячого кафе у місті немає, але кафе-закусочна «Freshka» та «Круасан», працюють без реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, тому відвідувати такі заклади діти можуть, як з батьками, так і самі. У  інших кафе організовується відпочинок батьків з дітьми, замовляється святкування урочистих подій, днів народжень та інших свят.

У закладах де відбувається продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів, свята для дітей організовують вдень з 12-00 до 18-00 год. 

При спілкуванні з суб’єктами підприємницької діяльності щодо відкриття ними саме дитячого кафе, підприємцями пояснено, що робота саме таких кафе є нерентабельною, були наведені приклади роботи дитячих кафе «Чебурашка», «Лакомка», які закрилися через свою збитковість.

При бажанні відвідати кафе для відпочинку з дітьми, можна завітати до таких закладів ресторанного господарства