Як обирати сімейного лікаря

Міністерство охорони здоров’я надає роз’яснення, як обирати сімейного лікаря.

Крок перший – визначіться з лікарем

Найпростіший варіант – ви знаєте хорошого лікаря, обслуговувались у нього і залишились задоволені результатами. Якщо ж такого лікаря ви поки не знайшли, поцікавтеся у родичів, сусідів, друзів, колег – можливо, у них був позитивний досвід у амбулаторії сімейної медицини або поліклініці, яка підходить вам географічно.

Пам’ятайте, що зараз ви не мусите звертатись до лікаря «строго за пропискою» .

Крок другий – підпишіть декларацію

Заклади первинної медичної допомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт з Національною службою здоров’я, а пацієнти – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали.

Декларація підписується безстроково, тобто вам не потрібно буде перепідписувати її щороку. З іншого боку, якщо ви вирішите підписати угоду з іншим лікарем, ви зможете зробити це у будь-який час.

Документи, які знадобляться для підписання угоди з лікарем, – ваш паспорт та ідентифікаційний номер. Якщо ж ви підписуєте декларацію з педіатром (чи сімейним лікарем, який буде обслуговувати вашу дитину), то також знадобиться свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох його батьків або опікунів.

Основний спосіб заповнення декларації — електроний: лікар внесе ваші дані в систему. Важливо, що декларація з’явиться в системі після подвійної авторизації: лікар попросить назвати код, який надійде вам СМС-повідомленням. Якщо ж у вас немає мобільного телефону, лікар сфотографує чи відсканує ваші документи, щоб долучити їх до декларації.

Потім лікар роздрукує декларацію, яку ви підпишете у двох примірниках (один із них залишається у вас), – і з цього моменту ви можете звертатись до лікаря у будь-який час.

На випадок відпустки або хвороби у вашого лікаря має бути заміна — інший лікар первинної ланки або черговий заклад первинної медичної допомоги. Якщо вам знадобиться допомога, а ви знаходитесь в іншому місті, звертайтесь до найближчого закладу первинної медичної допомоги.

Один лікар може обслуговувати максимум 2 тисячі пацієнтів. Таку кількість пацієнтів рекомендує МОЗ. Тож якщо ви впевнені, що знайшли хорошого лікаря, не гайте часу, адже у нього може просто не залишитись місць для нових пацієнтів.

Крок третій – звертайтесь при першій необхідності

Ви зможете звертатись до вашого лікаря з будь-якими питаннями, пов’язаними зі здоров’ям. Як показує світовий досвід більшість проблем із здоров’ям можуть бути вирішені на рівні первинної ланки, особливо у разі вчасного звернення. Крім безпосереднього обстеження і лікування, лікарі первинної ланки в разі необхідності будуть також видавати направлення до вузькопрофільних спеціалістів, виписувати рецепти на ліки, в т.ч. які підпадають під програму “Доступні ліки” (безкоштовні ліки в аптеці, за які платить держава), та будь-які медичні довідки, наприклад, до басейну тощо.

Крок четвертий – не давайте хабарів

У 2018 році заклад, в якому працює сімейний лікар, почне отримувати пряму річну оплату за обслуговування кожного пацієнта, який уклав з ним договір Планується, що у 2018 році середня виплата на первинній ланці складе близько 370 грн на одного пацієнта, у 2019 — 450 грн. Практика у 2000 пацієнтів може мати річний дохід від 740 000 грн до 1 000 000 грн у 2018 та від 900 000 до 1 200 000 грн у 2019. У цей бюджет входять оренда кабінету, оплата роботи лікаря, медсестри (фельдшера), прості витратні матеріали та часткове покриття аналізів. Близько половини цих коштів — видатки практики, все інше — зарплата працівників (лікаря, медсестер, фельдшерів).

За цими тарифами закладам первинної медичної допомоги буде платити ДЕРЖАВА — саме для того, щоб у медичних працівників були гідні зарплати і щоб ці гроші НЕ платили пацієнти, як це відбувається зараз. Тож йдучи до лікаря, пам’ятайте, що це не безкоштовна послуга, за яку ви маєте покласти «подяку» в кишеню лікарю. Це медична послуга, за яку заплачено з ваших податків.

http://www.moz.gov.ua

 

 

 

Читайте також

До уваги підприємців міста!

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

Оголошується  терміново  конкурс! Шукаємо соціально відповідальних підприємців...

Відбулася робоча нарада профільної групи  з вирішення питань поетапної передачі відділення екстреної (невідкладної) медичної  допомоги КЗ «ЮМЛ» до Миколаївського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Миколаївської ОДА

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

09.11.2017 в  управлінні охорони здоров’я Миколаївської облдержадміністрації відбулася ро...

Візит начальника управління охорони здоров’я облдержадміністрації Павла Георгієва до Южноукраїнської міської лікарні

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

  07.11.02017 року  начальник управління охорони здоров’я облдержадміністрації Павло...

Атестація робочих місць за умовами праці: важливі нюанси, які потрібно знати роботодавцеві

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

Необхідність проведення атестації робочих місць за умовами праці на підприємстві зумовлена наявністю...

Зміни до Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні, укладеної на 2016-2017 роки

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради інформує, що 10...

Відбулось засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам

Департамент соціальних питань та охорони здоров’я Южноукраїнської міської ради

2 листопада 2017 року в залі засідань виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради під гол...