Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Впровадження наставництва в Україні
AA

Впровадження наставництва в Україні

Згідно статистики, в Україні живуть сотні тисяч дітей-сиріт, дітей з групи ризику та позбавлених батьківського піклування, які в більшості, виховуються у спецзакладах. І от після виходу з інтернату, кожна друга дитина здійснює злочин, кожна п’ята - стає бомжем, кожна сьома - здійснює спробу самогубства. І лише 1% дітей-сиріт отримує вищу освіту. Причиною цьому є те, що діти-сироти не готові до реального життя за стінами інтернату. Їм не знайомі, здавалось би, елементарні речі, і, ці діти залишаються надзвичайно самотніми. Поряд з ними немає людини, до якої вони могли б звернутися за допомогою…

Найкращим кроком у таких випадках є особисте наставництво для дитини-сироти.

Що таке наставництво і хто такий наставник?

Основною ціллю наставництва є підготовка дитини-сироти до самостійного життя шляхом розвитку її потенціалу, впевненості у власних силах, визначення життєвих цілей, формування людських взаємовідносин, культурних, моральних, духовних цінностей.

Наставник – це турботливий дорослий друг, який стає для дитини чи підлітка значущою людиною, яка хоче і  може присвячувати їй свій час, знання та сили.

 Завдання наставника:

  • Формувати стабільні і довготривалі стосунки в житті дитини-сироти, підтримувати і розвивати позитивні цінності дитини;
  • Допомагати дитині розвинути свій потенціал та розкрити свої сильні сторони.
  • Сприяти у визначенні дитиною(зокрема , підлітком) власних індивідуальних цілей і шляхів їх досягнення;
  • Передавати досвід та знання дитини, стимулюючи її правильний життєвий вибір. Сприяти формуванню у дитини (особливо у підлітка) навиків самостійного життя.

Наставники можуть допомогти своєму вихованцю у таких напрямках:

1. Допомога в навчанні й у всебічному розвитку дитини:

  • допомагають дітям навчатися в школі (робити домашнє завдання) і вдосконалювати академічні знання;
  • Організовують та проводять різноманітні гуртки.

2. Соціалізація дітей (формування навиків самостійного життя): 

  • Підтримують Вихованців в їхньому застосуванні нових моделей поведінки;
  • Наповнюють вільний час дитини;
  • Допомагають дітям розвивати їхні комунікативні здібності, а також вчать будувати стосунки з різними людьми;
  • Сприяють формуванню у дітей побутових навичок (догляд за собою, приготування їжі, планування бюджету, купівля і ін.).

3. Профорієнтація підлітків:

  • Допомагають підліткам будувати плани на майбутнє в області кар’єри;
  • Можуть використовувати свої особисті контакти для того, щоб допомогти підліткам познайомитися з професіоналами різних виробничих сфер, знайти можливості для влаштування на роботу чи проходження необхідного навчання;
  • Знайомлять Вихованців з різними організаціями;
  • Вчать підлітків процесу пошуку роботи, формують навички відповідального відношення до роботи.

Наставник, який виявив бажання запросити дитину до своєї сім’ї, зможе на державному рівні допомагати вихованцям інтернатів адаптуватись до самостійного життя, не оформлюючи опікунства і не укладаючи інших правових відносин. 

Тому усім, хто хоче і може присвятити свій час, знання та сили цим дітям, фахівці Южноукраїнського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді  готові  надати допомогу.

Більш детальну інформацію можете отримати за адресою: б-р Цвіточний, 9,

тел. 2-56-24, 5-51-81.

 

Читайте також

Гуманітарна допомога

Южноукраїнський міський центр соціальних служб

15 квітня  Южноукраїнський міський центр соціальних служб отримав від Міжнародного фонду Мерлог...