AA

Лист керівнику Адміністрації Президента України

09.08.2019

11/02-34/2757

Керівнику офісу Президента України Зеленського В.О.
Богдану А.Й.
Виконавчому директору АМУ
Слобожан О.В.

Про нагальну потребу соціального захисту від 
провокаційних тарифів на комунальні послуги

 

Постанова КМУ №690 від 05.07.2019р. не дочасно та беззастережно запускає не доопрацьоване рішення наказу №315 Мінрегіонбуду з перекладанням необліковних тарифних втрат від наданих комунальних послуг на споживачів, де переважна їх частка не має провини у вказаних втратах, що без сумніву викличе масштабні збурення населення України.

З огляду на викладене суттєве збільшення тарифу на комунальні послуги, від 100 до 500 і більше гривні в місяць за формулами наказу №315 суми додаткового платежу ляжуть на кожну родину. Вони будуть іншими в різні місяці в залежності від зміни чиїхось «крадіжок» «послуги води», що кожен місяць породжуватиме все нові і нові збурення. Приклад в додатку 1, де під гнів народний потрапив керівник міста та міські депутати. На рівні країни таке теж може бути. Дещо детальніше про на названу проблему та певні пропозиції її подолання далі.

Місто Южноукраїнськ, де розташована діюча АЕС України, має план, як протидіяти зростанню тарифів на комунальні послуги, яке пов’язане з потребою перекривати тарифний недобір дохідної частини постачальника комунальних послуг за наявності вказаного вище не санкціонованого відбору ресурсу цих послуг певним контингентом їх споживачів. Наразі наші пропозиції набирають актуальності і вони пов’язані з тим, що Уряд України форсує введення в дію наказу Мінрегіонбуду №315, де апріорі закладені рішення, які масово збурять населення країни безсиллям запропонованої ним протидії вказаним втратам, де це Відомство чомусь пропонує перекладати їх наявність на більшу частку мешканців, які не мають відношення до явних крадіжок ресурсу комунальних послуг іншими споживачами.

Суть проблеми. Необліковні тарифні втрати комунальних послуг, в першу чергу води питної, води гарячого водопроводу, які за формульним розрахунком тягнуть тарифні втрати послуги водовідведення і частково теплопостачання відомі. По країні, це мільярди щорічного виміру цих втрат в доходах тарифних комунальних підприємств, що поставляють ці послуги в сферу їх споживання. Вище названа загроза перекладання цих втрат на людей. Причини.

Перша. Це відмінна від інших країн конструкція наших вітчизняних внутрішньо будинкових мереж багатоквартирних будинків, де відсутня можливість поставляти ці послуги через прилади їх обліку з етажних щитів розподілу, як це роблять постачальні організації електричної енергії. Лічильники води розташовані в квартирах, а там за допомогою магнітів та інших хитрощів крадуть ресурс цих послуг, наносять збитки їх постачальнику і провокують зростання тарифів.

Друга. Підприємства несуть збитки і прагнуть підвищити тариф не маючи засобів протидії цій масштабній проблемі. Мінрегіонбуд і Уряд фактично пропонують щомісячно перекладати вкрадені послуги на всіх мешканців замість того щоб запропонувати механізми протидії вказаним крадіжкам ресурсу комунальних послуг. Наприклад Латвія для подолання такої проблеми залучала її Академію наук. У нас вирішили “простіше” – за крадіжки в 20 – 40% квартир в середньо статистичному житловому будинку будуть компенсувати всі мешканці за показниками будинкових приладів’’ обліку.

Є приклад. Були спроби вирішити цю проблему на досвіді водоканалу в Тернополі через залучення однієї з провідних фірм Європи – «Сенсус». Але все закінчилось фіаско. Засоби сучасної телеметрії по досвіду їх застосування в розвинених країнах не мають прямої аналогії ефективності їх використання в «наших» реаліях.

З викладеного вище є декілька похідних, врегулювання яких може позитивно вплинути на покрокове оздоровлення економіки комунальних підприємств з одночасним виходом на обґрунтовані комунальні тарифи, де буде максимально враховано фактор соціальної справедливості. Ці похідні можуть бути дещо відмінними для різних міст і навіть їх районів в межах обслуговування того чи іншого комунального підприємства. Але досвід і пропозиції, які наведу далі будуть корисними і для нашого міста, і для значної кількості інших міст країни.

В чому нам потрібна допомога з Центру? Наразі, з отриманням зразка чинного типового договору з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (з обслуговуванням внутрішньо-будинкових систем) від ПКМУ №690 від 05.07.2019р. ми нарешті можемо приступити до більш дієвої реалізації заходів мінімізації необліковних тарифних втрат.

Але і процес перекладання цих втрат на непричетних осіб до несанкціонованого відбору комунальних послуг іншими, причетними особами, теж запускається в дію. А між ними має бути: Принаймні шість, сім місяців на проведення нової договірної кампанії, цього регулятора нема, а він вкрай потрібен. Одночасно потрібна реалізація низки організаційно-технічних заходів рівня нових рішень, а чи є вони у всіх? В Южноукраїнську їх розробили ще в 2017р.

Ще одна проблема. Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом» тільки в назві є вірним, а по суті з 21 жовтня 2019 року, наприклад водоканал Южноукраїнська (КП ТВКГ) «автоматично» стане банкрутом і ми не встигнемо провести реформування цього підприємства з його «соціалістичної» моделі господарювання на сучасний господарський розрахунок зі створенням нових умов роботи за конкуруючим фактором, що сумарно з низкою нових рішень має дати бажаний результат позитивного впливу на оздоровлення обґрунтованості тарифів на комунальні послуги замість реально існуючої загрози  збурення людей.  

Тут є прохання законодавче від термінувати (до 21.10.2019р.) у вказаному Законі початок дії визнання банкрутом тих підприємств, які самостійно, або за допомогою їх власників прагнуть забезпечити відновлення їх платоспроможності.

Передчасний старт дії вимоги названого наказу Мінрегіонбуду №315 від набрання чинності ПКМУ №690 пропонується вивести в рішення з рекомендованими засобами нових, професійних рішень не травмування мешканців платежами за не спожиті ними комунальні послуги.

І в завершення. Комунальні ресурси споживання Южноукраїнськ отримує від ЮУ АЕС, далі вже місто їх опрацьовує та надає в сферу споживання. Якщо з тарифом на воду ми можемо  погодитись після з’ясування певних меж досконалості водоочисних споруд АЕС, то теплова енергія від АЕС є постійним джерелом спірності і соціальної напруженості в місті.

Теплова енергія від АЕС по її суті дешева, міські мережі і об’єкти її споживання є реальним радіатором-охолоджувачем енергоблоків АЕС і це тепло має бути дешевим по суті його природи та як джерело соціальної компенсації ризику проживання поряд з АЕС так, як такий принцип прописує Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

Потрібно враховувати, що на відмінність від реального енергоринку сучасних країн, де засобами розвитку їх АЕС є їхні інвестиційні програми з джерелами коштів від прибутків цих АЕС з впровадження досягнень новацій, інновацій, досягнень науково-технічного прогресу та своєрідного каталізатора позитивної дії конкурентного середовища на їхніх електростанціях.

А в ДП НАЕК «Енергоатом» вимушено джерелами їх розвитку є зростаючі тарифи на електричну енергію та на вказану вище теплову енергію, які постійно дорожчають на відміну від цін на електричну енергію від АЕС в розвинених країнах, де вона дешевшає. Мабуть і  тут є питання для його вирішення? Є впевненість, що вітчизняні АЕС отримують належну підтримку в їх розвитку і це не буде відбуватись за рахунок мешканців, особливо міст, де вони розташовані.

Хоча побудова комунальних господарств в атомних містах принципово відмінна, та тепловий фактор в його зростаючій ціні є джерелом соціального подразника та приводом постійних і  нікому не бажаних судових тяжб.

Допоможіть атомним містам та «Енергоатому» у вирішенні їх проблем. Нам і так не просто реформувати цю галузь з минулого в сьогодення, тому така  допомога буде дуже доречна.

В попередні роки безрезультатно звертався і за вказаними адресами теж. Наразі є очікування людей нових рішень на їх користь. Доношу їм переконання, що так воно і буде.

 

           З повагою, міський голова     В. Пароконний

Читайте також

До уваги мешканців міста!

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

На офіційний сайт міста Южноукраїнська надійшла електронна петиція від громадянки Валевської Марини...

ТАРИФИ І БІДНІСТЬ

Міський голова  В. Пароконний

В липні 2019 року маємо вже другі вибори цього року. Напередодні президентських популярним очікув...

Миколаївсщина займає перші місця в Україні та Європі за темпами поширення Туберкульозу. Чи готовий регіон до подолання епідемії?

Регіональний представник Уповноваженого ВРУ з прав людини в Миколаївській обл.

В рамках співпраці громадськості та регіональних представників інституту Уповноваженого ВР України в...

НАШ ВИБІР

Міський голова В.Пароконний

Наш вибір – питання повсякденне, ми його робимо в безлічі випадках, інколи особливо і не зверт...

Шановні мешканці міста!

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

ЗАЯВА Ми, міський голова Пароконний В.К., заступники міського голови з питань діяльності виконавч...