НОРМАТИВНІ АКТИ

ЮЖНОУКРАЇНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА ВИКОНКОМУ

Про надання згоди комунальному підприємству «Водоканал» Южноукраїнської міської ради на укладання кредитного договору з Європейським банком реконструкції та розвитку під гарантію Южноукраїнської міської ради


Версія для друку

від 25.05.2020 Дата оприлюднення: 25.05.2020

ПРОЄКТ

У К Р А Ї Н А
ЮЖНОУКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ

від  _____   __________ 2020 №  ____  

_______сесії __________скликання

 

Про надання згоди комунальному підприємству «Водоканал» Южноукраїнської міської ради
на укладання кредитного договору з Європейським банком реконструкції та розвитку 
під гарантію Южноукраїнської міської ради

 

Очисні споруди, що знаходяться у власності ВП ЮУ АЕС, введені в експлуатацію в 1977 році та напірний колектор в 1985 році – морально та технологічно застарілі, неефективні та дорогі в експлуатації. Проектно термін, умови експлуатації не визначено. До того ж, частина колектора, протяжністю близько  1 км з дюкером-переходом, що проходить під дном водоймища-охолоджувача АЕС (Ташлицьке водосховище) на глибині в межах 30 м, викликає особливе занепокоєння.

Ще у 2004 році, найбільшу загрозу складав напірний колектор Д-400, одна нитка якого виведена з експлуатації в зв’язку з багато чисельними поривами на всій протяжності мережі. З цієї причини невизначений стан частини мережі, що проходить під Ташлицьким водосховищем викликала і викликає особливе занепокоєння. Проведена шурфовка дає підстави стверджувати, що фактична товщина стінок трубопроводів становить 2-3 мм проти нормативної 10 мм, знос становить близько 80% (станом на 29.09.2004).

З 2001 року на рівні виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (процес прийняття у комунальну власність територіальної громади  частки вказаного колектору) виникли запитання щодо потенційної аварійності колектору. На лист занепокоєння виконавчого комітету від 21.02.2001 №373 щодо стану вказаного колектору було отримано дещо заспокійливу відповідь від КП ТВКГ та  ВП ЮУ АЕС від 23.02.2001 №22/214.

Далі  на рішення виконавчого комітету міської ради від 28.02.2001 №40 було отримано другу, ще більш заспокійливу відповідь від КП ТВКГ та ВП ЮУ АЕС щодо аварійності вказаного напірного колектору, особливо в місці його переходу через ставок охолоджувач АЕС протяжністю до 1,0 км з глибиною залягання в межах до 30 метрів.

Надалі виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради ініціював звернення народного депутата Козловського А.М. до Голови Миколаївської ОДА Гаркуші О.М. щодо аварійності вказаного колектору з акцентуванням на самій вразливій ділянці, дно Ташлицького водосховища – охолоджувача АЕС Дюкер. Тільки за цим послідувало засідання ТЕБ та НС при Миколаївській ОДА 29.09.2004. Після заслуховування та обговорення інформації з зазначеного питання, комісія вирішила – підготувати звернення до Кабінету Міністрів України щодо утворення міжвідомчої комісії. На його виконання на рівні виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 11.01.2005 було оформлено відповідний акт, а далі все пішло суто по процедурній переписці та періодичному ремонту вказаного колектора до теперішнього часу, що стало принциповою помилкою.

Проблема явна і задавнена. Вона детально описана в протоколі ТЕБ та НС при Миколаївській ОДА від 29.09.2004 за ініціативою Пароконного В.К. ставилось питання будівництва нових очисних споруд в межах міста. Аварійність напірного колектору ОС ГПК та особливу аварійність дюкерного переходу напірного колектору через ставок-охолоджувач АЕС протяжністю 900 м цієї складної водної ділянки вказаного трубопроводу. Обхідний маршрут, це до року роботи і від 300 млн.грн. витрат. Ділянка аварійності належить ВП ЮУ АЕС. В разі її аварії виникне загроза самій АЕС, гідрокомплексу, пойми річки Південний Буг від КНС–3 Южноукраїнська до самої акваторії Чорного моря. Причина проста – розрив труби дюкер-переходу і щодобово біля 7 тис. м3 нечистот піде напряму в річку. Питання доведено на всі керівні ланки в Миколаєві та Києві. Але належне реагування поки що відсутнє.

Комісія в своєму протоколі зазначила, що дешевше і ефективніше побудувати нові очисні споруди в межах міста Южноукраїнська ніж долати потенційну аварійність вказаного колектору, яку можливо вирішити тільки в обхід Ташлицького водосховища з ціною 2004 року за цим протоколом – в межах 70 млн.грн., що на цей час може коштувати в межах 300 млн.грн. Для порівняння в цінах 2020 року будівництво ОС ГПК в межах міста і сьогодні в рази дешевше, ніж обхідна труба з нескінченними ремонтами самого колектору протяжністю в 14 км.

Також, за розрахунками тариф послуги водовідведення для населення може бути знижено принаймні в 2 рази, що соціально дуже важливо. Адже при теперішньому стані енергетично витратно прокачуються стоки на відстань в понад 12 кілометрів зі значними перепадами висот трубопроводу напірного колектору, який до того ж є в передаварійному стані в зоні перетину Ташлицького водосховища.

Привабливість пропозиції будівництва нових очисних споруд в межах міста полягає у впровадженні стимулюючого тарифо-утворення – RAB – регулювання (система довгострокового тарифоутворення, основною метою якої є залучення інвестицій у розвиток та модернізацію мереж; ця система широко застосовується в Європі), яке і для міста забезпечить стабільний соціально-підйомний тариф на послугу водовідводу, і підприємство за 10 років зможе повернути кошти, витрачені на спорудження нових очисних споруд, надалі продовжити свою рентабельну роботу.

Враховуючи вище викладене, відповідно до статей 17, 18, 74 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541 «Про затвердження Порядку надання місцевих гарантій», керуючись частиною першою статті 60, частиною першою статті 70, пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Надати згоду комунальному підприємству «Водоканал» Южноукраїнської міської ради (далі – Позичальник), що знаходиться за адресою:   вул. Дружби Народів, 8,  м.Южноукраїнськ, Миколаївська область, Україна, 55001, на укладання кредитного договору (далі – Договір) (проєкт договору додається) з Європейським банком реконструкції та розвитку під гарантію Южноукраїнської міської ради згідно з наведеними нижче істотними умовами:

1.1. Назва інвестиційного проєкту, для реалізації якого залучається кредит під місцеву гарантію – «Покращення якості життя жителів міста Южноукраїнська, покращення стану навколишнього природного середовища та недопущення забруднення природних вод річки Південний Буг шляхом  будівництва сучасних і ефективних очисних споруд у місті Южноукраїнську».

1.2. Обсяг та валюта кредиту: 6 000 000,00 (шість мільйонів) євро.

1.3. Строк кредиту: 10 років, упродовж яких кредит має бути повністю погашений рівними піврічними платежами, що сплачуються після завершення пільгового періоду, що становить перші три роки кредиту.

1.4. Відсоткова ставка за користування залученими коштами: 6-місячна ставка EURIBOR плюс маржа у розмірі не більше 6% річних, з можливістю зниження в залежності від кредитного рейтингу міста Южноукраїнська та результатів діяльності Позичальника.

1.5. Сплата відсотків за користування кредитом здійснюється у строки та згідно з умовами, встановленими Договором.

1.6. Погашення кредиту та сплата відсотків за користування кредитними коштами здійснюється за рахунок коштів Позичальника.

1.7. Встановити, що відповідно до умов Договору кредит надається  без майнового або іншого забезпечення .

2. Доручити директору комунального підприємства «Водоканал» Южноукраїнської міської ради укласти з Європейським банком реконструкції та розвитку Договір згідно з істотними умовами, вказаними в цьому рішенні.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства  побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту, зв’язку, будівництва (Носан), постійну комісію міської ради з питань соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку, підприємництва, бюджету, фінансів і цін (Курдасов) та першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мустяцу Г.Ф.

 

 

 

Міський голова                                                                  В.К. Пароконний

 

 

 

Погоджено у відповідності до посадового

обов’язку, начальник управління економічного

розвитку Южноукраїнської міської ради

___________І.В. Петрик

5-74-24