АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту регуляторного акту - рішення Южноукраїнської міської ради “Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях та під час проведення масових громадських заходів ”
Цей аналіз регуляторного впливу розроблений згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту» (зі змінами) .
Регуляторний орган – Южноукраїнська міська рада.
Розробник проекту регуляторного акту – управління з питань надзвичайних ситуацій та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради.
І. Визначення проблеми
Відповідно до положень ст.4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», одним із принципів державної регуляторної політики є ефективність і збалансованість, що передбачають за собою відповідно забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних втрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави та забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
На сьогоднішній день, у зазначеній сфері цивільно-правових відносин діють: Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» від 22 березня 2018 року №2376-VIII, пункт 441 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, Закон України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, стаття 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення, постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями”, постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.06 №833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”. Однак, регуляторний акт – рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях», який діє на території міста та метою якого є обмеження (заборона) обігу алкогольних, слабоалкогольних напоїв у нічний час та у місцях проведення масових громадських заходів не відповідає нормам діючого законодавства, у зв’язку з чим існує можливість його оскарження суб’єктами господарювання.
Слід зазначити, що Постановою Южноукраїнського міського суду від 25.10.2016 року вказане рішення Южноукраїнської міської ради визнано протиправним, однак Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2017 рішення Южноукраїнського міського суду щодо визнання протиправним та скасування п.1 рішення Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 року «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях» скасовано. Отже, на теперішній час в місті Южноукраїнську діє регуляторний акт, який обмежує обіг алкогольних, слабоалкогольних напоїв у нічний час та у місцях проведення масових громадських заходів, але, у зв’язку із змінами у законодавстві, є необхідність приведення його до норм діючого законодавства шляхом прийняття нового регуляторного акту.
Проект рішення Южноукраїнської міської ради “Про заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях та під час проведення масових громадських заходів” розроблений у відповідності до вимог вищевказаних нормативно-правових актів.
У зв’язку з різким погіршенням криміногенної ситуації у місті виникла гостра необхідність вжити органами місцевого самоврядування, іншими органами державної влади, всіх можливих заходів щодо попередження вживання слабоалкогольних та алкогольних напоїв населенням міста (особливо неповнолітніми), впорядкування їх продажу, усунення порушень громадського порядку у нічний час доби.
Згідно інформації Южноукраїнського відділення Первомайського відділу Головного управління Національної поліції в Миколаївській області протягом 2017 року на території міста Южноукраїнська було скоєно 4 правопорушення особами у стані сп’яніння, тоді як станом на 01.05.2019 року скоєно 8 правопорушень у стані сп’яніння (питома вага у загальній кількості правопорушень становить 3,7% ). Крім того, протягом 2018 року складено 7 протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 156 КУпАП, питома вага становить 3,5%, а станом на 01.05.2019 року складено 3 протоколи про адміністративні правопорушення за ст.. 156 КУпАП, питома вага становить 1.9%.
Такими діями передбачається значно зменшити кількість злочинів та правопорушень, які здійснюються на території міста, покращити криміногенну ситуацію та суттєво вплинути на зміцнення стану здоров’я громадян.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
Х |
Держава |
+ |
Х |
Суб'єкти господарювання, |
+ |
Х |
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* |
+ |
Х |
Вказана проблема не може бути врегульована ринковим механізмом, оскільки є соціально значимою та потребує втручання як з боку органів місцевого самоврядування, так і з боку органів державної влади.
ІІ. Цілі державного регулювання
Прийняття запропонованого регуляторного акту передбачає вирішення наступних цілей:
- зменшення порушень громадського правопорядку у місті в нічний час;
- зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння;
- захист мешканців міста від негативного впливу шуму на стан здоров’я та відпочинок у нічний час;
- запобігання шкідливого впливу алкоголю на стан здоров’я громадян, в тому числі молодого покоління.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Збереження чинного регулювання (залишення без змін діючого регуляторного акту – рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях) |
Є неприйнятною, оскільки не відповідає вимогам чинного законодавства, існує можливість оскарження суб’єктами господарювання діючого рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях» у зв’язку із невідповідністю до діючого законодавства. |
Альтернатива 2 Очікувати вирішення питання щодо заборони продажу пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час на загальнодержавному рівні |
Альтернатива наразі є неприйнятною, оскільки на невизначений термін, до прийняття нормативно-правових актів на загальнодержавному рівні щодо заборони реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалкогольного) у нічний час, досягнення цілей, визначених у розділі ІІ даного Аналізу регуляторного впливу, не вбачається можливим. |
Альтернатива 3 Прийняття даного регуляторного акта |
Застосування альтернативи надасть можливість запровадити здоровий спосіб життя та зменшити кількість правопорушень, вчинених у стані сп’яніння. |
3.2.1 Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Зниження правопорушень, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, але, оскільки з 31.07.2012 року діє рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях», яке не відповідає вимогам чинного законодавства, існує можливість оскарження суб’єктами господарювання |
Не передбачаються, у зв’язку з діючим, на теперішній час, рішенням Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 року |
Альтернатива 2 |
Відсутні |
До вирішення питання щодо врегулювання питання на загальнодержавному рівні залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків (збільшення злочинності) та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення. |
Альтернатива 3 |
Можливість запровадження здорового способу життя, особливо серед молоді та неповнолітніх. |
Витрати на оприлюднення регуляторного акту. Зменшення надходжень до міського бюджету та ріст безробіття не передбачається, оскільки на території міста Южноукраїнська діє рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях» |
3.2.2.Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Не передбачаються |
Залишається ризик оскарження діючого рішення, і, як наслідок, підвищиться рівень споживання алкоголю та пива, що призведе до збільшення негативних соціальних наслідків (збільшення злочинності) та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення. |
Альтернатива 2 |
Не передбачаються |
До вирішення питання щодо врегулювання заборони на загальнодержавному рівні залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків (збільшення злочинності) та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення. |
Альтернатива 3 |
|
Не передбачаються, у зв’язку з діючим, на теперішній час, рішенням Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 року |
3.2.3.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0* |
0* |
0* |
7 |
7 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
0 |
100 |
100 |
* за статистичними даними щодо кількості підприємств, які включені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України
** фізичні особи-підприємці, які здійснюють торгівлю продовольчими товарами в нічний час на території міста Южноукраїнська станом на 01.05.2019
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Можливість оскарження діючого рішення, і, як наслідок, продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива без обмеження до приведення рішення у відповідність до діючого законодавства |
Зменшення прибутку внаслідок діючої заборони торгівлі в нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом. За даними опитування суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю у нічний час на території міста Южноукраїнська (7 об’єктів торгівлі), витрати від заборони торгівлі у нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом, встановлені рішенням Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 року, становлять близько 766 500 грн. за 2018 рік. |
Альтернатива 2 |
Продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива без обмеження до вирішення питання щодо врегулювання заборони на загальнодержавному рівні |
Не передбачаються |
Альтернатива 3 |
Зменшення споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді. Запровадження здорового способу життя. |
Зменшення прибутку в наслідок прийняття заборони торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом у нічний час не передбачається, оскільки на території міста діє рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях». На теперішній час сумарні витрати суб’єктів господарювання становлять близько 766 500 грн. за 2018 рік. |
Проведення оцінки впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва та окремо кількісно визначити витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта) неможливо, у зв’язку із відсутністю в місті Южноукраїнську суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких поширюється дія регуляторного акту.
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблем) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Не забезпечується досягнення цілей. Є можливість оскарження діючого рішення Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 року у зв’язку із невідповідністю до діючого законодавства. |
Альтернатива 2 |
0 |
Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання на невизначений термін. Наразі на державному рівні не зареєстровано законо-проектів, що регулювали б дане питання. |
Альтернатива 3 |
4 |
Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Южноукраїнська) та суб’єктів господарювання. Зменшення споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді. Запровадження здорового способу життя. Зменшення кількості правопорушень, скоєних у стані алкогольного сп’яніння.
|
Рейтинг результативності |
Вигода (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Забезпечено баланс інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста) та суб’єктів господарювання. Рішення діє з 2012 року, тому значно знизився рівень правопорушень у нічний час в стані алкогольного сп’яніння. |
Витрати на оскарження рішення, яке, на теперішній час, не відповідає нормам діючого законодавства. Втрати для суб’єктів господарювання в результаті заборони продажу алкогольних напоїв, згідно діючого рішення, становлять близько 766 500 грн. на рік. |
Проблема можливого оскарження рішення суб’єктами господарювання продовжує існувати. |
Альтернатива 2 |
Доступне придбання та продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива у нічний час до вирішення питання на загальнодержавному рівні, і, як наслідок, можливий ріст правопорушень у нічний час в стані алкогольного сп’яніння. |
Відсутні |
Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання.
|
Альтернатива 3 |
Прозорість порядку здійснення роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом у нічний час. Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Южноукраїнська) та суб’єктів господарювання.
|
Втрати для суб’єктів господарювання в результаті заборони продажу алкогольних напоїв (залишаються на рівні попередніх років. Втрати за 2018 рік становлять близько 766 500 грн.) |
Можливе вирішення проблеми, приведення рішення про заборону торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом у відповідність до діючого законодавства. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від вибраної альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Аргументи для переваги відсутні. Існування проблеми оскарження діючого рішення залишається актуальною. |
Порушення заборони, встановленої рішенням Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012 із посиланням на не приведення рішення до норм діючого законодавства. Можливість оскарження рішення. |
Альтернатива 2 |
Існування проблеми протягом невизначеного терміну до вирішення питання на загальнодержавному рівні |
Відсутня. |
Альтернатива 3 |
Вирішення проблеми, забезпечено баланс інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Южноукраїнська) та суб’єктів господарювання |
1.Можливе порушення заборони, встановлюваної регуляторним актом, суб’єктами господарювання, які підпадають під його дію, всупереч встановленої відповідальності; 2. Нелегальна торгівля слабоалкогольними, алкогольними напоями та пивом. |
Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства та дозволить зменшити обсяги вживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива, що сприятиме зростанню позитивного впливу на суспільство, а саме знизить рівень злочинності, захворюваності та смертності, збільшить тривалість життя населення, забезпечить гідне ставлення до здоров’я людини, як до найвищої соціальної цінності. Видання запропонованого регуляторного акта забезпечить баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також досягнення максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави.
V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта: прийняття нормативно-правових актів України, що обмежать делеговані повноваження Южноукраїнської міської ради.
Оцінка можливості впровадження вимог регуляторного акта: є прийняття Южноукраїнською міською радою запропонованого проекту рішення - регуляторного акта, його оприлюднення у встановленому порядку, проведення інформаційної компанії та об’єднання зусиль відповідних державних органів - органу місцевого самоврядування, органу державної фіскальної служби, міського відділення поліції. В разі обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива у нічний час (крім в закладах ресторанного господарства) зменшить кількість злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зменшить зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
Після прийняття регуляторного акта він підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Южноукраїнської міської ради.
Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, збалансованості, ефективності, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо упорядкування обігу алкогольних напоїв, сприяння формування суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров’я молодого покоління, запровадження здорового способу життя
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Розрахунок згідно з додатком 2 не здійснюється, оскільки кількість суб’єктів на яких поширюється регулювання, становить 7 суб’єктів малого (в т.ч. мікро) підприємництва, у зв’язку з чим здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.08.2018 по 01.05.2019.
№ п/п |
Вид консультації |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Робочі зустрічі з суб’єктами господарювання, яким встановлено режим роботи в нічний час |
8 |
Надано пропозиції щодо вдосконалення розробленого проекту регуляторного акта. Представники ТОВ «Копійка» та ФОП Черкас зазначили, що у зв’язку з дією на території міста Южноукраїнська регуляторного акту - рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях» в торгівельних закладах, які здійснюють роботу у нічний час, реалізація алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива не проводиться. |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання: всього 7 (одиниць);
Питома вага суб’єктів підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 %, (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання”.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ п/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за |
|||||
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)
|
-
|
-
|
-
|
|||||
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
- |
- |
- |
|||||
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
- |
- |
- |
|||||
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
- |
- |
- |
|||||
5 |
Інші процедури: недоотримання прибутку суб’єктів господарювання (в середньому на одного суб’єкта), гривень*
|
109500 |
109500 |
547500 |
|||||
6 |
Разом, гривень Формула: ( сума рядків 1+2+3+4+5) |
109500
|
Х |
547500 |
|||||
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
7 |
7 |
7 |
|||||
8 |
Сумарно, гривень |
766500
|
Х |
3832500 |
|||||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|||||||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання |
1 год (час, який витрачається с/г на пошук рішення в мережі Інтернет та ознайомлення з ним) Х 25 грн. = 25 грн.
|
1 год (час, який витрачається с/г на пошук рішення в мережі Інтернет та ознайомлення з ним) Х 25 грн. = 25 грн.
|
1 год (час, який витрачається с/г на пошук рішення в мережі Інтернет та ознайомлення з ним) Х 25 грн. = 25 грн.
|
|||||
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання |
- |
- |
- |
|||||
11 |
Процедури офіційного звітування |
- |
- |
- |
|||||
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
- |
- |
- |
|||||
13 |
Інші процедури (уточнити) |
- |
- |
- |
|||||
14 |
Разом, гривень |
25 грн. |
25 грн. |
25 грн. |
|||||
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
7 |
7 |
7 |
|||||
16 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
|
175 грн. |
175 грн. |
175 грн. |
* інформація надана суб’єктами господарювання, які, згідно діючого на території міста рішення Южноукраїнської міської ради №653 від 31.07.2012, не реалізуючи алкогольні напої у нічний час, недотримують прибуток, що у середньому становить вказану суму.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: державний орган не задіяний в адмініструванні регулювання. Додаткові витрати в грошовому виразі відсутні у зв’язку із виконанням описаних нижче процедур - займаються працівники, посадові обов’язки яких передбачають виконання саме цих функцій.
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікропідприємництв) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
камеральні |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
виїзні |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
|
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
Назва державного органу |
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень |
Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п’ять років, гривень |
|
|
Х |
Х |
Х |
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
Х |
Х |
Х |
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ п/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
766500 |
3832500 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування розміщення |
175 грн. |
175 грн. |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
766675 грн. |
3832675 грн. |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
Х |
Х |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання розміщення |
766675 грн. |
3832675 грн. |
Інші витрати суб’єктів малого підприємництва в грошовому виразі відсутні у зв’язку із дією на території міста рішення Южноукраїнської міської ради від 31.07.2012 №653 «Про обмеження та заборону реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива на території міста Южноукраїнська в нічний час на окремо визначених його територіях».
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Оскільки суб’єкти господарювання не несуть додаткові витрати в результаті дії регуляторного акта, а витрати на виконання запланованого регулювання – ознайомлення із первинної інформацію про розміри, мінімальні, корегуючи заходи не розроблялись.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі змін у чинному законодавстві чи в інших необхідних випадках.
У випадку значного покращення криміногенної ситуації у місті та зменшення кількості правопорушень можлива його повна відміна.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акту принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.
Виходячи з цілей державного регулювання, які визначені у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
|
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта |
- |
- |
- |
- |
- |
Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
Розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог регулювання (в середньому на одного суб’єкта господарювання) |
766675 грн. грн. та 1 год. |
766675 грн. грн. та 1 год. |
766675 грн. грн. та 1 год. |
766675 грн. грн. та 1 год. |
766675 грн. грн. та 1 год. |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, відсотків |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Кількість випадків адміністративних порушень за порушення вимог ст.156 КупАП (порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами) |
3 |
1 |
- |
- |
- |
Кількість випадків адміністративних правопорушень за порушення вимог ст.178 КупАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у нетверезому вигляді), за порушення вимог ст.173 КупАП (дрібне хуліганство), яке вчиняється в стані алкогольного сп'яніння |
5 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Кількість зверненнь громадян, пов’язаних з порушенням громадського порядку і тиші та негативними факторами роботи торговельних об’єктів в нічний час |
4 |
2 |
1 |
1 |
1 |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.
Заходи щодо відстеження результативності регуляторного акту здійснюються Управлінням з питань надзвичайних ситуацій та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради.
Базове відстеження результативності дії вказаного регуляторного акта буде здійснено до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень шляхом здійснення аналізу статистичних даних за основними показниками результативності акта.
Повторне відстеження регуляторного акта буде проведено через один рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом здійснення контролю уповноваженими органами за дотриманням вимог акту, моніторингу звернень громадян з питань, врегульованих актом, та аналізу статистичних даних за основними показниками результативності акта (порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження), та, у разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін.
Періодичні відстеження планується здійснювати один раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта шляхом порівняння установлених кількісних значень показників результативності акта із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Після виконання відповідних заходів готуються звіти про результативність регуляторного акта.
Пропозиції та зауваження приймаються управлінням з питань надзвичайних ситуацій та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради протягом одного місяця з моменту опублікування за адресою: м. Южноукраїнськ, вул. Дружби Народів, 23, каб.№94, тел.: 5-65-28.
Начальник управління І.К. Колесников